Tant Groda skrev 2011-01-21 15:01:36 följande:
nericia: Nä jag kan tänka mej att det inte bara är positivt. Jag hade nog aldrig klarat det.
Svårt att få sommarjobb är det på alla sjukhus eftersom de satsar på sskstud, vilket jag kan förstå. Men samtidigt kan jag bli lite arg för att de gör så. Dels så missar man bra uskar (som kan vara kvar eftersommaren om det behövts) dels känns det som om sjukhusen undervärderar usk. Som om man är något som katten släppar in.
ja du när vårat sjukhus söker efter folk via tidningen, o det är undersköterskor de söker till nån tjänst. nä tror du den ligger med i tidningen, bara på hemsidan. håller helt med att det känns som att de helst inte vill ha. men å ena sidan kan jag förstå. sjuksköterskor har större kunskap, o de får göra mer. så de får ju ut mer från en ssk. men om några år när många uskor slutar pga pension, då ska du se de skriker efter folk.
Steeephi skrev 2011-01-21 15:06:50 följande:
Ah okej, jag hade tänkt att plugga till undersköterska med inriktning sjukvård och läsa valbara kursen 'barn och ungdomssjukvård' bl.a. Är det något ni skulle rekommendera eller ska jag välja något annat?
Kan man t.ex. jobba på annat ställe om man inte får jobb t.ex på någon barnavdelning?
Jag vet inte så mycket om detta så jag vet inte vad jag ska fråga om. >.<
Har inte pratat med någon studievägledare än för att jag tänkt att börja plugga efter jag skaffat barn, vilket kommer bli snart.. :)
det där måste du ju känna själv vad du vill jobba med. men vill du in på sjukhus o jobba så kan nog akutsjukvård vara bra o läsa.
vad finns det för inriktningar nu? var så länge sen jag läste, minns inte