• Svar på tråden GI Del2
  • söta sotnos
    stockrosen skrev 2009-11-09 11:34:38 följande:
    söta sotnos skrev 2009-11-09 09:41:41 följande: Jag har ingen recept ännu men så småningom tänkte jag. Fast å andra sidan så är det ju ok att äta fetare saker med GI så man behöer ju inte inte göra glass av yoghurt kom jag på efteråt. Det är väl sockret man skall minska ner på tror jag....
    Hej !!!!!
    Jo då men yuogurt galss lätt välldigt gott!!!!
    Ja enligt gi så ska man ju inte äta socker...
    Det är ju lika mycket bov som pasta potatis mjöl bröd ja o så givetvis socker....
    Nära jag handlar så brukar jag kolla sakerna jag köper försöker att hitta grejer me kolhydrats värde me mindre än 5 o inget socker inte ens frukt socker.....
    Mvh
  • One Wish

www.glassrecept.se/recept/yoghurtglass

Här kanske man kan hitta nåt recept??

6 kilo minus på vågen idag, sen 7 september....är nöjd...en bit påväg i alla fall! 10 cm runt magen, 10 cm i midjan, 3,5 cm runt överarmen, 13 cm runt byst och 5 cm runt lår.

• One Wish

kom på att jag läst ett snabbglass recept häromdagen ...kesella som mixas med frysta hallon/mango (går att köpa på bla ICA vet jag)

• hopee

stockrosen: Ja jag har börjat att ta ca en dl pasta/ris. Konstigt men får lite dåligt samvete av det och känner mig jättonyttig.. blir ni andra mätt på bara sallad till köttet?

• One Wish

Jag brukar göra en vanlig grönsallad till maten, sen serverar jag nästan alltid broccoli, blomkål eller brysselkål till också.
    Jätte gott att göra mos av broccoli/blomkål!
    Mosa bara och tillsätt smör, salt, peppar och lite mjölk (eller grädde eller cremé fraiche)

Man kan ju ocså ha i lite kidneybönor eller kikärter i salladen för lite utfyllnad.

• stockrosen
    hopee skrev 2009-11-10 10:36:09 följande:
    stockrosen: Ja jag har börjat att ta ca en dl pasta/ris. Konstigt men får lite dåligt samvete av det och känner mig jättonyttig.. blir ni andra mätt på bara sallad till köttet?
    Ja, det är helt sjukt men jag håller med dig. Man känner sig onyttig.
    Jag har börjat ta en macka istället antingen på morgonen eller kvällen.

Ja, jag blir rätt mätt på sallad men har så gott som alltid fetaost eller något annat lite fetare och mer mättsamt. Avocado íbland.
  • stockrosen

Förresten, hörde ni att man blir gladare och lyckligare av kolhydrater???
    Dagens nyheter....

• One Wish

Jag blir lyckligare av att tappa fettet än att äta godis och pasta...så jag håller inte me *haha*

• stockrosen

One Wish skrev 2009-11-10 11:18:39 följande:

Jag blir lyckligare av att tappa fettet än att äta godis och pasta...så jag håller inte me *haha*
    Ha ha...tyvärr är det inte så enkelt för de jämförde med lågkaloidieter typ VV.
    Bägge två är lika bra för att gå ner i vikt men de som äter kolhydrater är gladare än de som inte är det. Det visade sig efter två månader

Men jag var inte så lycklig när jag fick väga och väga och väga ochväga. Och att aldrig veta hur många points jag fick i mig så fort jag åt ute på restaurang eller hos andra folk. GI är lättare på det viset.
  • söta sotnos

One Wish skrev 2009-11-09 19:38:58 följande:

www.glassrecept.se/recept/yoghurtglass Här kanske man kan hitta nåt recept?? 6 kilo minus på vågen idag, sen 7 september....är nöjd...en bit påväg i alla fall! 10 cm runt magen, 10 cm i midjan, 3,5 cm runt överarmen, 13 cm runt byst och 5 cm runt lår.
    MMMMMMMMM
    Ja det låter ju hur smarrigt som hellst =)
    Jag tänkte försöka mig på att gjöra en glass yogurt utan socker=)
    Ja det räcker ju me fruktsockret som är i *fniss*
    Men turkisk yohurt me mosade hallon o grädde kanske en liten bit vanilj stång o frysa in ja ett ägg i me det blir nog super=)
    Ja jag ska försöka mig på något till helgen =)
    Så kan jag ju skriva hur det blev o ett recept
    Mvh
Svar på tråden GI Del2