• Joggi

BF Juni 2010!

Hej! Tack för inbjudan, jag är sj med i nån tråd för mkt känns det som=)

• Joggi
    Bustrollen skrev 2009-10-25 13:23:39 följande:
    Hej hej allihop!Roligt att samla alla på samma ställe.Jag funderar på det här med att berätta för släkten...hur har ni gjort? Har ni berättat redan eller väntar ni?Jag berättade för min lillasyster igår eller om det var i förrgår, hon är den som skulle tycka det var roligt i alla fall tänkte jag (Hon ska nämnligen också ha barn nästa år, tre månader innan mig)
    Vi hade tänkt att berätta på julafton. Men som det är nu så är jag ju sjukskriven för illamående så det går inte att ljuga så bra=/ Så de närmsta vet nu.. Trist men vad gör man..
    Ska ringa och boka in ett tidigt ul i vecka 12-13 så efter det berättar vi.. Är som sagt så himla svårt att ljuga om varför jag är hemma när jag aldrig annars är sjuk..
  • Joggi

Lingontott - Tår i ögat här! Va fint=)

• Joggi
    hepalima skrev 2009-10-25 18:34:10 följande:
    Tack för inbjudan! Är det någon annan som är sjukskriven pga illamåendet??
    Ja jag är sjukskriven pga illamående sen vecka 5+3, är nu i vecka 8+1..
    Vilken vecka är du i och när började det för dig?
  • Joggi
    frökengrön skrev 2009-10-26 08:12:25 följande:
    Hej, Då har jag läst ikapp mig, Tack för inbjudan Mejola!
    Känner igen fler av er ifrån andra "Junitrådar", Men kul att vi kan samlas i en och samma.
    Jag väntar barn nr 3, Har två pojkar födda 97,07. Har BF 9 Juni.
    Usch detta illamående är såååååå jobbigt, Har inte spytt en ändå gång, Men bara illamåendet är extremt jobbigt. Och för att inte prata om tröttheten, Helgerna är ju underbara för att man kan vila sig, Men hur skall jag klara en hel vecka på jobbet?????Har inte berättat på jobbet än, Vill gärna vänta lite till. Så någon sympati är ju svårt att få...... Ni som är sjukskrivna för illamående, Vad säger ni till jobbet? Eller har ni berättat? Är ju svårt att vila ut sig när man har en liten galen 2,5 åring där hemma, Skulle behöva några dagar och vila upp mig...... Hemsk mamma kanske, Men så känner jag.....
    På jobbet har jag inte berättat.. Jag va hemma en vecka för förkylning, i hopp om att det skulle ge med sig. När jag insåg att det inte kommer att ge sig utan att det bara är att acceptera så ringde jag bm, kom iväg till läkare och fick tabletter som inte fungerar och sjukskrivning i 2 veckor.. På jobbet har jag sagt att jag har problem med magen. Sjukintyget skickas till försäkringskassan så det behöver dom inte se..

Är det nån här som ska göra tidigt UL? Jag har bokat tid för UL i vecka 13+1, längtar som toooooken! Kostade bara 300 kr, hur billigt som hellst ju! Hade kunnat tagit 2 för de priset=D
  • Joggi
    frux skrev 2009-10-26 12:33:25 följande:
    varför inte begära ett Nupp-test ist? Då blir det ju gratis *s* och Nupp görs ju i de veckorna :)
    Ja det har jag inte haft en tanke på.. Men men.. Nu är det ju bokat och klart så.. Har inte fått nån inormation alls om nupp och sånt.. Tycker jag att dom borde informera om till alla..
  • Joggi
    hepalima skrev 2009-10-26 13:34:10 följande:
    Det började i vecka 5+4 och nu är jag i vecka 7+3. Beräknad 9 Juni=) Så vi ligger ganska nära varandra. Skall till doktorn imon, hoppas på att få något annat än lergigan. Är så sjukt trött på att må illa å spy! Å tiden går så himla långsamt:(
    Ja då ligger vi väldigt lika ändå=)
    Och illamåendet började nästan samtidigt! Mitt började på kvällen, som en käftsmäll ungefär..=)
    Som tur är så spyr inte jag, men jag hatar - och har väldigt svårt för att kräkas. Men skulle jag sätta mig och gapa över toaletten så skulle det lätt komma, haha.. Ursäkta snacket=)
    Jag ligger hela tiden, jättejobbigt att gå upp ur sängen ens..
    Jag fick tabletter som heter primperan, men dom funkar tyvärr inte=(
    Ja jag håller med, tiden går så sakta och jag är så grymt trött på att må så här! Lååååångtråkigt!
    En positiv sak är att min BM sa att om man mår illa så är det ett bra tecken på att allt går som det ska i graviditeten och det är sällan en illamående får mf... =)
    Är det första barnet?
  • Joggi
    hepalima skrev 2009-10-26 14:38:41 följande:
    Japp det är första barnet:) Själv? Bor i gbg, vart bor du? Har du prövat ingefära? Det är de ända jag inte prövat. Samma här ligger hela dagarna, skall försöka gå till ett apotek senare. (undra hur det skall gå, sist jag va ute fick jag spy på i diket)
    Ja det är första här med, spännande=) Bor i Hälsingland..
    Är 24 år, sj?
    Ingefära har jag inte provat, har lite svårt att tro att det fungerar. Gillar inte ingefära speciellt heller. Men man kan väl kanske prova att bara ha i lite kanske.. Om inte piller från läkare fungerar så brukar inte ingefära och andra huskurer heller fungera (har jag hört då)
    Gud va jobbigt! Stackare=( Tror ingen som inte kännt det här förstår hur det känns.. Känns som magsjuka dygnet runt, vecka efter vecka......
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-10-26 15:04:37 följande:
    Jag kommer oxå från Hälsingland. :)
    Men vad spännande=) Är ju inte så stort.. Va nyfiken man blev då=)
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-10-26 15:04:37 följande:
    Jag kommer oxå från Hälsingland. :)
    Såg nu i din press va du va ifrån=) Jag är lite längre ifrån iaf=)
    Men har demat på ICA eller vad det nu va för affär nån gång=)
Svar på tråden BF Juni 2010!