• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Novelli
    Päron1986 skrev 2011-05-24 14:20:23 följande:
    Eller så får han lära sig :P

Nej jag ska int epressa dig alls, men den där ursäkten tror jag inte på ;)

(förresten, varför skulle det vara fel? det kan vara skitnice med polygami, om man är överens hehe)
    Ja, det finns nog en hel del fördelar med det... om inte annat så får jag en kanske en bästa väninna som bor hos oss... FlörtKaffe
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-24 14:49:48 följande:
    Ja, det finns nog en hel del fördelar med det... om inte annat så får jag en kanske en bästa väninna som bor hos oss... FlörtKaffe
    hehe ja :)

Har du kollat upp svenska bemanningsföretag än? Jag är lite nyfiken på det jag också nämligen men just nu har jag mitt på "det torra" under sommaren :)
  • Furstinna

Hejhej.

Skötare i Psykiatrins slutenvård och har jobbat sen 05 och utbilda mig 09, har en fast tjänst i ett resursteam och lägger mitt eget schema och trivs så fantastiskt bra. Jobbar självvalt 80% för att ha mer tid med dottern. :)

• Päron1986
    Furstinna skrev 2011-05-24 15:21:44 följande:

Hejhej.

Skötare i Psykiatrins slutenvård och har jobbat sen 05 och utbilda mig 09, har en fast tjänst i ett resursteam och lägger mitt eget schema och trivs så fantastiskt bra. Jobbar självvalt 80% för att ha mer tid med dottern. :)

Låter skitbra :)
    Det är tufft att jobba 100% inom vården tycke rjag. 75-80% är lagom!
  • Furstinna
    Päron1986 skrev 2011-05-24 21:10:01 följande:
    Låter skitbra :)
    Det är tufft att jobba 100% inom vården tycke rjag. 75-80% är lagom!
    Ja absolut, nu har vi i resursteamet kortare veckor och vi bestämmer helt själva hur vi jobbar så det underlättar ju om man jobbar 100% men jag väntar till flickan är lite äldre till att gå upp i tid. hur trivs du i hemtjänsten? Är det äldre eller olika?
  • Novelli
    Päron1986 skrev 2011-05-24 15:17:19 följande:
    hehe ja :)

Har du kollat upp svenska bemanningsföretag än? Jag är lite nyfiken på det jag också nämligen men just nu har jag mitt på "det torra" under sommaren :)
    Nä, inte än. Jag är mammaledig 14 månader till först och främst.
    Jag kommer att kolla upp det så fort jag hinner. Har tusen saker som måste göras först.
    Jag återkommer dock när jag gjort det.
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-24 22:04:08 följande:
    Nä, inte än. Jag är mammaledig 14 månader till först och främst.
    Jag kommer att kolla upp det så fort jag hinner. Har tusen saker som måste göras först.
    Jag återkommer dock när jag gjort det.
    Aha, ja men då har du gott om tid :)
    Själv ska jag jobba inom nattpatrull i sommar.
    Fick veta tider nu, 21-7. Två dar ena veckan, fem dar veckan därpå och sedan ledig 9 dagar.
  • Squirrel Nutkin
    LearnToFly skrev 2011-01-19 07:04:30 följande:

Hejsan, Vilken rolig tråd! jobbar också som undersköterska sedan 5 år tillbaka, har varitt på korttid/rehab 3 år och nu på ett äldreboende 2 år!

Jag jobbar på korttid/rehab nu!
    Life's a journey, not a destination!
  • Päron1986
    Furstinna skrev 2011-05-24 21:38:33 följande:
    Ja absolut, nu har vi i resursteamet kortare veckor och vi bestämmer helt själva hur vi jobbar så det underlättar ju om man jobbar 100% men jag väntar till flickan är lite äldre till att gå upp i tid. hur trivs du i hemtjänsten? Är det äldre eller olika?
    Oj jag missade det här :)

skönt att kunna lägga schema själv! Jag trivs bra inom hemtjänsten, det var dock så långt att pendla nu när jag flyttat så nu ska jag testa på nattpatrull, dvs hemtjänst på natten :)
    Det var mest äldre, vi hade väl någon så ung som 60 ett tag, men annars äldre :)
  • Enniie

Jag är uska. Har jobbat inom hemtjänsten och LSS. På mån skall jag på arbetsintervju på mitt sjukhus, gissa om jag är nervös ?! Det är drömjobbet det handlar om...

Svar på tråden Vi Undersköterskor!