• Joggi

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-04 19:31:51 följande:
    Japp här snöar det! Bor 1 mil utanför Jönköping.Jag har med hund. En manchesterterrier hane på 5 år. Han är jätte avvaktande mot folk han inte känner så vi var jätte oroliga när vi väntade dottern. Men det var aldrig några problem. Vi var noga med från början att han fick känna att han fick vara med. Han fick lukta på henne hur mycket han ville och sova inne hos oss. Idag är de världens bästa vänner och leker tillsammans hela dagarna. Han älskar henne och hon honom, de är sååå söta
    Gud, vilken chock man får varje år snön kommer fast man känner sig beredd! Lite mysigt med första snön är det ju=)

Så skönt att höra från nån som redan har barn och redan fått en reaktion! Man är ju lite spänd på hur det kommer att se ut.. Va mysigt, jag hoppas att våran bebis och vovve får samma kontakt som för er!
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-04 19:38:15 följande:
    Här snöar det, så mysigt så (ngr mil utanför örebro)Nej, men två väldigt kräsna och bortskämda katter. De väcker oss när de är kelsugna på nätterna så det blir nog intressant sen...
    Guud så mysigt=) Både med snön och kelgoa katter=)
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-04 19:42:11 följande:
    haha det sjuka är att första snön kom för 1 månad sedan redan Den låg ju självklart inte kvar men ändå. Vi har fortfarande inte bytt till vinterdäck och stackars gubben som till råga på allt jobbat över idag till 18 (började 7) har jag jagat ut nu så han byter till vinterdäck! Vi bor ju på landet och vära vägar plogas ju sist och jag vägrar köra små snirkliga vägar med dottern i bilen i halka utan bra däck..Det kommer säkert gå bra. Tror det viktigaste är att man itne gör för stor grej av det hela liksom. De är mycket smartare än vad vi tror hundarna Det var ingen liten ras ni valt heller Kan ju dra bebisen i pulkan på vintern Eller ja det gör våran med, men du förstår hur jag menar
    Oj, det va verkligen tidigt! Jag jagade ut gubben förra veckan för att byta, annars gör han det alltid alltid lite försent och det gillar jag inte=(
    Här är dom jättedålig på att ploga, förstår inte.. Om dom väl plogar i tid så fuskar dom!
    Ja det är nog som du säger, man får inte göra för stor grej av det.. Ja, en helt underbar ras med mkt personlighet! Är våran andra GD och det blir fler=) Men bebis först! Jaa gud va jag längtar tills den dagen han får dra pulkan! Ska bli så roligt=)
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-04 19:49:09 följande:
    ja, riktigt mysigt faktiskt. Plus att maken lagar mat åt mig hihiKan bli riktigt intressant sen med katterna...makens katt tog över ett år innan hon accepterade mig. Och de är så grymt bortskämda båda två...skriker tills man klappar dem, oavsett om det är 3 på natten eller mitt på dan. Plus att de gärna ska ligga på en och sova...gärna på magen. Så...det blir att skydda spjälsängen sen tror jag
    Hehe, skrattade för mig sj när jag läste=) Men det är lätt att skämma bort dom! Har varit dum nog att låta våran "lilla" 70 kilos klump ligga i sängen! Måste vänjas bort, är för trångt helt enkelt.. Och snart har man mage då är det kört! Men det är härligt med djur=)
  • Joggi

Kela81 - Ja men visst kan det räknas=D Dom kan ju vara som små hundar ibland=)

Och den som frågade om skinkan där - Kallrökt skinka är som parma och såna skinkor. Vanlig skinka är lugnt, den är varmrökt;) Såg att du fått svar men kan ju vara skönt att få fler än ett så du kan känna dig helt säker=)

Hur mår alla idag då? Sj är det hyffsat hittills. Örebrosnön har kommit hit! Så nu dalar det ute och inne har jag tänt ljus och grejjat=) Myys! Synd att sambon drar till jobbet snart=(

• Joggi
    MumTwins skrev 2009-11-05 13:29:37 följande:
    Har pratat med BM nu angående mina blödningar och jag kunde nog vara lugn sa hon så länge det inte blev kraftigare blödningar och smärta. Så det är bara att avvakta och se då, jobbigt men man får försöka tänka positivt som jag sagt innan. Men är inte heller det lättaste alltid när man går hemma om dagarna.
    Håller tummarna här för att det är som det ska där inne!
  • Joggi

Miss Johanna skrev 2009-11-05 13:43:40 följande:

På tal om olika livsmedel. Har hört lite olika när det gäller, gravad och kallrökt lax, samt sushi , är det någon som vet? Verkar som att livsmedelsverket nyligen ändrat till att man får äta det(?) Tänkte göra en paj ikväll med spenat och kallrökt lax, då är den iaf upphettad så då kan det väl inte vara någon fara? Läsa också i GP idag att grönt the kunde innehålla mycket gifter. Undra hur hårt man ska tro på det? Jag dricker en kopp om dagen...
    Det jag har läst och som verkar vara de nya rekommendationerna så har frysningen inget med saken att göra. Gravad lax fryser man ju före eller efter gravning ändå! Utan grejjen är den att man ska se till att den är nygjord och nypackad! Det står på livsmedelsverkets hemsida.
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-11-05 14:07:27 följande:
    Ja det är väl samma sak med sushi? det käkar jag glatt
    Det vet jag inte faktiskt.. Men tonfisk som är på sushi ska man inte äta för mkt iaf, bara nån gång per år..
    Ska göra hemmagjord sushi nåt tag tänkte jag=) Gott!
  • Joggi
    majess skrev 2009-11-05 14:38:58 följande:
    det finns ju säkra vaeianter...typ med crabfish osv i..fast det är ju iofs inte riktigt samma sak....
    Tänkte göra med gravad lax, förr en gång gjorde jag med räkor men det är ju inte riktigt samma sak.. Men det är gott ändå=)
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-11-05 16:00:48 följande:
    Var på hälsosamtal och då sa BM att det var jättebra att äta laxen på sushin. Så länge stället är fräscht. Så jag antar att de fryser laxen innan. Tonfisken vet jag inget om, gillar den inte ändå
    Ja lax som ska gravas eller ätas rå fryser man, annars kan man bli sjuk gravid eller ej så det är ju helt rätt=)
Svar på tråden BF Juni 2010!