• Svar på tråden GI Del2
  • One Wish

God fortsättning alla!! nu jäklar kör vi!!! 2010 blir vårat år!...vårat smala år! Hejje GI!

• hopee

Jag fick så många fina komplimanger igår att jag var blivit så smal och så känns som man har GI och tacka det för nu är jag supermotiverad men jag gör det fortfarande på mitt lilla "milda" sätt.
    Nu kör vi tjejer!!!

• Zafiren

I den här nya tråden har jag inte varit än och skrivit ngt. Har startdatum lite längre fram när jag ska börja med GI (igen). Jag har hittat en annan bra sida med GI-mat förutom redan nämnda..fast den kanske redan är nämnd? Nåja då får det bli en lite upprepning isf.

www.alltommat.se        där finns det 1081 GI recept. Sen även en annan sida där jag är ofta :

www.matklubben.se      massvis av GI recept

Nu ta mig f-n ska jag tappa massor av kilon.......Go me

• emmgus

61,3 kilo står vågen på.
    Så upp ca 2 kilo, men men nu kör vi!

• Juno

Imorgon drar jag igång med Rivstart - är riktigt taggad {#lang_emotions_smile}

Menyn består av

F: två kokta ägg med majonäs, två skivor skinka, tomatskivor, te
    MM: en bit brieost, te
    L: ceasarsallad med dressing utan krutonger
    MM: blandade nötter
    M: sesamlax med citron- och gurksallad
    MM: Keso, te

Vad säger ni om det?

• söta sotnos

Tjing på er alla glada gi are=)!!!!!!!!!!!!!
    Jaha då var det ett nytt pepp år =)
    Så nu kör vi,jag har fuskat nu på nyår o julafton så 3 kg +
    Men nu kör vi igång =)
    Nu har jag startat me lite zumba i dag =)
    FF:1 avacado + en bit oxfilee(sen i går =) )
    MM:en liten bit fetaost
    MIDDAG:lite risgryns gröt me lite mjölk o kanel Vet inte hur det är me det enligt gi??

I kväll vet jag inte riktigt vad det blir för vi är bortbjudna men det blir nog någon köttbit o sallad =)
    Nej nu ska jag gå o ge min lilla mellis o ta en kopp kaffe själv o en liten bit feta=)
    Någon som vet hur mycket kolhydrater det blir i havregrynsgröt om man gjör det;typ vad kan man jämföra det me ???
    Ha det gottt
    mvh malin

• Annamamma 83

Hej hopp!

Hoppar in lite här =)
    Har gått ner 20 kg på gi efter min förra grav. Började i sommar äta som vanligt igen, blev gravid i slutet på Juli med 3e barnet.
    Är nu i vecka 26 och har gått upp MASSOR redan.
    Så imorgon kör ja igång med gi igen, men inte fas 1 då eftersom ja är gravid.
    Ja kommer ej köra stenhårt,utan mer balanserat. Kommer plocka bort all pasta,ris,potatis, byta de mot grönsaker.
    Ej äta mjukt bröd.
    Hoppas detta kan hjälpa mig o slippa gå upp 30kg, som ja gjorde under förra grav.

Nu till min fråga,har en burk med rödkål kvar den jul, Hur är de med den?
    Kan ja byta ut pastan mot det, eller innehåller även den mkt snabba kolhydrater?

• Annamamma 83
    söta sotnos skrev 2010-01-02 15:49:12 följande:
    Tjing på er alla glada gi are=)!!!!!!!!!!!!! Jaha då var det ett nytt pepp år =) Så nu kör vi,jag har fuskat nu på nyår o julafton så 3 kg + Men nu kör vi igång =) Nu har jag startat me lite zumba i dag =) FF:1 avacado + en bit oxfilee(sen i går =) ) MM:en liten bit fetaost MIDDAG:lite risgryns gröt me lite mjölk o kanel Vet inte hur det är me det enligt gi?? I kväll vet jag inte riktigt vad det blir för vi är bortbjudna men det blir nog någon köttbit o sallad =) Nej nu ska jag gå o ge min lilla mellis o ta en kopp kaffe själv o en liten bit feta=) Någon som vet hur mycket kolhydrater det blir i havregrynsgröt om man gjör det;typ vad kan man jämföra det me ??? Ha det gottt mvh malin
    risgrynsgröt är dessvärre inte alls bra de har högt gi, så helt tvärtemot
    Men ibland får man ju unna sig lite{#lang_emotions_wink}
  • Juno

Havregrynsgröt har lite väl högt GI, fiberhavregryn är bättre. AllBran och frukostflingor med dinkel är också bra.

• Zafiren
    söta sotnos skrev 2010-01-02 15:49:12 följande:
    Tjing på er alla glada gi are=)!!!!!!!!!!!!!Jaha då var det ett nytt pepp år =)Så nu kör vi,jag har fuskat nu på nyår o julafton så 3 kg +Men nu kör vi igång =)Nu har jag startat me lite zumba i dag =)FF:1 avacado + en bit oxfilee(sen i går =) )MM:en liten bit fetaostMIDDAG:lite risgryns gröt me lite mjölk o kanel Vet inte hur det är me det enligt gi??I kväll vet jag inte riktigt vad det blir för vi är bortbjudna men det blir nog någon köttbit o sallad =)Nej nu ska jag gå o ge min lilla mellis o ta en kopp kaffe själv o en liten bit feta=)Någon som vet hur mycket kolhydrater det blir i havregrynsgröt om man gjör det;typ vad kan man jämföra det me ???Ha det gotttmvh malin
    Finns nyttigare varianter av gröt (tar lite tid att göra bara)

http://www.matklubben.se/recept/raarisgroet_67142.html

http://www.matklubben.se/recept/haelsokockens_julgroet_69020.html

Jag har dock själv ej testa ngn av dessa recept. Men jag har provsmakat Gotländsk saffranspannkaka som hade råris i. Mkt gott faktiskt...
Svar på tråden GI Del2