• Joggi

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-23 14:53:17 följande:
    Äsch, det är väl inget att haka upp sig på. Samma med min BM. Jag har en cykel på 26 dagar och har även jag kört med ÄL stickor. Vi har helt olika BF datum. Jag räknar efter mitt, hon sitt. Spelar ingen roll, bebis lär förmodligen ändå inte komma ut på BF dagen
    Det är nog hennes sätt att bara strunta i vad jag har att säga som irriterar mig.. Och som hon är.. Men men..
  • Joggi
    annanazell skrev 2009-11-23 15:45:04 följande:
    Jag har sagt att jag vill att vi ska ge det en chans och frågat honom om han inte kan ge det en chans för vår son skull. Men han svarar bara kyligt att han känner att det inte finns något annat alternativ just nu.. Helt sjuk, är som han blivit en annan person. Hur han kan efter en månad av mindre känslor bestämma sig för att det inte finns ett annat alternativ än att bete sig som en skit mot mig, förändra allas liv. Vår son kommer antagligen få gå på två olika dagis, eftersom han begär att få ha han varannan vecka och tänker inte bo i närheten. Usch det gör så jävla ont, så hemskt att se lill killen fråga efter vart pappa är och önska att han ska komma in genom dörren:( Han sviker på det värsta sättet. Man ger bara inte upp såhär lätt när man har ett liv tillsammans, barn och ett till på väg.
    Usch, kan inte beskriva hur mkt jag lider med dig och du har rätt i varje ord du skriver! Man ger inte upp så enkelt, man kämpar tills det absolut inte går längre!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-23 14:57:55 följande:
    tror det är våra gravidhormoner som gör oss extra känsliga och lättretliga med Tror många är sådana. Även på när jag var på gyn och när jag bokade tid för kub så ignorerade de mitt BF datum och gick efter sista mens.
    Nästa gång om det blir nån ska jag ljuga och säga att mensen va en vecka senare..
  • Joggi

Hej tjejer!

Ser att det snackas mkt om anställningar och jobb nu..
    Är ju själv i den sitsen att jag fick fast anställning i v.6. Eller ja, jag fick veta att jag skulle få fast inom en månad..
    Så jag är fast anställd nu, eller tills vidare som det heter. Har inte berättat för chefen att jag är gravid än. Ska ta det till veckan efter UL. (v.14 då)
    Är dock inte ett dugg orolig. Har jobbat på stället till och från i 7 år och dom vet vad jag går för. Han hade inte kunnat nekat mig anställning eftersom jag jobbat i 3 år i sträck, då blir man fast. Hade han nekat hade det blivit väldigt livat med facket.

Sen tycker jag så här, anställer man en tjej så ska man vara beredd på att dom kan bli gravida! Det är ju ganska vanligt om man säger så. Det kostar heller inte så mkt för företaget när en gravid är hemma. Men dom måste ju fixa med vikarie osv..

• Joggi
    Kstina skrev 2009-11-27 11:49:43 följande:
    Hej allaNu har jag fått tid för RUL....... blir den 14 januari....... längtar redan.Nu är jag mest nervös för att berätta på jobbet/för chefen...... puh, jag är chef för en hel avdelning sedan ganska nyligen (september) och har en mkt ledande befattning inom företaget. Jag tror att min chef (vår VD) kommer att bli mkt arg och besviken......... Jag har inte sagt till honom att vi planerar barn...........Några råd?
    Låt inte chefen bli arg och besviken. Alltså, va glad när du berättar! Inga hundögon.. Hoppas du förstår vad jag menar...
  • Joggi

Hej tjejer!

Ikväll ska min sambo på julbord med jobbet, jag vill oxå! Men tyvärr så är jag fortfarande så illamående så han får gå utan mig=( Jätteledsen!!!!! Jag ville så gärna, och en sån fiiin krog dom ska till.....
    Nästa julbord är bokat till den 12/12 med goda vänner, då JÄKLARNS ska jag klara det, för jag bara älskar deras mat!!

Sambon är nu och köper tröstgodis till mig men tänker bara på jansson och lax.....

Pepparkaksdeg - Jag tycker efternamn är riktigt coola på ödlor, typ herr jansson, herr jonsson, herr carlsson osv Annars är Herrman ett häftigt ödelnamn=)

Noomi och Emilio - Min livmoder är nedanför magen den oxå på morgonen när man är kissnödig. Kissblåsan trycker upp livmodern när den är full men när man har kissat så går det ner.. Titta i Stinas galleri - Kan inte vara nåt annat=)

• Joggi

Såg att alla datum är ifyllda utom den 28/6 på listan! Kul att det droppar in massa folk=)

• Joggi

Blev jätteförbannad och skrek på sambon för att han hade köpt fel lösviktgodis till mig.. "Efter 7 år så borde du väl veta att jag gillar hårda godisar bäst, och vad får jag? EN ENDASTE sort med hårda! Usch!!!" Jag svor kanske lite mer än vad jag skrev.. Och va sur jättelänge! Det gick bara inte över, jag som inte är speciellt långsint annars....

Stackars sambon.. Vad han får stå ut med!

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-28 16:38:06 följande:
    Ha ha, ja han borde ju veta efter så lång tid!Min man har klagat på att jag bara gnäller på honom nu, o det kanske stämmer. Men man kan bara inte göra nåt åt det! Kan vara riktigt vresig emellanåt. Hoppas det går över snart, för gubbens skull!
    Ja men visst borde han det?? Haha
    Ja sambon säger det dagligen att jag inte är som jag ska.. Han säger att jag skäller på han hela tiden.. En dag sa han "men bara för att du är gravid så behöver du ju inte låta så där" och DÅ brast det.. "Det har väl ingenting med att jag är gravid att göra, eller hur? Det har ju med hur DU beter dig att göra".. osv....
    Jag tror att han kan ha rätt, det där med hormoner är riktigt läskigt faktiskt!
    Jag håller med dig och hoppas oxå att det går över, för husfridens skull=)
  • Joggi
    mjauen skrev 2009-11-28 16:55:22 följande:
    Jag sa tvärtom åt min man, att det är för att jag är gravid som jag är så sur o tvär. Bara så jag inte ska verka så hemsk egentligen
    Ja hade nog varit smartare, men hade lite svårt att erkänna att jag hade "fel" just då=D
Svar på tråden BF Juni 2010!