• Joggi

BF Juni 2010!

Lacoon - Ja jag får oxå dåligt samvete! Jag vill så gärna vara lycklig heela tiden, men tyvärr.. Jag känner mig nere=( Hoppas det vänder snart! Kan ju bero mkt på att man mår illa så pass mkt och är sjukskriven och bara ligger.. Då blir man kanske lite deppig...

• Joggi
    Milliemolly skrev 2009-11-02 17:00:20 följande:
    vågar du? jag vågar inte. varför har de i malmö sagt att inga gravida får vaccinera sig före vecka 28???? det måste ju finnas en anledning. någon som vet?
    Jag tror att det är bara för att man är riskgrupp då, egentligen är man inte det så här tidigt i graviditeten men vissa landsting väljer att vaccinera alla ändå så det är klart! Som sagt, tror.. Har för mig att jag har läst det nånstans!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-02 17:29:54 följande:
    Tyckler det känns ännu mer olustigt när Schweiz har stoppat vaccinet helt. Har även för mig att Danmnar inte vaccinerar gravida över huvud taget. Sedan kan man gå in på www.svininfluensan.com och lyssna på vad en överläkare har att säga om att man inte borde ta vaccinet om man är gravid. Just pga att det inte är tillräckligt testat..
    Jag håller med, har inte och ska inte vaccinera mig som det ser ut i dagsläget.. Tycker det känns lite läskigt..
  • Joggi
    kozzan skrev 2009-11-03 11:56:23 följande:
    tror ni det går in strålning på fostret om man har en laptop i knät???
    Det hoppas verkligen inte jag heller, för min har legat i knät/på magen i 4 veckor=) Är ju sjukskriven så laptopen och teven är en räddning!
  • Joggi

Ja det lät gott med köttbullar och mos.. Och pannkakor oxå=)
    Synd att inget smakar bra.. Den här veckan jobbar sambon hela dagarna så jag har sagt att han inte ska behöva göra mat.. Så den här veckan lever jag på kräm och mjölk, risgynsgröt och youghurt..
    Mår så illa så det är enklast att äta sån där lättsmält mat..
    Nu ska jag gå och värma gröt=)

• Joggi
    smoolan skrev 2009-11-03 15:36:45 följande:
    Nyponsoppa med glass och kardemummaskorpor är bra och lättsmält mat tycker jag Kräm var längesen! Nu blev jag inspirerad.
    Åh! Nyponsoppa, att jag inte tänkte på det=) Jag blev oxå inspirerad=D Såg att nån skrev om kräm i nån tråd förra veckan och tänkte precis som du, att det va längsen=)
  • Joggi

Apropå att ha en full blåsa när man ska på UL, nån som vet hur länge man ska hålla sig?

• Joggi
    hepalima skrev 2009-11-03 16:30:56 följande:
    Vad betyder RUL ?? Är det någon som har gjort nupp provet? Hur går det till?
    RUL är väl rutinultraljud om jag fattat rätt... Den andra frågan får nån annan ge sig på=)

Är mkt förkortningar här på familjeliv.. Lite för många enligt mig=)
  • Joggi

Förresten tjejer! Nu när jag har legat och så har jag handlat julklappar via nätet till alla som ska ha! Vi är klar för i år=) Den 2/11!! Rekord verkligen=)

Längtar som aldrig förr till julen och allt som har med julen att göra, igår drömde jag mig bort oc tänkte på skinkmacka med senap, mm... ljusstakar, glögg, julgodis.. Tänker på ALLT! Är det hormonerna som gör att man längtar så här pass mkt eller? Vad beror det på? Annars brukar jag inte alls vara så här.....

• Joggi
    Yossan skrev 2009-11-03 17:31:04 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...
    Samma här, vaknade 3 inatt och gick upp och kissade sen kunde jag inte somna om.. Trist! Jag är riktigt trött oxå, det som är det konstiga..
Svar på tråden BF Juni 2010!