• Svar på tråden GI Del2
  • söta sotnos
    Annamamma 83 skrev 2010-01-07 15:49:09 följande:
    Fastde där med över jord o under jord är väl mer LCHF?
    Nej det tror jag inte för jag har läst det på gi sajter...
    Men jag är inget proffs bara läst =)
  • söta sotnos

Jo i kväll blir det kycklinfilee me cremefraich sås m rödlök i o kanske lite sallad till =)
    MMMM smasken=)

• LillYmer
    Annamamma 83 skrev 2010-01-07 15:54:39 följande:
    Jag har gått ner 20kg med hjälp av gi, o de var efter min förra grav,ja gick upp 30kg o de 20 ville inte ge med sig förän ja börja med gi. Jag åt morötter direkt från start,men rårivna, kokta innehåller massa kolhydrater tyvärr! Se inte för stort på de, då blir de svårare o hålla, ja åt vanlig korv, t om färdiga köttbullar o dyl,men gick ner ändå. Tig visserligen ett år o få bort 20kg,men då unna ja mig alltid på helgen, god mat o även chips o sånt o körde en balanserad enklare gi under veckorna. rörde mig inte mer än vardagsmmotion heller. JAg satte upp små mål,stirrade mig inte blind på vågen, utan tog fram ett par jeans ja haft innan, satte som första mål att kunna knäppa den knappen, när de gick tog ja ett par jeans som var för små igen o hade de som mål, snacka om lycka den dagen de gick o knäppa. Jag mätte mig även med måttband varje månad, då märker man skillnad! lår, rumpa o mage mätte jag, o skrev även då upp vikten. Ibland kunde ja bara gått ner några ynka kg men ändå förlorat många cm! Lycka till!
    Å GRATTIS till att du kunde gå ner så mycket. Jag är en sån som ligger på övre normalskalan på bmi-tabellen när jag är " normal". (ca 24). Blir jag smalare än så ser jag sjuk ut i ansiktet.

Det bidrar även till att när jag går upp några enstaka kilo så passerar jag snabbt skalan övervikt och hamnar på fetma enligt bmi-skalan. Väger jag 64 ligger jag på normal och 74 så hamnar jag pötsligt på fetma. Konstigt..

Men strunt i bmi, det jag ville säga var att jag är en sån som oftast blir nöjd av att gå ner ca 5-7 kg och sen känner jag mig snygg igen och tycker att det räcker. Men det gör det oftast inte för man går ofta upp ett kilo eller två förr eller senare.

Så jag skulle också vilja ta iaf 10-15 kg för att hamna lite längre ner på normalskalan bara för att känna hur det känns. Har alltid varit kurvig, men aldrig smal. Vi får väl se hur länge jag står ut med den här metoden. Efter en dag så knorrar det i magen och känns som det ska bli tvärstopp. Får nog äta linfrön=)
  • One Wish

LillYmer....det fina med GI är ju att du inte behöver gå hungrig! och den feta maten gör dessutom att man känner sig mätt fortare och längre!
    Blir man hungrig eller sugen på kvällen eller mellan målen så kan du vispa lite grädde, blanda i bär (hallon, jordgubbar tex.). Keso med bär. Brieost och ett päron. Osockrad nyponsoppa med keso. Kesella med frysta hallon/mango som man mixar med lite sötningsmedel (blir som glass).

Jag gottar mig hela tiden....tänker inte på tider, äter när jag vill och det funkar kanon för mig...saknar ingenting...men blir man dundersugen på potatis eller mackor eller så...unna dig det då 1 gång i veckan! lovar att det inte gör så mycket

• söta sotnos

Tjing!!!
    Lillymer:Jo om jag ska gå enligt min bmi så ser jag sjuk ut!!!!
    Jag trivs vid ca 64 kg o då ligger jag på för högt bmi för jag är bara158 cm ...

One wisch:är päron den bästa frukten att äta enligt gi???

Jag har börjat att fundera på vilka frukter är mer ok att äta enligt gi?????
    I övrigt så har jag dragit nr lite på fett..
    Kanske bättre att äta en bit frukt än en bit ost ???
    Kan ju inte va bra för hjärtat i längden....?
    Hur mycketfett äter ni ungefär på en dag???
    Någon som har något saftigt gott recept på gi bröd???
    Jag tänkte börja baka det till sambon =)
    Hur ser era dagar ut i matväg???
    Vad ska ni äta för gott i kväll då???
    Själva så ska vi gjöra oxfilee=)Tänkte gogla lite efter ett gott recept på oxfile=)
    Trevlig helg vänner o ha det gott!!!

• One Wish

söta sötnos....förmodligen är inte päron den nyttigaste frukten enligt GI, men jag har alltid unnat mig en frukt om dagen om jag velat...och det har funkat för mig
    Det finns så många olika direktiv inom GI...någon skriver att man ska undvika frukt helt...en del säger ta en frukt om dagen...och en del säger ät så mycket frukt du vill...så jag satsar på ett päron om jag är sugen på sött och frukt

• söta sotnos
    One Wish skrev 2010-01-08 17:39:46 följande:
    söta sötnos....förmodligen är inte päron den nyttigaste frukten enligt GI, men jag har alltid unnat mig en frukt om dagen om jag velat...och det har funkat för mig Det finns så många olika direktiv inom GI...någon skriver att man ska undvika frukt helt...en del säger ta en frukt om dagen...och en del säger ät så mycket frukt du vill...så jag satsar på ett päron om jag är sugen på sött och frukt
    Nej jag instämmer,det är så himla många som säger att man inte ska äta frukt o många som säger det går bra ..
    Man blir liksom lite förvillad ..
    Men jag kollade tabellen o päron o äpple funkar ju=)
    Lite hälsosamm måste man ju va me =)
    I dag har jag faktist ätit ett halvt äppli....
    Mvh
  • Zafiren

I fas 1 ska man bara äta en frukt om dagen. De frukter man då helst ska undvika pga mkt fruktsocker är bananer och vindruvor. Men sen i fas två och tre är det fritt fram för frukt. Däremot är det helt okej att frossa i bär....

• CombatLover

Hej, lite nyfiken. Funkar GI? Vad hände med er när ni började äta GI?

Svar på tråden GI Del2