• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • leia83

Ush jag vet hur det känns. Pendlar två timmar enkel väg. Hela förra veckan var det så mycket snö att det tog fyra. Det är extremt krävande.

• Tant Groda

leia83: Då har du det värre än vad jag har!
    Har pendlat länge, men det är först nu som jag börjar tycka det är jobbigt. Kan bero lite på att jag är trött på jobbet som jag har sig också. Tyvärr finns det INGA jobb. Eller jobba finns, men efter att ha sökt allt i några månader och inte en enda som visat något som helst intresse. Vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Börjar må ganska dåligt över detta nu, men en sjukskrivning gör inte det lättare att få jobb

• leia83
    Tant Groda skrev 2011-01-03 20:09:44 följande:
    leia83: Då har du det värre än vad jag har!
    Har pendlat länge, men det är först nu som jag börjar tycka det är jobbigt. Kan bero lite på att jag är trött på jobbet som jag har sig också. Tyvärr finns det INGA jobb. Eller jobba finns, men efter att ha sökt allt i några månader och inte en enda som visat något som helst intresse. Vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Börjar må ganska dåligt över detta nu, men en sjukskrivning gör inte det lättare att få jobb
    nej sjukskriv dig før guds skull inte, då vill dom inte ta i en med tång. Men jag førstår precis din kænsla så kænner jag med just nu, kan byta hur lætt som helst om jag hade kunnat tænka mig hemtjænsten eller vårdhem med det vill jag inte!
    Vad jobbar du med?
  • Tant Groda

Jag jobbar på en infektionsavd. Jag har oxå svårt att tänka mej vårdhem och i hemtjänst. Dock tjänar man ju lite bättre där. Nä sjukskrivning är inget bra, så det blir till att kämpa på. Har skickat in arbetsförfrågan till ett närliggande sjukhus och sökt alla deras sommarvik och hoppas att jag har en snäll chef som vill ge mej tjänstledigt om det blir aktuellt. Dock är min erfarenhet att de sommarviken är reserverad för sskstuderande.

• leia83

Låter ändå som ett intressant jobb, vet dock att det är grymt tufft speciellt med alla brännskador. Jag arbetar på en medicinsk avd i Danmark, kul men tufft och stor arbets börda. Hur länge har du studerat? Jag börjar plugga i februari vid sidan av jobbet.

• Tant Groda

Nä jag läser inte, det är därför jag misströstar att jag kommer att få något men vi får se. Har sökt en hel uppsjö med jobb och tycker det är lite konstigt att INGEN ihör av sig. Lite intressant borde jag ändå vara.
    Ja infektion är jätteintressant men jag har varit där i 6.5 år så det känns som det är dags att se något annat.
    Kul att jobba i Danmark? De har väl lite bättre lön än här i sverige. Själv jobbar jag i Lund, så det är inte jättelångt

• kariba

Här ansluter sig en undersköterska till... Jobbar på ett äldreboende i Nora.

Funderar lite, hur mycket skiljer sig lönerna kommunerna emellan? Vår ingångslön ligger på 19100ca

• Päron1986
    Tant Groda skrev 2011-01-04 19:27:12 följande:
    Nä jag läser inte, det är därför jag misströstar att jag kommer att få något men vi får se. Har sökt en hel uppsjö med jobb och tycker det är lite konstigt att INGEN ihör av sig. Lite intressant borde jag ändå vara.
    Ja infektion är jätteintressant men jag har varit där i 6.5 år så det känns som det är dags att se något annat.
    Kul att jobba i Danmark? De har väl lite bättre lön än här i sverige. Själv jobbar jag i Lund, så det är inte jättelångt
    Låter konstigt! På en infektionsavd hinner man ju få massa erfarenhet ju...
  • Tant Groda

Kariba: Din ingångslön är vad jag har efter 6,5 år på infektion!

Pöronsplitt: Tycker också det. Visserligen är jag inte bässta kompis med systemet som man söker jobbet i. Här söker man i en spec portal och den ändras hela tiden. En gång lyckades jag med att skikca iväg en onkansökan till niva.
    Vi får se vad som händer. som sagt infektion är ju väldigt bra erfarenhet, spec nu i "smittotider"

• Agent Fluff

Hej, vilken bra tråd! Här är en till uska Jag jobbar natt. Har precis fått fast tjänst efter 5 års vickande (även två mammaledigheter där emellan)

Jag jobbar på sjukhuset på en övervakningsavdelning. Vi har en medicinsida med blandade patienter och så har vi en postoperativ sida med planerade operationer av främst höfter, axlar och knän. Man kan säga att de postoperativa patienterna mellanlandar hos oss för övervakning och smärtlindring innan de går vidare till avdelning eller hem.

Svar på tråden Vi Undersköterskor!