• Svar på tråden GI Del2
  • CombatLover

Jag har tänkt börja med GI, läst lite här. Kan ni ge mig tre anledningar till varför ni tycker att en person ska börja äta enligt GI. Jag behöver sporras och övertygas så om ni orkar med en nyfiken eventuell ny GI:are så skriv gärna

• Jempa666

Hej!

Har kört Gi och cambridge kombinerat en vecka, men har nu tänkt att bara köra Gi istället, hur mycket har ni gått ner ca per vecka med gi metoden?

Mvh-Jenny

• emmgus

Oj i början gick jag ner 2 kilo men sedan allt ifrån 0,5-1 kilo i veckan.

Får tillbaka internet imon efter flytten, då kan jag va mer aktiv igen!

• söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-09 22:25:11 följande:
    Jag har tänkt börja med GI, läst lite här. Kan ni ge mig tre anledningar till varför ni tycker att en person ska börja äta enligt GI. Jag behöver sporras och övertygas så om ni orkar med en nyfiken eventuell ny GI:are så skriv gärna
    Tjing!!!!!
    Jo då jag kan ge dig några sporrar=)
    Man mår bättre av att komma i form me vikten =)
    Man mår bra av att inte äta en massa kolisar
    O jag känner mig lättare me !!!!!!!!
    Jo sen jag började me gi så har allt kännts mycket bättre =)
    Så det är klart du ska hänga på !!!!!!!!!!!!!!!!
    Komm igen nu så peppar vi varandra =)
    Ha det gott vännen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • hopee
    CombatLover skrev 2010-01-09 22:25:11 följande:
    1. Det är ingen bantingskur utan något man kan leva efter resten av livet och äta gott.
    2.Blodsockret stabiliseras vilket gör att det inte sliter så mycket på kroppen som det gör när man äter mycket socker. Då blir det som inflammationer i kroppen och gör bla att man åldras fortare och mer värk om man har tex reumatism.
    3. I mitt fall så har jag gått ner långsamt(inte kört rivstarten) men nu har jag fått belöningen jag håller vikten även om jag "fuskar" på helgen
  • One Wish

1. Det är så fruktansvärt lätt!! (jag tränar inte, promenerar inte, sitter hemma på röven och har ändå gått ner 11 kilo)

2.Det finns så otroligt mycket gott att äta som inte innehåller kolhydrater!

3. Man mår bättre med ett stabilt blodsocker och utan sockerberoende!

• Zafiren

Jaha det blev ingen rivstart direkt idag...hehe men ändå GI dock {#lang_emotions_innocent}

Frukost : En kopp thé med mjölk, två smörgåsar med kokt medwurst (Rågform)

Mellis : Ett glas cafe latte

Lunch : Italienska köttbullar, tomatsås, fullkornspasta, cole slaw, tomat och gurka, vatten  (detta åts i en lunchrestaurang som severar GI-lunch {#lang_emotions_laughing})

Mellis : Clementin

Middag : Tacopaj bakad på dinkelmjöl

• söta sotnos

Tjingeling!!!!
    Dagens meny =)
    FRUKOST:2 dl yougurt me lite hallon o linfröi mmmmmmmmm så gott o man står sig länge=)
    MELLIS:delade en avakado me min lilla princessa men fick kanppt en hel....
    LUNCH:plev en kebabsallad på tenhultskrogen..
    MELLIS:en litenbit fetaost
    KVÄLLSMAT:ca 3 dl yougurt en bit fetaost 4 vanliga ost skivor o lite räkost=(
    Blev lite för mycket feta produkter der =(
    Menjag har ju kört zumba i dag me =) (tränat)
    Men jag tänkte att jag skulle börja dra ner på fetaprodukter!!!!!
    Va tror ni om att äta en morot om dagen ???
    Vilket är bäst morot eller frukt??
    Mvh söta sotnos{#lang_emotions_smile}

• söta sotnos
    emmgus skrev 2010-01-10 10:25:08 följande:
    Oj i början gick jag ner 2 kilo men sedan allt ifrån 0,5-1 kilo i veckan. Får tillbaka internet imon efter flytten, då kan jag va mer aktiv igen!
    Hej=)
    Hur mycket har du gått ner allt som allt nu då??
    (lite nyfiken )
    Ha det gott!!!!
  • LillYmer
    One Wish skrev 2010-01-11 12:40:48 följande:
    1. Det är så fruktansvärt lätt!! (jag tränar inte, promenerar inte, sitter hemma på röven och har ändå gått ner 11 kilo) 2.Det finns så otroligt mycket gott att äta som inte innehåller kolhydrater! 3. Man mår bättre med ett stabilt blodsocker och utan sockerberoende!
    Det låter ju för bra för att vara sant. Jag blir ofta skeptisk vissa dagar för jag har inte hållit på så länge än att det gett något större resultat. Men jag känner ju att det händer nåt iallafall.

Kan du ge förslag på vad du äter under en dag? Jag är rädd att jag äter för stora mellanmål ibland. Äter du bara ett ägg eller några skivor skinka?

Kan en liten tallrik med keso, oliver, fetaost och  ett ägg vara ett mellanmål eller räknas det som en hel lunch kanske?
Svar på tråden GI Del2