• Joggi

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-13 12:12:45 följande:
    Japp så har jag med, det är din blåsa du känner
    WHAT? Vilken jätteblåsa!
    Läste runt lite på nätet nyss och läste att det är blåsan som trycker upp livmodern, hur är det egentligen?
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-13 16:54:02 följande:
    Nä det är väl inte så stort.. Du kan ju utan problem gå med 600ml i blåsan och efter en natt är det nog minst det, om inte mer. Tycker det låter konstigt att livmodern borde vara där eftersom att livmodern går precis vid blygbenet nu. Hade vi varit längre fram i graviditeten, runt v.15 kanske så hade jag inte argumenterat om det. Men det låter inte troligt..Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern och var kring v.15 så såg min mage jätte lustig ut på mognarna, sne och stod rätt upp precis nedanför naveln. Då var det ju livmodern, men det känns tidigt ännu...
    Enligt det jag läst nu så är det blåsan som trycker upp livmodern så den är kanske vid blygbenet i "vanliga fall".. Funderar annars på varför blåsan ska synas nu helt plötsligt när jag aldrig sett den förr!
    Precis som du beskriver ser jag min mage på morgonen, sne och jäklig! Det här måste vi kolla upp=) Intressant tycker jag! Ingen annan som oxå har erfarenheter av detta?
  • Joggi

Hello! Nu har vi gått in i vecka 12!! En vecka kvar till den "kritiska" perioden är över och 2 veckor kvar till UL! =)

• Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:57:32 följande:
    Vad skönt!
    Ja tiden går fort! Faktiskt=)
  • Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:59:49 följande:
    Det tycker inte jag, inte än i alla fall :P
    Hoppas att det vänder=)
    Otroligt egentligen att min tid går fort eftersom jag bara ligger!=) Men man ska inte klaga=)
  • Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 13:05:07 följande:
    Men på ett sätt så känns det som att det går fort, om man kollar bakåt, men om man kollar framåt så känns det som en evighet :P
    Ja men så är det, är nog så jag tänker.. v 12 vet jag kändes som en hel evighet till för ett tag sen och nu är man här...
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-16 11:37:45 följande:
    Måste fråga: Vi var ju ett ganska stort gäng som rökte. Hur har det gått för er andra? Jag har varit rökfri nu i flera veckor. Tänker inte ens på det längre och tycket det luktar skit när andra röker!
    För mig går det jättebra med rökningen. Finns inte på kartan att ta en cigg med en bebis i magen. Tycker oxå att det luktar riktigt illa. Slutade den 10 Augusti med lite fusk och feströkande i början. (Va ju inte gravid då, slutade före).. Slutade oxå snusa och har varit "fri" i 3 månader nu=) Skönt.....
  • Joggi
    mjauen skrev 2009-11-16 16:40:02 följande:
    Samma här! Blir fort jättemätt, men sen efter en stund är jag vrålhungrig igen. Illamåendet börjar bli lite mildare nu o matlusten kommer tillbaka.Har dock inte ökat i vikt än, eller kanske 300g, så det känns skönt. Det hinner nog komma mer ännu!!
    Skönt att höra att det är nån som vet att det går 1000 g på ett kg här...
    Är ett par stycken i tråden som har skrivit att dom har gått upp 1 gram genom att vågen har ändrat från (tex) 66,5-66,6..
    Och nu kunde jag inte hålla tyst om det, hihi=)
  • Joggi
    Joggi skrev 2009-11-16 17:03:16 följande:
    Skönt att höra att det är nån som vet att det går 1000 g på ett kg här...Är ett par stycken i tråden som har skrivit att dom har gått upp 1 gram genom att vågen har ändrat från (tex) 66,5-66,6..Och nu kunde jag inte hålla tyst om det, hihi=)
    Och dom som tror det lär tro att du har gått upp jättemkt, hihi;)
  • Joggi
    smultronet77 skrev 2009-11-16 20:04:51 följande:
    Hej,Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm. Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)
    Välkommen! Ja den här tråden gäller det att hänga med i varje dag annars är man borta, ibland sticker den iväg, hehe=)
    Mår oxå illa och är sjukskriven=( Mitt va oxå som allra värst i vecka 7-8...
    11+1 idag och tyvärr så har det inte gett med sig...
Svar på tråden BF Juni 2010!