• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Tant Groda

Att behöva läsa upp sina betyg är en sak tycker jag, det hade jag oxå fått göra, men uskprog. är ger ju inte ens behörighet till sskprog. om man man inte läser matteb som till val.

• reikimorsan

Här kommer det en till Uska. Jobbat inom vården sen -96. Som utbildad uska sen -00 Största delen inom hemtjänst men även pers. ass, äldreboende, elevhem, lasarett. Har tyvärr inget fast tjänst men jobbar rätt så mycket ändå. Har funderingar att utbilda mig vidare dock ej till ssk. Något inom hälsa, friskvård naturmedicin. Har funderat på detta länge men det har inte blivit av. Annat som kommit mellan. Får se vad framtiden visar.

• Päron1986

Mitt sj-vik tog slut 1a jan och nu är jag bara bokad för två dagar på hela januari.. det är inte alltid så kul som uska på timtid...

• Tant Groda
    reikimorsan skrev 2010-01-07 21:50:04 följande:
    Här kommer det en till Uska. Jobbat inom vården sen -96. Som utbildad uska sen -00 Största delen inom hemtjänst men även pers. ass, äldreboende, elevhem, lasarett. Har tyvärr inget fast tjänst men jobbar rätt så mycket ändå. Har funderingar att utbilda mig vidare dock ej till ssk. Något inom hälsa, friskvård naturmedicin. Har funderat på detta länge men det har inte blivit av. Annat som kommit mellan. Får se vad framtiden visar.
    Jag har läst till friskvårdskonsulent, var väldigt kul och givande. Dock är de allra flesta jobb projektanställningar eller eget företag och det passar inte mej...men funderar oxå på att utveckla mej...
    har enn ssk som är pest och pina och har lyckats se till så att det är en mardröm att gå till jobbet. visserligen slutar hon snart Dock bara för 3 månader
  • Tant Groda
    Päron1986 skrev 2010-01-07 22:51:45 följande:
    Mitt sj-vik tog slut 1a jan och nu är jag bara bokad för två dagar på hela januari.. det är inte alltid så kul som uska på timtid...
    Jag tror att du kommer att få mera jobb...
  • Emmeliina

Oh jag kommer med hær också :)
    Blev færdig uska 2006 o har sen dess jobbat inom hemtjænst, ældreboende o e nu nattvagt på en gastro akutmottagning :) Har hela tiden jobbat i danmark.

• Emmeliina
    kimsi skrev 2009-12-21 09:32:58 följande:
    EMO 979 skrev 2009-12-21 09:07:00 följande: Ja men det är ENDA rasten på nio timmar och vi ges ingen som helst chans till en snabb kopp kaffe eller något sånt (som man har inne på ett boende). Vi har inte ens möjlighet till toalettbesök annat än på den rasten. Och den rasten får vi i bästa fall, allt som oftast hinner vi inte ta trettio minuter heller och det är ingen ren rast eftersom vi sitter med larmjour på rasten också.
    så har vi också. fast vi har 29 minuters rast för har man 30 så blir den obetald :) men det betyder ju också att under dem 29 minuterna (om man hinner ta dem) så ska man i princip jobba också eftersom man får det betalt så ibland hinner man ta 5 min o slänga i sig en clementin o sen in o ta emot en ny patient. Men så e det ju på en akutmottagning, man vet aldrig vad som väntar :)
Svar på tråden Vi Undersköterskor!