• Joggi

BF Juni 2010!

Jag kände på juldagen och har känt varje dag sen dess..
    Trodde jag skulle känna sent faktiskt, hade en känsla av det. Är i v 18+2 idag.

Men allt är som det ska såklart! Är ju så olika hur bebisen ligger, och moderkakan som skrevs..

• Joggi
    rednose skrev 2010-01-09 23:24:05 följande:
     18 +2 så vecka 19 alltså? Eller vad menar du?Verkar ju som att de flesta börjar känna först i vecka 19.
    Ja precis, är i vecka 19 nu..
    Har en livlig bebis tror jag. Såg på Ultraljudet hur hon kickade till strax efter jag kände en buff! Riktigt häftigt=)
  • Joggi
    rednose skrev 2010-01-10 12:01:49 följande:
    Va roligt! :) Jag vet inte  vad jag känt än så länge men alla säger ju att man "vet" då det väl beger sig. :) Vecka 18 på tisdag här... närmar sig i alla fall! :)
    Ja riktigt mysigt=) När jag ligger vid datorn (bärbar i soffan) så lever hon verkligen rövare! Känner det mest när jag ligger och kopplar av, har bara känt några ggr när jag står/går..

Men det kommer, det beror ju på så mkt! Min bebis ligger neråt, det kanske har med det att göra..
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-10 13:21:44 följande:
    dottan55: Hur menar du med att din bebis ligger neråt? Här har man haft syster med familj på besök idag, mysigt. Min man och hennes man är ute och kör rally på isen. Bonnen har plogat upp värsta barnan som folk kör på. Hur mkt bilar som helst! Ser ni pratar om sparkar. Jag har känt ett par veckor nu, är i v.18+2 nu. Känner dock inte jätte hårda sparkar och inte utanpå magen än, men jag har moderkakan i framvägg denna gången med.Längtar som bara den tills v.30 då har jag UL igen Låååångt dit! Fast det sa man ju om RUL med och det har vi paserat nu Rätt som det är har vi alla våra små bebisar här hos oss
    Ligger lixom neråt med armar och ben... Kände att det lät lite otydligt med "neråt".. Men man kan tro att Ultraljudsbilden är upp och ner=)
    Hur vanligt det är vet jag inte men de UL-bilderna man ser så ligger bebisen "på rygg" om man säger....
    Hänger du med?{#lang_emotions_laughing}
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-10 16:41:56 följande:
    dotten55: på UL med dottern så gjorde hon en kullerbytta så vi fick bilder från både mag och ryggläge ..
    Wow=) Häftigt! Måste ha varit en upplevelse att se=)

Stina84 - Ja tänk dig att bebisen gör en kullerbytta lixom! Fast våran låg så neråt hela tiden. Vänd din ul-bild upp och ner=)

Ska föra in bilden i datan snart tänkte jag=)
  • Joggi

Nu har jag fått in en bild i galleriet äntligen så ni ser hur jag menar=) Är ganska dålig på att förklara! Sökte på ultraljudsbilder på google och hittade INGEN som ligger så här. Då blev jag orolig! Nån som vet om det är normalt!

• Joggi

Ellie84 - Hehe, gud va mysigt! Just nu hoppas jag att vi får en aktiv tjej, men man kanske ångrar sig om nåt år!
    Hoppas du får se en kullerbytta idag oxå=)

ZettanA - Usch, det lät inte alls roligt! Hoppas du slipper sjukskrivning, men samtidigt om du har allt för ont så är det bra för dig;) Jag jobbar sj i matbutik och vet hur påfrestande det kan vara. Mer än vad folk tror! Just nu sitter jag mest i kassan men har under mina 6½ år där varit mest i charken och i kallskänken men oxå golv, bröd och mejeri. Kassan har jag lärt mig först nu pga att det va där jobben fanns just nu..

MorV - Jag blev flyttat från den 5/6 till den 9/6.. Känns trist att räkna om, men det är väl som det är.. Det låter som det va bebis du kände! Iaf så kommer du få svar på det snart, fortsätter det så vet du vad det är=) Gud så roligt!

