frökengrön skrev 2009-10-26 08:12:25 följande:
Hej, Då har jag läst ikapp mig, Tack för inbjudan Mejola!
Känner igen fler av er ifrån andra "Junitrådar", Men kul att vi kan samlas i en och samma.
Jag väntar barn nr 3, Har två pojkar födda 97,07. Har BF 9 Juni.
Usch detta illamående är såååååå jobbigt, Har inte spytt en ändå gång, Men bara illamåendet är extremt jobbigt. Och för att inte prata om tröttheten, Helgerna är ju underbara för att man kan vila sig, Men hur skall jag klara en hel vecka på jobbet?????Har inte berättat på jobbet än, Vill gärna vänta lite till. Så någon sympati är ju svårt att få...... Ni som är sjukskrivna för illamående, Vad säger ni till jobbet? Eller har ni berättat? Är ju svårt att vila ut sig när man har en liten galen 2,5 åring där hemma, Skulle behöva några dagar och vila upp mig...... Hemsk mamma kanske, Men så känner jag.....
På jobbet har jag inte berättat.. Jag va hemma en vecka för förkylning, i hopp om att det skulle ge med sig. När jag insåg att det inte kommer att ge sig utan att det bara är att acceptera så ringde jag bm, kom iväg till läkare och fick tabletter som inte fungerar och sjukskrivning i 2 veckor.. På jobbet har jag sagt att jag har problem med magen. Sjukintyget skickas till försäkringskassan så det behöver dom inte se..
Är det nån här som ska göra tidigt UL? Jag har bokat tid för UL i vecka 13+1, längtar som toooooken! Kostade bara 300 kr, hur billigt som hellst ju! Hade kunnat tagit 2 för de priset=D