GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Jo i kväll blir det kycklinfilee me cremefraich sås m rödlök i o kanske lite sallad till =)
MMMM smasken=)
LillYmer....det fina med GI är ju att du inte behöver gå hungrig! och den feta maten gör dessutom att man känner sig mätt fortare och längre!
Blir man hungrig eller sugen på kvällen eller mellan målen så kan du vispa lite grädde, blanda i bär (hallon, jordgubbar tex.). Keso med bär. Brieost och ett päron. Osockrad nyponsoppa med keso. Kesella med frysta hallon/mango som man mixar med lite sötningsmedel (blir som glass).
Jag gottar mig hela tiden....tänker inte på tider, äter när jag vill och det funkar kanon för mig...saknar ingenting...men blir man dundersugen på potatis eller mackor eller så...unna dig det då 1 gång i veckan! lovar att det inte gör så mycket
Tjing!!!
Lillymer:Jo om jag ska gå enligt min bmi så ser jag sjuk ut!!!!
Jag trivs vid ca 64 kg o då ligger jag på för högt bmi för jag är bara158 cm ...
One wisch:är päron den bästa frukten att äta enligt gi???
Jag har börjat att fundera på vilka frukter är mer ok att äta enligt gi?????
I övrigt så har jag dragit nr lite på fett..
Kanske bättre att äta en bit frukt än en bit ost ???
Kan ju inte va bra för hjärtat i längden....?
Hur mycketfett äter ni ungefär på en dag???
Någon som har något saftigt gott recept på gi bröd???
Jag tänkte börja baka det till sambon =)
Hur ser era dagar ut i matväg???
Vad ska ni äta för gott i kväll då???
Själva så ska vi gjöra oxfilee=)Tänkte gogla lite efter ett gott recept på oxfile=)
Trevlig helg vänner o ha det gott!!!
söta sötnos....förmodligen är inte päron den nyttigaste frukten enligt GI, men jag har alltid unnat mig en frukt om dagen om jag velat...och det har funkat för mig
Det finns så många olika direktiv inom GI...någon skriver att man ska undvika frukt helt...en del säger ta en frukt om dagen...och en del säger ät så mycket frukt du vill...så jag satsar på ett päron om jag är sugen på sött och frukt
Hittade denna nu...ser ju ut som att päron har rätt lågt GI endå...
www.totalen.se/halsa/gi/gi_tabell.htm
I fas 1 ska man bara äta en frukt om dagen. De frukter man då helst ska undvika pga mkt fruktsocker är bananer och vindruvor. Men sen i fas två och tre är det fritt fram för frukt. Däremot är det helt okej att frossa i bär....
Hej, lite nyfiken. Funkar GI? Vad hände med er när ni började äta GI?