• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Novelli

Hej! Jag gick Hälso- och Sjukvårdslinjen på gymnasiet och blev färdig USK våren 1992 första gången. Det var ont om jobb då och jag fick senare fast jobb på resturang. I november förra året blev jag klar med Omvårdnadsprogrammet också. Jag har alltså läst till USK 2 gånger pga att jag aldrig jobbade med det efter första omgången. Och dessutom så har jag gjort 8 st praktikperioder med. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att jobba som USK på ett bemanningsföretag? Anställer de över huvudtaget några Uskor alls på bemanningsföretag?

• Tant Groda
    Novelli skrev 2011-05-18 23:46:30 följande:
    Hej! Jag gick Hälso- och Sjukvårdslinjen på gymnasiet och blev färdig USK våren 1992 första gången. Det var ont om jobb då och jag fick senare fast jobb på resturang. I november förra året blev jag klar med Omvårdnadsprogrammet också. Jag har alltså läst till USK 2 gånger pga att jag aldrig jobbade med det efter första omgången. Och dessutom så har jag gjort 8 st praktikperioder med. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att jobba som USK på ett bemanningsföretag? Anställer de över huvudtaget några Uskor alls på bemanningsföretag?
    Har inte jobbat på ett bemanningsföretag men det finns anställningar där. Är säkert lite olika beroende på själva företaget
  • Novelli
    Tant Groda skrev 2011-05-19 04:46:57 följande:
    Har inte jobbat på ett bemanningsföretag men det finns anställningar där. Är säkert lite olika beroende på själva företaget
    Jag har hört att det ska vara bättre betalt, fast nackdelen är väl att man inte vet var man ska jobba nästa gång och så blir det en massa nya jobbarkompisar hela tiden, fast det kan ju vara bra det.Glad
  • surprise
    Päron1986 skrev 2011-05-18 20:33:23 följande:
    vad roligt att du trivs surprise, det brukar vara "full fart" på demensboenden :)

Är det någon här som har/eller nu jobbar inom nattpatrull i hemtjänst eller natt öht och kan berätta om vilka tider ni jobbar ?
    % och hur många nätter på en månad det blir :)
    kan ju berätta om min praktik i hemtjänsten. alla som jobbade 100 % jobbade antingen dag 7- 16 eller kväll 16-21 sen mellan där jobbar nattpatrullen :)
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-18 23:46:30 följande:
    Satsa på norge isf då, ingånglönen är 140norska kronor i timmen för uskor :)
  • 123ABC

Hej!
    Jag är just nu mammaledig med 3e barnet, hade turen att få fast jobb trots att jag var ny gravid.
    Så när jag inte är mammaledig jobbar jag i Hemvården 65% Jag har 50% på schema och flyter 15%, min lön är baserad på 122:-/h

Är det någon mer här som flyter?

• Novelli
    Päron1986 skrev 2011-05-19 10:11:34 följande:
    Satsa på norge isf då, ingånglönen är 140norska kronor i timmen för uskor :)
    Lite svårt när familjen bor här i Sverige och de vill inte flytta Gråter Tack för rådet ändå!!!
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-24 00:12:43 följande:
    Lite svårt när familjen bor här i Sverige och de vill inte flytta Gråter Tack för rådet ändå!!!
    Pendla :)
    Tre helger i månaden så har man full sverige-lön och dessutom hela veckorna med familjen!
  • Novelli
    Päron1986 skrev 2011-05-24 10:37:22 följande:
    Pendla :)
    Tre helger i månaden så har man full sverige-lön och dessutom hela veckorna med familjen!
    Min man kan inte ens knyta skorna själv så då hade han fått skaffa sig en stand in eller fru nr 2... Solig
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-24 13:22:34 följande:
    Min man kan inte ens knyta skorna själv så då hade han fått skaffa sig en stand in eller fru nr 2... Solig
    Eller så får han lära sig :P

Nej jag ska int epressa dig alls, men den där ursäkten tror jag inte på ;)

(förresten, varför skulle det vara fel? det kan vara skitnice med polygami, om man är överens hehe)
Svar på tråden Vi Undersköterskor!