• Svar på tråden GI Del2
  • Myror i brallan

Jag kör nog ungefär som du... håller jag vikten över jul blir jag överlycklig

hopee skrev 2009-12-16 18:28:31 följande:
    Jag kör GI i veckan men inte så mycket på helgen. Är inte lika "rädd" för bröd längre bara det är korn eller frö i så är det helt ok enligt paulun. Satsar nu på att försöka hålla vikten över jul och nyår då får man nog vara rätt nöjd om man klarar det
  • söta sotnos

God morgon!!!!!
    Emmgus :har ni köpt nytt hus????
    Va kul vad ligger det i borlänge sa du???
    Är det dyrt att köpa hus där ??
    Själv så bor jag i hus utanför jönköping i ett litet ställe som heter forserum..

• One Wish
    emmgus skrev 2009-12-16 06:52:40 följande:
    Ja de e tomt men många pausar ju. Mår dålit som tusan om kvällarna när jag inser hur dåligt jag äter. Me n orkar inte ta tag i de nu. De e jul, vi ska till borlänge + att vi ska flytta o fixa både den gamla lägeneten o nya huset. Känns som om de e för mkt o tänka på nu. Får köra igång i januari
    Vi ska också till Falun och Borlänge över jul & nyår! både sambon och jag är uppvuxna där.

Jag kör på jag med...men lite halvseriöst...går dock fortfarande ner utan problem, trots att jag fuskar med pizza, chips och choklad på helgerna
    10 kg till efter nyår!! men åh vad jag tänker unna mig en kokt potatis på julbordet! *längtat*
  • söta sotnos

Tjingeling o god morgon =)
    Ännu en ny dag VÄGDAG=)
    Men jag har inte kommit till vågen än,har liksom satt mig framför tvn me min lilla o kikar lite barn program....
    Men snart så !!!!!!!!!!!!!!!!!!hoppas att vågen är under 89 i dag =)
    vid 87 så har jag ju bara 10 kg kvar till min första önskade vikt =)
    Ja o i går så var man ju lite tokig o va ute o sprang i snö yran o 7 -
    Men det gick så bra så,2 steg fram o ett steg bak för det var riktigt halt..
    Men har man bestämt sig för att springa så får man gjöra det,lika bar o springa varje gång för annars så blir jag lätt lat=S

• söta sotnos

God middag=)
    Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Nu står vågen på 88,4 kg!!!!!!!!!!!!!!!!
    1,3 kg minus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    sammanlagt 11 kg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    YES YES man får en kick o jag tror nog det fortsätter =)
    Så nu fortsätter jag=)
    Fast det blir ingen springning den 24 dec =)

Vad ska ni gjöra för kul på nyår då??
    Någon som har något gott mattips????
    Jag tror jag ska gjöra inbakt fläskfilee me någon svampröra o potatis av något slag...
    Men vet inte riktigt än va det blir för förätt o efterrätt =)?
    Ha det gott!!!

• One Wish

Bra jobbat söta sötnos!! keep on!

På nyår är vi bortbjudna, så man vet aldrig vad det blir för mat då spännande...tror dock att det blir fläskfilé av något slag till huvudrätt och tosca päron till efterrätt med vaniljglass det brukar vara det stående önskemålet från alla *hehe*

• söta sotnos

One Wish skrev 2009-12-18 12:22:44 följande:

Bra jobbat söta sötnos!! keep on! På nyår är vi bortbjudna, så man vet aldrig vad det blir för mat då spännande...tror dock att det blir fläskfilé av något slag till huvudrätt och tosca päron till efterrätt med vaniljglass det brukar vara det stående önskemålet från alla *hehe*
    Tosca päron låter gott =)
    Men vad är det ?
    päron förstår jag ,men mer då??=)
  • hopee

grattis söta sotnos!
    Jag har köpt hem 70% choklad för att kunna ta någon bit varje dag, men det är alltså ingen bra idé! jag äter alldeles för mycket och mitt sötsug är nu enormt. Så det är alltså mitt hetaste tips den här veckan ha inget gott hemma!!! det ska jag sluta med iaf för det funkar inte att spara det till helgen.

• söta sotnos

Tjing!!!!!
    o nu har smålands tidningen varit här o skrivit repotage om dagis plats,jag börjar ju snart jobba igen *snyft*
    O måste ha ett dagis som börjar ca kl 6 o här i nässjö komun (forserum som vi bor) så finns det 5 olika dagisplatser men inget öppnar)tycker det är VÄLDIGT dåligt!!!
    Har ju hört att det är komunens skyldighet att ha ett dagis öppet i alla fall!!!!
    O måste snart ringa min arbetsledare o det är INTE populärt att man måste börja senare !!!!!
    Kan inte fatta att det är så svårt för komunen att rätta sig efter arbetarna (fattar att det är så mycket arbetslöshet i dagens läge)
    jag menar du kan ju inte gå på en arbetsinterljuv för morgon skift,o så säger vi att du får jobbet o då säger du ill schefen att
    -ja va kul att börja jobba men ni måste ändra er efter mina arbetstider för min komun vägrar att ha öppet dagiset...
    Ja då säger nog chefen tack o hej!!!!
    UUUa vad man är arg på det......

Men till vikten i alla fall =)
    Disa d : tack så mycket ,ja jag är super glad att man går neråt nu igen var ju lite jobbigt när man pendlade mellan 90-92,8 men nu är man ju under i alla fall=)

Ja julbordet kan jag ju hålla mig till gi!!!!
    Men sen kommer ju nyår o hur gott är det inte me skumpa då=)
    Men det blir väll till att träna lite extra,för äta lite mindre går ju inte för då brukar ju yrslen ta över o då räcker det me 2 glas vin...
    Men nu ligger snön o jag hoppas att den ligger kvar till den 24 (julafton =) )
    Hur mysigt vore det inte me en vit jul =) !!!!!!!
    Tänkte ju köpa en baby pulka till min lilla me jusst nu så har vi ca 9 grader - här !!!!
    Men jag tycker det är mysigt me snö o så mysigt att gå när snön sprakar under fötterna =)
    Ha en bra lördag =)

• söta sotnos

God eftermiddag!!!!!!
    Känns lite tomt här =?
    Ua jag har lite ågren i dag för i går så tog chipsbegäret över.....
    Men jag åt bara 10 bitar så jag hoppas att det inte kommer synas på vågen på fredag ?????
    Vill ju snarare att vågen ska peka neråt ännumer =)
    Men inget mer fusk denna vecka =)
    Nej nu ska vi ta in julgranen =)
    Ha det gött!!!!!!!!!!!1

Svar på tråden GI Del2