GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Hej hej, är ny här. Har haft svårt med gi-mat eftersom jag tidigare varit vegetarian och levt på potatis, ris, pasta kombinerat med linser osv. Så gi är helt emot allt jag lärt mig tidigare, men jag satsar på att äta mycket fisk och kyckling nu istället för rött kött.
Nu sitter grav-kilona som berg och en beläggning på tungan plus svampinfektioner gjorde att jag vill avgifta mig med kolhydrater ett tag. Misstänker att det är dessa som orsakar bakterier i tarmar och håller i mina kilon stenhårt.
Jag har inte hunnit handla någon kokbok än men tänkte börja med enbart kött+ sallad + ägg första veckorna. År det något spec man ska tänka på?
Hur får jag i mig fett? Är cole slaw med creme fraiche ett alternativ? Eller ska man mest köra med olivolja och nötter/oliver?
Börjar idag =)
) Keso och ost (feta brie hallumni) är ju vegetariskt med mycket proteiner och fett
Tjing tjing!!!!!!!!!!!!
Hur går det för er då???
Själv så har man ju gått o sparkat på en spik när man renoverat (klumpklump)
Men maten går bra=)
Zafiren:jag ska gå o köpa den =)
Ha det gott!!!!!!!!!!!!!!!
Tjing!!!
Lill ymer:Ja om du ska köra fas ett så ska man inte ät grönsaker som växer under jord ..
O der ingår morot...
O jag själv åt stekt köttfärs o bacon der i hadde lite philadelphia ost..
som jag la i en form o på det la jag skuren lök o tomat o strödde me ost över o in i ugnen ca 20 min mmmmm smarrigt blev det =)
Krydda efter eget tycke gjivetvis =)
Få se vad det blir till kvällen antingen bara ett glas yogurt me linfrö eller så steker jag en god kött bit ???? hm det är frågan =)
Här blir det gulash-soppa 
giviktkoll föreslår gulachsoppa i fas 1 och den innehåller morötter så det är väl okej antar jag