• Svar på tråden GI Del2
  • söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-08 21:19:55 följande:
    Hej, lite nyfiken. Funkar GI? Vad hände med er när ni började äta GI?
    Vadå händer?
    Man går ner i vikt!!!
    O jag mår mycket bättre o känner mig gladare o har inget sötsug när jag kör gi,eller vad menar du??
  • CombatLover

Går ni ner, får ni ont i huvudet, får ni problem med magen, har ni sug efter annat. Vad som helst, vad har ni för upplevelser?

söta sotnos skrev 2010-01-08 21:24:51 följande:
    Vadå händer? Man går ner i vikt!!! O jag mår mycket bättre o känner mig gladare o har inget sötsug när jag kör gi,eller vad menar du??
  • söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-08 21:27:02 följande:
    Går ni ner, får ni ont i huvudet, får ni problem med magen, har ni sug efter annat. Vad som helst, vad har ni för upplevelser?
    Jag har avrken haft sufg efter något eller ont i huvudet eller ont i magen mm
    Det har bara varit bra....
  • One Wish
    CombatLover skrev 2010-01-08 21:27:02 följande:
    När jag körde rivstarten fick jag ont i huvudet och kände mig lite yr och konstig första dagarna...men det gick snabbt över Det är så otroligt lätt att gå ner i vikt med GI så det väger över de första jobbiga dagarna ;)
  • Annamamma 83

Jag har ingen våg hemma o kommer inte köpa en ny förän efter grav. Men ja är ju heller inte ute efter viktnedgång, utan o slippa gå upp 30kg denna gång..
    Ska till bm den 27.e jan. Hoppas på att ja inte får en sån chock när ja ställler mig på vågen denna gång som ja fick på förra beöket!

Men, gi brukar ju göra att man kissar som sjutton i början, är de inte så för er? För någon månad sen, så hade ja nog varit o kissat på jobbet ca 4 ggr när de var dags för lunch. Då har ja hunnit dricka en kopp te och ca ½liter vatten. Nu däremot så räcker de för mig o kanske kissa en gång innan lunch och ja dricker lika mkt. Kan de va så att min kropp suger åt sig all vätska o lägger de på kroppen istället? Var ju just detta ja ville slippa denna gång {#lang_emotions_frown}
    Jag undviker salt så mkt ja kan..

• jeskre
    Annamamma 83 skrev 2010-01-09 08:51:44 följande:
    Jag har ingen våg hemma o kommer inte köpa en ny förän efter grav. Men ja är ju heller inte ute efter viktnedgång, utan o slippa gå upp 30kg denna gång..Ska till bm den 27.e jan. Hoppas på att ja inte får en sån chock när ja ställler mig på vågen denna gång som ja fick på förra beöket!Men, gi brukar ju göra att man kissar som sjutton i början, är de inte så för er? För någon månad sen, så hade ja nog varit o kissat på jobbet ca 4 ggr när de var dags för lunch. Då har ja hunnit dricka en kopp te och ca ½liter vatten. Nu däremot så räcker de för mig o kanske kissa en gång innan lunch och ja dricker lika mkt. Kan de va så att min kropp suger åt sig all vätska o lägger de på kroppen istället? Var ju just detta ja ville slippa denna gång Jag undviker salt så mkt ja kan..
    kör du GI medans du är gravid?
    Kör på fas 3 isåfall, men det gör du kanske redan?
  • jeskre

efter ett långt uppehåll har jag dragit igång med rivstarten igen!
    Började i måndags och första 3 dagarna var inte roliga... huvudvärk, dålig andedräkt, allmänt irriterad..
    Men nu är jag hur pigg som helst och sötsuget existerar inte.
    Jag äter inte frukt under rivstarten tycker det är enklare att skippa socker av alla slag. Brukar börja med äpple i fas 2.
    Ska även börja träna på gym igen och det är ju lite besvärligt då man är i fas 1, men jag får väl försöka lösa det med lite kolhydrater.
    Hur gör ni som tränar?

• Annamamma 83
    jeskre skrev 2010-01-09 11:06:26 följande:
    kör du GI medans du är gravid? Kör på fas 3 isåfall, men det gör du kanske redan?
    Japp, typ..
    Kör min egen variant, mer bara o vara nyttigare. Äter inte massa vitt bröd, pasta ris o sånt. Frossar i grönsaker till maten istället och äter endast de grövsta brödet ja hittar, och husman knäckebröd. Knäckebrödet innehåller ju oxå massa kolhydrater, men eftersom de är fullkorn, så får ja för mig det är mkt bättre än en polarkaka i alla fall.
    På helgerna så unnar ja mig dock vad jag vill på fred o lör middagen sen lite chips på kvällen..
  • jeskre
    Annamamma 83 skrev 2010-01-09 14:21:56 följande:
    Japp, typ..Kör min egen variant, mer bara o vara nyttigare. Äter inte massa vitt bröd, pasta ris o sånt. Frossar i grönsaker till maten istället och äter endast de grövsta brödet ja hittar, och husman knäckebröd. Knäckebrödet innehåller ju oxå massa kolhydrater, men eftersom de är fullkorn, så får ja för mig det är mkt bättre än en polarkaka i alla fall.På helgerna så unnar ja mig dock vad jag vill på fred o lör middagen sen lite chips på kvällen..
    Det är ju jättebra att tänka på vad man äter men kroppen behöver ju även kolisarna och specielt då man är gravid så du kan ju äta ex dinkelpasta eller fullkornspasta, dvs kolhydrater med långsamma kolhydrater i måttlig mängd. Knäckebröd innehåller förvisso fullkorn men har snabba kolisar och således högt GI. Finns ju dinkelbröd (mjukt) som är ok.
    Sen kan du ju kanske skippa chipset under helgen och istälelt äta långsamma kolhydrater till middagen. Jag tror det är bra att unna sig lite ibland men chips innehåller massor av transfetter som ju verkligen inte är bra för varken kropp eller knopp.. :)
    Hoppas du lyckas med din målsättning att inte gå upp allt för mkt.
    Lycka till!
  • Annamamma 83
    jeskre skrev 2010-01-09 18:19:46 följande:
    Det är ju jättebra att tänka på vad man äter men kroppen behöver ju även kolisarna och specielt då man är gravid så du kan ju äta ex dinkelpasta eller fullkornspasta, dvs kolhydrater med långsamma kolhydrater i måttlig mängd. Knäckebröd innehåller förvisso fullkorn men har snabba kolisar och således högt GI. Finns ju dinkelbröd (mjukt) som är ok. Sen kan du ju kanske skippa chipset under helgen och istälelt äta långsamma kolhydrater till middagen. Jag tror det är bra att unna sig lite ibland men chips innehåller massor av transfetter som ju verkligen inte är bra för varken kropp eller knopp.. :) Hoppas du lyckas med din målsättning att inte gå upp allt för mkt. Lycka till!
    Fast ja åt precis på detta vis efter mina förra graviditet, och gick ner 20kg på det. Så de borde nog funka med knäckebröd denna gång med!

transfett o transfett, Jag tror inte de är är farligt i liten mängd en gång i veckan. Ska ja unna mig nåt gott på helgen så är de då inte fullkorns makaroner{#lang_emotions_laughing}
    Att få unnas sig en belöning på helgen gör de hela lättare o hålla!
Svar på tråden GI Del2