Fö så kände min sambo son första buff igår kväll! Jag blev så glad att han kände! Jag trodde inte det kändes utifrån ännu, men lite svagt så=)

• Joggi
    stina84 skrev 2010-01-11 09:49:22 följande:
    dottan55: Jo jag msistänkte det var så du menade, fast var inte helt säker Kul att din sambos son kände bebisen igår! Hur gammal är han?Ellie84: Hoppas verkligen det inte blir värre för dig. Frågade min läkare om jag kunde hoppas på att det skulle bli bättre. Då sa hon, inte innan barnet är fött. Det du får hoppas på nu är att det inte blir värre... Var helt deprimerad igår pga mina smärtor. Känner så väl igen det från när jag väntade dottern. Jag var helt osocial de sista 10 veckorna pga att jag hade så ont hela tiden. Kunde inte ens vända mig i sängen utan problem.. Så rädd att det ska bli likadant igen...Lycka till på erat RUL idag Housemouse: Tack så mycket AnAngel: Å vad mysigt det låter att känna sparkarna utanpå Kommer så väl ihåg känslan med dottern Jag får nog vänta någon vecka till, har ju moderkakan i framvägg..ZettanA: Men fy, stackars dig... Låter verkligen inte roligt... Ring din läkare omg. och boka en tid. Så kan du ju inte gå... Är det foglossning du har? Låter faktiskt lite som det. Jusst det att det sitter på "rätt" ställe och ilningarna känner jag igen med...MorV: Det låter som om det är bebisen du känner Helsingborgsmamma: Vad sent du fick ditt RUL inbokat.. Fast den som väntar på något gott, brukar man ju säga
    Aj vad fel det blev! Sin skulle det stå, hehe=) Sombon kände sin första buff igår!

Nån som vet om det är vanligt att bebisen ligger så som min?
  • Joggi
    AnAngel skrev 2010-01-11 10:50:57 följande:
    dottan55: den flyttar sig ju hela tiden nu för tiden så med all sannolikhet ligger den åt ett helt annat håll nu, när vi gjorde RUL så fick vi med oss 3 bilder och på alla bilder ligger bäbis olika på... på ett av dem ligger den lilla nästan exakt som din! för att i nästa bild ligga helt med huvudet neråt och 2 fötter rätt upp! *S*. Så de va kul att se hur mkt den flyttade sig, vet inte om den blev sur för bm väckte den när hon hade tagit sina mått för innan va den helt stilla och hon sa att den sov... sen ruska hon lite på magen och puffa med ultraljudssaken, så börja den lill* sprattla och ändra sitt läge!Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?ZettanA: Hoppas du får träffa en läkare idag, jobbigt att ha ont, vet precis hur de är!
    Aha, på det viset=) Skönt att höra. Jag tror man blir orolig för minsta lilla=)
    Så rörlig va inte min bebis! Hon sparkade och kickade mkt men hon snurrade inte utan låg i samma ställning hela tiden. Fick 4 bilder som såg nästan lika ut..
    stina84 skrev 2010-01-11 11:08:26 följande:
    Haha, vad 1 bokstav kan ställa till det TÄnkte väl nästan det.. Hade inte för mig heller att du nämnt något om någon "son" tidigare Bebisen snurrar ju runt hela tiden och ändrar läge och plats så det behöver du inte tänka på
    Haha, ja verkligen!
    Ellie84 skrev 2010-01-11 13:00:50 följande:
    Nu börjar det närma sig.. strax innan två beger vi oss av mot piteå..Tusen tack för alla lyckönskningar..Det behövs..Nu börjarman vara nervös att nått ska vara galet..Tanken har slagit miog tidigae men det var länge sen sist..
    Lycka till!
  • Joggi
    Summer skrev 2010-01-11 14:24:33 följande:
    Är det någon mer än jag som inte känner av bebis någonting? (första graviditeten).Jag har känt den röra på sig vid enstaka tillfällen, senast var nästan en vecka sedan. Är lite småorolig...Har RUL på fredag!
    Jag hörde nån som hade fått höra från sin BM att det är vanligare att känna sent än tidigt så du behöver nog inte oroa dig tror jag!
    Så himla långt gången är vi ju inte och jag hade inte väntat mig att känna nåt föränn minst efter 20 veckor. Hoppas dagarna till Fredag går fort så du slipper känna oro!
  • Joggi

Jag har en fråga!

Jag har fått så himla ont i nedre delen av magen/under magen och i svanken. Hellst när jag reser mig upp från soffan eller om jag har suttit på en stol länge eller så. Just nu känner jag av det hela tiden och satt just och lagade mat! Vad är det som är på väg att hända? Känns som nederdelen ska lossna ibland=/

