• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • fru edinge

Va bra att jag hittade er..efter min fl så e tanken att jag läser till undersköterska..ska bli spännande o se om det är ngt för mig..jobbar i butik sedan 7 år tillbaka, och e såååå jäkla rädd att jag gör ett misstag..menar fast jobb osv tänk om jag inte får jobb sen (.. Jättenervös..

• Agent Fluff

Tant Groda - Men gu' vad bra att du lyckades ha semester just då Helt perfekt!
    Hoppas att ni har haft en underbar bröllopsresa

Leia83 - Fy, det där låter verkigen inte klokt!

• Tant Groda
    LearnToFly skrev 2011-01-19 07:04:30 följande:

Hejsan, Vilken rolig tråd! jobbar också som undersköterska sedan 5 år tillbaka, har varitt på korttid/rehab 3 år och nu på ett äldreboende 2 år! Har en fråga som jag undrar någon kan svara på, är gravid och har problem med ryggen igår hade vi möte på jobbet och jag gick hem 45 minuter innan vi slutade pga ryggbesvär, idag har jag fruktansvärt ont i ryggen och klarar inte jobba, kan mina 45 minuter igår räknas som karensdag?

De borde räknas som karens eftersom du gick hem tidigare pga ryggbesvär!
  • Tant Groda
    fru edinge skrev 2011-01-19 07:14:51 följande:
    Va bra att jag hittade er..efter min fl så e tanken att jag läser till undersköterska..ska bli spännande o se om det är ngt för mig..jobbar i butik sedan 7 år tillbaka, och e såååå jäkla rädd att jag gör ett misstag..menar fast jobb osv tänk om jag inte får jobb sen (.. Jättenervös..
    Jobb kommer du säkerligen att få, men att du får fast redan från början kan vara lite svårare. Ofta får man gå på tim och sedan blir vik och tillslut är de tvunga att anställa en.
  • Tant Groda

Agent fluff: Vi hade det helt underbart, förutom att mannen blev sjuk och att tåget hem var 5 timmar sent.

Var på en interjvu i måndags, hur det gick vet inte. De verkade intresserad men det finns inga jobb förtillfället. Varför tar man då in någon på interjvu?? Men de verkade ändå väldigt intresserad av mej och de påpekade ett par gånger att min erfarenhet var bra. Vi får se, hade varit skönt att slippa pendlingen och få utvecklas vidare, men samtidigt så kändes det lite avskräckande. De verkar försöka avvekla så många usk som de kan för att få in ssk (var känslan jag fick).

Idag har jag suttit en hel dag med PM. Vi ska lägga in alla PM på nätet och vi har de nu i en pärm. Nu är jag helt slut, ska aldrig jobba med adm.

• Steeephi

Hej, jag har planer på att läsa till undersköterska inom sjukvård snart :) Har lite funderingar, jag vill jobba med barn framför allt, och undrar vart (vilka ställen) man kan jobba när man utbildat sig? Har inte hittat så mycket info på internet om detta.

Är det någon av er undersköterskor som jobbar med barn som kan berätta lite? :) Skulle vara toppen.

• nericia77

Får man hänga på. E uska sen ca 11 år tillbaka.

• Tant Groda

Välkommen alla nya!

Steeephi: Det finns ju förlossning och sen finns istort sätt alla vanliga avd som barn avdelningar . Min tanke var oxå att jobba med barn från början, men efter min praktik kände jag att jag inte riktigt passade där och dessutom kan det vara ganska svårt att få jobb

• nericia77

kan berätta lite om mitt jobb då. Har i sju år jobbat som personlig assistent, åt vuxna o även barn. Sedan var jag mammaledig o sen jobba jag i somras på förlossningen. o har sen gått som timanställd där. o otroligt nog har jag fått fast jobb. o börjar på måndag att jobba heltid på förlossningen det ska bli så kul. men som föregående talare sa, det är inte lätt o få på förlossningen. de vill ju helst ha bm, men här har det gjort en liten omorganisation så eftersom det var svårt o hitta bm så anställer de några uskor istället.

Svar på tråden Vi Undersköterskor!