• Joggi

BF Juni 2010!

Yossan skrev 2009-11-16 20:34:38 följande:
    Hihi har också reagerat på det men varit lite finkänslig och inte kommenterat det...
    Hehe, jag försökte vara finkänslig men det gick inte så länge! *sorry*.....
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-17 10:10:03 följande:
    På morgnarna har jag världens svullnaste mage innan jag går upp ur sägnen. Blivit så de senaste dagarna. Man känner klart och tydligt att det är livmoderna (inte blåsan som jag skrev tidigare, förlåt Thesso )Den går precis under naveln och magen är jätte sne. Olika vilken sida från dag till dag. Beror på vilken sida jag legat på sist innan jag lägger mig på magen. Tar upp större delen av nedre magen.Någon mer som får så??Jag vet att jag fick så med dottern med men fick för mig att det kom lite senare.Gick in i v.12 idag Jippie! Inte långt kvar nu!
    Det va vi som pratade om det, men det är ingen fara alls. Jag va ju osäker jag med! Men visst ser det helt knasigt ut på morgonen innan man har kissat!?=) Min "apelsin" har bara varit på vänster sida och lite mer mot mitten än så länge..
    Är i vecka 12 nu 11+2.
  • Joggi
    Yossan skrev 2009-11-17 10:47:41 följande:
    Vilken hemsk natt det var i natt. Mådde illa när jag skulle gå och lägga mig, blev värre när jag låg ner. Fick skicka upp sambon efter Postafen och en spypåse. Låg sedan och ulkade mig till sömns med klarade mig från att spy. Vaknade på natten för att kissa - och då kom illamåendet igen (fast snällare, säkert pga Postafen). Varför denna helvetesnatt??
    Har oxå haft en helvetesnatt i natt! Mådde så fruktansvärt illa, jag bara låg och tittade in i väggen och önskade att det skulle gå över snart! Låg så stilla jag bara kunde för att inte kräkas..
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-17 13:36:13 följande:
    haha! Jag skyller mitt sviktande minna på graviditets hormonerna Ja det ser skitskumt ut! Ingen mer som har det så?? Fast jag tycker nog den känns ganska så mkt större än en apelsin.. Tror dock inte jag är längre gången än vad jag är, isåfall är det nog åt andra hållet, så var det förra gången. inte mycket iofs. Diffade 2 dagar. Sedan gick jag ju ändå över tiden med 9 dagar. Haha, man snöar in sig på BF datumet!Men vi är ju andragångsföderskor nu med så det kan ju vara så att livmodern växer snabbare nu Längtar som bara den till KUB nu, bara få veta att allt är bra ♥
    Hehe, jag har ruskigt dåligt minne så jag ska inte säga ett ord;)
    Jag är inte längre gången det är jag hundra på.. Tog sig på försök nr 2 och efter första försöket gjorde jag säkert 10 gravtest.. (testoman jag vet=) och sen testade jag med ÄL-test i en vecka ungefär, och jag vet att jag har 14 dgr mellan äl och mens. Shit vad jag svamlar, haha.. Hoppas du kan läsa vad jag skriver=D
    Det är ju första barnet för mig.... Så det kanske är lite konstigt! Men pratade med en kompis i v 23 igår och hon hade oxå så här i dessa veckor, första barnet..

Finns det fler i tråden som har en knöl på magen på morgonen??? Nyfiken=)
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-11-17 16:36:59 följande:
    Min mage är också som minst på morgonen, sedan sväller den ut under dagen haha. Har iofs inte studerat den liggandes ner på morgonen, det har jag inte tid med då vill jag sova så länge som möjligt Och brösten växer också under dagen. Helt galet.
    Jag råkade känna på magen det va så jag upptäckte min "knöl" där=)
    Fargoli skrev 2009-11-17 16:48:30 följande:
    Är det bara jag som ska göra UL detta år?
    Jag med!=) Den 30/11 ska jag på UL=) LÄNGTAR!
  • Joggi

hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Nej, usch! Fruktansvärt, sånt borde inte få hända=(
  • Joggi
    mejola skrev 2009-11-17 21:23:05 följande:
    hej, jag har itne vart inne på några dagar nu, läser lite på denna sida, att läsa ikapp allt är ja för lat för jobbigt att få sånt besked vid rul, lider med dem Själv är ja såååå sugen på pepparkakor och mjölk men är totalt proppmätt efter maten, dagens ilandsproblem. Hur sjutton kan man vara hungrig och mätt samtidigt ?
    Jag skickade iväg sambon och köpte pepparkakor och åt dom till mjölk idag=) Har varit sugen på det i flera dgr och idag fick jag äta det=) Va så gott, och den kalla goa mjölken, mmm.....
  • Joggi

Bjornis - Idag va ingen rolig dag att kika in här. Är så ledsen för er skull och sänder massor av styrkekramar och håller alla tummar och tår för att du får gå med i en septembertråd!

Nu vill jag inte läsa om fler mf/ma.. Nu får det vara nog!

• Joggi
    Golvmoppen skrev 2009-11-18 20:14:09 följande:
    Thesso: Efter mkt överläggande med mig själv, så tog jag sprutan i fredags. Dottern likaså och så lyckades mannen få sin i måndags.Visst kommer det komma fler toppar på den här influensan och säkert 1-2år framöver, för vad jag har hört så liknar den Spanska sjukan i sin spridning och toppar.V.44 ökade ju antalet fall markant och då var det lovvecka o fler i affärer, simhallar o andra offentliga plats. Kan bara tänka mig hur det blir under julhandeln och sedan hela jullovet.Försöker avverka julklappsinköpen så snart som möjligt, för att minska risken att bli smittad. Tar mig inte ens ut när jag vet att det är mkt folk i affärena etc.
    Jag ligger sjukskriven för illamående och har roat mig med att handla alla julklappar via nätet, kan ju vara en idè=)
  • Joggi
    Golvmoppen skrev 2009-11-18 20:20:38 följande:
    dottan55: Har svårt med att handla över postorder och internet. Måste klämma o fundera på sakerna innan jag riktigt bestämmer mig för om det blir det eller det. JAg är alltid så, kvittar nästan vad jag ska köpa.
    Aja, sj är jag impulsiv som bara den=)
Svar på tråden BF Juni 2010!