• Joggi
    stina84 skrev 2010-01-11 15:29:01 följande:
    Hållningen är jätte viktig när man är gravid. Svankar du mycket? Ju mer mage man får desto lättare att man svankar = ont i ryggen, speciellt svanken.Tycker du ska ringa och prata med din BM. Hur länge har du haft det såhär?Jag har inte ont när jag inte rör mig, utan det är när jag rör mig minsta lilla som jag får ont.
    Okej.. Dålig hållning har jag nog alltid haft så det kan ju spela in!
    Känner mest av i magen, och mest när jag har varit uppe eller är uppe. Eller som sagt när jag ska upp ur soffan eller sängen...
    Obehagligt och man blir ju lite orolig! Har varit i 2 dgr nu så det är ju inte länge, men det har blivit mer och mer.. Ska ringa BM och boka tid i veckan så jag kan ju ta det på en gång då..
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-11 15:43:58 följande:
    Ja det låter då inte skönt... Tycker du ska ringa din BM redan imorgon, finns ingen anledning att gå och ha ont. ´Klarar du av att jobba nu då?
    Ja det ska jag göra... Nej det gör ju inte det. Och man vill ju veta varför och om det är som det ska..
    Ja jag hoppas det.. Börjar jobba kl 17 idag och jobbar till 21.15.. Så ett kortpass! Jag jobbar i kassan i veckan så man får väl känna hur det känns idag.. Om det funkar! Har ingen lust att vara sjukskriven igen, va ju hemma från v6-16! Skulle vara pest=( Hoppas det vänder!
  • Joggi
    rednose skrev 2010-01-11 15:52:57 följande:
    Usch va jobbigt det är att ha så där ont! Trodde jag skulle slippa då mamma och mormor och alla mostrar talat om hur enkelt allt var och att de minsann inte fick några foglossningar o bla bla bla.Men nej, här har jag ont mest hela dagarna. Har iof ett väldigt rörligt jobb där jag alltsom oftast står böjd i de mest oergonomiska ställningar och får sjukt ont i ryggen men även när jag sitter, som på restuarang härom kvällen. Måste ställa mig upp en gång i halvtimmen eftersom svanskotan gör så förbaskat ont. Känns som att någon slagit på den med en hammare eller nåt. Otroligt frustrerande och jag vet i ärlighetens namn inte om jag kan jobba länge till. Är bara i vecka 18 och driver eget företag så jag känner lite att jag MÅSTE jobba så länge det nånsin går för att få högsta mammapenningen. Skitsegt.har hört att det ska vara riktigt svårt att få sjuksrivning godkänd för ryggont under graviditet oxå så det hjälper ju inte direkt. USCH!
    Usch det låter som du har haft otur! Jag är av samma syn och hoppas oxå att jag kommer kunna jobba så länge som det bara går!
    Satt ner i köket i 3 timmar idag och min svanskota gjorde oxå skitont!
    Men men.. Hoppas det vänder och gör det inte det så, visst, man kanske blir sjukskriven men det är ju då för det bästa..
  • Joggi
    msfine skrev 2010-01-11 16:00:40 följande:
    en fråga, ficxk du ersättning av FK när du var sjukskriven?
    Det är inte klart ännu! Så min sista peng jag fick va en halv lön i November{#lang_emotions_frown}
    Hoppas på att få pengar i slutet av månaden iaf!
  • Joggi
    ZettanA skrev 2010-01-11 16:05:59 följande:
    verkar vara på många av oss som foglossning och ryggontet slagit till på!  Usch hade glömt bort hur ont jag hade med dottern men nu kommer minnena tebax. Dottan55: Är så himla imponerad av de som pallar jobba hela tiden ut i vårt yrke.. men vi är väl olika byggda. Just helgerna för mig är tunga eftersom jag ensam har ansvar för hela butiken..dvs alla avdelningar och det är toktungt! Men vet att det blir inge bättre av att sätta sig i kassan heller då jag har tokont när jag sitter ner. Känner som du att man har ju inte heller lust att vara sjukskriven! Är ju inte direkt sådär väldans uppskattat på jobbet. men,men vad ska man göra. I bland önskar man verkligen att man hade ett lugnt kontorsjobb.
    Ja samma här! Riktigt imponerad! Har en arbetskamrat som kämpat sig fram, hon gick hem nu och ska ha om 4 veckor! Jag önskar att jag klarar mig så bra jag oxå! Men man har verkligen sett hur mkt hon har lidit av att jobba oxå=/
    Just nu känns det som det skulle vara lättare att gå på golvet eller så än sätta sig ner i 4 timmar=/ Men men, vi får väl se hur det går..
    Helgerna är jobbiga hos oss med, är 2 st till 17 sen är man sj.. (förutom kassan då)Men det är så otroligt mkt mer! Som tur är har jag inga helger på mitt schema nu utan tar på mig extra.. Vilket blir ungefär varannan helg ändå, men då kan jag välja de bästa tiderna=) Har bara 50% på schema, bara vardagar. Så i slutet kanske man klarar av det iaf! Hoppas..

Nu ska jag göra mig iordning för jobbet! Ha en bra kväll alla!
  • Joggi

Glöm inte mig jag ska ju få en flicka! (ev då, som hon trodde)

Namnet lutar just nu åt ISA, både jag och sambon har fasnat för det namnet.. Vad tycker ni??
    Hade det blivit/om det mot förmodan blir en pojke ska han heta Mio...

Svar på tråden BF Juni 2010!