• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Tant Groda

Agent Fluff:  låter som ett kul jobb.

Skulle precis gå till bussen när det slår mig...FAN det är ju helg idag! Bussarna går ju inte. Mannen ska köra mig till en annan buss istället. Men gissa hur glad jag är när jag kunde fått sova 45 min längre!!!! Jag som är så jäkla trött idag

• Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 04:59:58 följande:
    Agent Fluff:  låter som ett kul jobb.

Skulle precis gå till bussen när det slår mig...FAN det är ju helg idag! Bussarna går ju inte. Mannen ska köra mig till en annan buss istället. Men gissa hur glad jag är när jag kunde fått sova 45 min längre!!!! Jag som är så jäkla trött idag
    Ja, det är väldigt roligt och varierande

Ååh, vad skönt med sovmorgon! Jag bara längtar efter min säng nu....
  • Tant Groda

Nja vet inte om jag kallar 0500 för sov morgon, men jag gick ju upp 0445 så visste lite längre hade det ju blivit.

Gissar på att du har jobbat natt. Denna tiden och strax innan är den allra värsta tiden på natten tycker jag

• Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 05:06:14 följande:
    Nja vet inte om jag kallar 0500 för sov morgon, men jag gick ju upp 0445 så visste lite längre hade det ju blivit.

Gissar på att du har jobbat natt. Denna tiden och strax innan är den allra värsta tiden på natten tycker jag
    Haha Jag har dåligt koll på tiden! En ytte-pytte-sovmorgon då

Ja, jag har jobbat i natt och från kl 3.00 idag så har jag varit extremt trött! Jag fattar inte varför jag har varit så trött i natt... När jag slutar så är jag iaf ledig tills på tisdag natt
  • Tant Groda

Usch vissa nätter är man verkligen dödenstrött. Skönt att få vara ledig lite då.
    Själv åker jag på bröllopsresa på lördag och det ska bli skönt

• Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 05:20:06 följande:
    Usch vissa nätter är man verkligen dödenstrött. Skönt att få vara ledig lite då.
    Själv åker jag på bröllopsresa på lördag och det ska bli skönt
    Ja, verkligen

Var ska ni åka? Ååh, vad jag längtar efter sol och värme...
  • leia83

Jo lönen är bättre. I Sverige har jag 19000 i Danmark 22500, men nu börjar det bli tufft i Danmark dom sparkar jätte många, tack och lov har jag klarat mig hittils.
    Det är märkligt det där med jobb sökning, man kan ju undra vad dom letar efter.

Ja blö vissa nätter är man bara så trött utan att fatta varför. Och ibland pigg bär man borde vara trött konstigt det där

• Tant Groda

Agent fluff: Vi ska åka till Åre, så ingen sol och värme här inte!

Leia: Ja ibland kan man undra, många tar säkert in nya som kostar mindre. Fast de skulle bara vetat om min skitlön. ca 3000 kr mer, det är ju ganska mycket!
    Varför sparkar de folk i danmark? är det för att det ska sparas eller de vill försöka med bara ssk?

• leia83

Dom ska spara hur mycket som helst. Dom är ichock har aldrig haft ekonomiska problem förr så nu står jätte många arbetslösa.

Men sammtidigt vill dom ju ha folk med erfarenhet. Många ny utbildade har jätte svårt att få jobb. Håll ut du hittar det som är menat för dig snart

• Squirrel Nutkin

Hej hær hoppar jag in! Glad
    Jag blev klar med usk-utbildningen 1998, har jobbat mestadels inom ældrevården med också haft en kortare anstællning som personlig assistent. Numera bor och jobbar jag i Norge. Jag har ett trevligt jobb på ett sjukhem, men visst har vi vår beskærda del av underbemanning och stress, vi också.

Life's a journey, not a destination!
Svar på tråden Vi Undersköterskor!