• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Tant Groda

Leia: Hittar säker något någon gång, men ibland misströstar man.
    Är ombed att ringa ett jobb på måndag, där de behöver mer personal. Så jag ska hålla tummarna
    Ja visst är det konstigt. Fast jag vet själv att jag hellre jobbar med en som har lite erfarenhet. Samtidigt måste de nya också få en chans, annars får de aldrig lära sig.

Emily: Välkommen

• Päron1986
    Squirrel Nutkin skrev 2011-01-07 09:43:17 följande:
    Hej hær hoppar jag in! Glad
    Jag blev klar med usk-utbildningen 1998, har jobbat mestadels inom ældrevården med också haft en kortare anstællning som personlig assistent. Numera bor och jobbar jag i Norge. Jag har ett trevligt jobb på ett sjukhem, men visst har vi vår beskærda del av underbemanning och stress, vi också.
    välkommen :)
  • Agent Fluff

Tant Groda - Okej, skönt att komma på en resa iaf Det är ju alltid trevligt. Hur länge blir ni borta?

Emily - Välkommen

• mörlin

Här hoppar jag in oxå. Har varit undersköterska sen 2005. Har haft flera olika jobb bla på gruppboende, personlig assistent, psykiatrin, i småbarnsfamilj, kontaktperson och är nu tillbaka som assistent sen 07. Jobbar dygn hos en kille med utv. Störning och autism

• strawberri

Är inte uska ännu men börjar min utbildning nästa måndag :) jobbar som timvik på hemtjänsten :)

• Agent Fluff
    strawberri skrev 2011-01-08 13:20:52 följande:
    Är inte uska ännu men börjar min utbildning nästa måndag :) jobbar som timvik på hemtjänsten :)
    Ooh, vad kul. Ska du läsa på komvux eller?

Jag läste med validering på komvux och blev färdig 2005 Jag är så nöjd med min utbildning!
  • strawberri

Agent fluff: jag ska läsa nåt som heter omvårdnadsprogrammet på birgitta vux tror det är komvux :P är utvikningen svår? Ja ska läsa på distans :)

Svar på tråden Vi Undersköterskor!