• Svar på tråden GI Del2
  • Juno

Har ju nyss börjat och inte satt mig in i det supermycket. (Tänkte registrera mig på viktkoll.se efter jul.) Därför kanske jag tänker fel, men är inte GI mer en livsstil än en bantningsmetod? Alltså att man väljer bort vissa livsmedel som man mår dåligt av och det gör man så långt man kan hela livet???

Igår blev jag bjuden på glögg och saffransskorpor, inte särskillt GI men tackde ja för att det var en trevlig stund. Jag ser det inte som att jag sabbat något, inte heller att det kan vara möjligt att aldrig mer få äta eller dricka det andra äter och dricker.

Så, Disa och ni andra, vi får väl GI:a så bra det går i jul. {#lang_emotions_tomte}

• One Wish

Jag kör fortfarande på jag med... men har inställningen att man måste kunna unna sig något onyttigt ibland...det mår man (jag) bara bra av
    Har ju i alla fall snart uppnått mitt första delmål! sen kommer jag köra stenhårt efter nyår för att gå ner ytterligare 10 kilo innan vi startar syskonverkstaden

pepp pepp!

• söta sotnos

Halloj alla glada=)
    Så i dag stod vågen på ett nytt tio tal=)
    Så nu har jag nått 10,2 kg o det fortsätter =)
    Har nått mitt mål till jul i alla fall=)
    Sa ju att jag ska väga som mest 89 kg till jull!!!!!!!!!!!!!!
    O i morgon blir det jul bord,men jag kör det strikta =)
    Jag trivs bra me det!!!!
    Men det finns ju en massa olika goa köttbitar o ägg sallad,ja så det finns nog=)
    O min sambos mamma frågade va jag ville äta på deras julbord hemma ,hon ville laga något speciellt till mig =)
    Jag skriver lite i morgon kväll me så får ni höra hur det gick på julbordet me =)
    Ps tog ett pass i stallet i dag me =)det är ju lite motion det me o mocka ur 4 boxar fodra ut o buta vatten o soppa ordentligt o så en barnvagns promenad på det me !!!!!!!!!!!
    Så motion blir det=)
    Trevlig fredag

Föresten vad ska ni äta för gott i kväll!!!
    Vi ska äta hemma marinerade revben me vitlöks sås o halome ost=)
    MMMMMMMMMMMMMMMMMm

• Myror i brallan

Har bakat dinkel lussekatter och peppisar och så GOOODA!!! Mums.. längtar till Jul... inte så svårt att äta rätt på julbordet,, om man dissar potatisen och brödet kan man njuta rätt bra!

• söta sotnos

Tjingelin o god kväll!!!!
    Myror i brallan: jo då julbordet var inte svårt att äta gi vänligt =)
    Massa olika goda kött sorter=)

Annars då ni som är här o kikar runt,hur går det för er o allt julstökande då???
    Har ni tänkt på något nyårs löfte då??
    Själv så gjöar jag som vanligt jag lovar mig själv att inte önska mig något som jag kanske inte kan hålla=)
    Så jag kör så gott det går!!!
    O jag tycker jag äter så smarrigt så...
    men i o för sig så har jag alltid tagit en kebab sallad framför julbord =)
    Själva så ska jag o min sambo stå för julafton här hemma i år så det blir väll lite matlagning men mest så fixar vi nog me kött=)
    Kramizar på er=)

• söta sotnos

God onsdag kväll!!!!!!
    Känns lite tomt här?????
    Det käns som ett eko????
    Var är ni???
    Fy vad jag ätit mycket här i kväll jag mår skit illa *blä inget kul*känns som om jag ska spy vilken sekund som helst =(
    Jag har tryckt i mig 3 små kykclingklubbor ca 1 dl cremefraich o ja minst 10 skivor ost.....
    Jag tror nog det är väl mycket mat o fett för gi????
    Men jag har i alla fall inte ätit något socker eller mjöl eller så=)
    Men lite duktig har jag ju varit i kväll för jag har ju varit ute o sprungit=)
    Hur är det me er andra i julfejandet då???
    Mvh malin

• emmgus

Ja de e tomt men många pausar ju.

Mår dålit som tusan om kvällarna när jag inser hur dåligt jag äter.
    Me n orkar inte ta tag i de nu.

De e jul, vi ska till borlänge + att vi ska flytta o fixa både den gamla lägeneten o nya huset.
    Känns som om de e för mkt o tänka på nu.
    Får köra igång i januari

• stockrosen

Jag kör också igång i januari igen.
    Det har bara vart för mkt hos oss det sista. Sjukdomar, kalas på kalas, dåliga nätter och adventstid....
    Kommer tillbaka i januari!

• emmgus

Bra att fler tänker köra hårt igen i Januari-
    Då jäklar kör vi igen

• hopee

Jag kör GI i veckan men inte så mycket på helgen. Är inte lika "rädd" för bröd längre bara det är korn eller frö i så är det helt ok enligt paulun. Satsar nu på att försöka hålla vikten över jul och nyår då får man nog vara rätt nöjd om man klarar det

Svar på tråden GI Del2