• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Agent Fluff

Okej, men då är det nog samma typ av utbildning kan jag tänka mig, fast jag läste inte på distans.

Jag läste på 3 terminer.

Det blev en väldigt intensiv utbildning... Men det funkar bäst för mig att lära in under press

• strawberri

Ok :) ja ska med läsa 3 terminer på heltid så lär bli mycket! Jobba du nåt under tiden?

• Päron1986

Jag läste också 3terminer på vux, ej på distans utan på en skola. Det var inte särskilt tufft utan nog mer lagom!

• Agent Fluff
    strawberri skrev 2011-01-08 17:33:34 följande:
    Ok :) ja ska med läsa 3 terminer på heltid så lär bli mycket! Jobba du nåt under tiden?
    Ja, jag jobbade som personlig assistent då så jag behöll min helgpass och tog även en del kvällar och så jobbade jag på studiedagar och lov Men man får ju känna sig fram vad man orkar med.

Det blev lite väl mycket för mig där ett tag
  • Agent Fluff
    Päron1986 skrev 2011-01-08 19:21:35 följande:
    Jag läste också 3terminer på vux, ej på distans utan på en skola. Det var inte särskilt tufft utan nog mer lagom!
    Jobbar du fortfarande i hemtjänsten? Hur funkar det nu isf med vädret och så?
  • Tant Groda

Hejsan hoppsan!
    Nu är jag hemma igen efter en underbar vecka i Åre.
    Lyckades pricka in att ha semester en riktiga kaosvecka på jobbet, så det känns faktiskt lite extra skönt att ha haft semester. Tom tidningarna har skrivit om kaoset. När ske de inse att de inte bara kan spara spara SPARA!!!!

• leia83
    Tant Groda skrev 2011-01-18 21:24:46 följande:
    Hejsan hoppsan!
    Nu är jag hemma igen efter en underbar vecka i Åre.
    Lyckades pricka in att ha semester en riktiga kaosvecka på jobbet, så det känns faktiskt lite extra skönt att ha haft semester. Tom tidningarna har skrivit om kaoset. När ske de inse att de inte bara kan spara spara SPARA!!!!
    ush ja jag vete hur det ær. Vi har det hamskt på jobb just nu. Vi ær totalt 4 st på två avelningear varav den ena ær ssk som har ansvar før åda avdlningarna dvs 46 patienter. Hænder något akut har vi inte an chans at thinna med allt annat vi ska gøra. Samtidigt som vi ær midre personal skickar dom øver allt svårare medicinska patienter med multi diagnoser. Skulle bara vilja strypa politikerna i detta hemska land (danmark)
  • Tant Groda

Men hur sjutton klara man 46 pat på 4 st personal???

Det är helt orimligt?
    Vi är ca 3 på 8/10 pat och det är inte alltid vi hinner med. Jobbar förvisso på en väldigt tung avd

• LearnToFly

Hejsan, Vilken rolig tråd! jobbar också som undersköterska sedan 5 år tillbaka, har varitt på korttid/rehab 3 år och nu på ett äldreboende 2 år! Har en fråga som jag undrar någon kan svara på, är gravid och har problem med ryggen igår hade vi möte på jobbet och jag gick hem 45 minuter innan vi slutade pga ryggbesvär, idag har jag fruktansvärt ont i ryggen och klarar inte jobba, kan mina 45 minuter igår räknas som karensdag?

Svar på tråden Vi Undersköterskor!