• Joggi

BF Juni 2010!

Golvmoppen skrev 2009-10-28 11:23:52 följande:
    Har inte skrivit i denna tråden innan, bara skrivit in mig på BF-listan.Beklagar och skickar styrkekramar till Er som det inte gått vägen för denna ggn.Läst lite sporadiskt, då jag inte mår särskilt bra och orkar vara så engagerad alla dagar.Lider av migrän sedan barnsben och när jag blir gravid, så blir den mkt mkt värre. Migrän 4-5d/v och ibland 2anfall/d. I detta tillståndet kan man inte göra speciellt mkt. Mår även illa, som jag alltid gör vid migrän, men det blir lite väl mkt. Försöker få i mig mat, men det är inte så gott alla ggr.Nu ska jag strax gå och lägga mig, för merän 3-4h orkar jag inte vara uppe per ggn. Är sjukskriven, för jag varken kan el orkar jobba. Vissa dagar kan jag knappt ta hand om mig själv.Tack och lov kan dottern vara hos dagmamman på dagarna och få leka med sina kompisar. Sedan är jag glad att vi inte skaffade barn tätt, för det skulle inte fungera när jag mår såhär. Nu förstår dottern att jag måste ta det lugnt och så kan hon göra rätt mkt själv. Hon blir 4år i feb. och tycker det är spännade att jag har en "Kotte" i magen.Nåde mig ifall jag skulle råka gå från dagmamman utan att hon fått säga Hejdå till Kotten.
    Usch det låter riktigt jobbigt! Stackare=( Sj så är jag sjukskriven för illamående och tar inte heller hant om mig sj speciellt bra.. Kör med sambon hela tiden! Men vad ska man göra när man är så dålig att man helt enkelt inte klarar av att göra nåt?
    Min sjukskrivning går ut på Söndag och jag måste antagligen till läkaren igen i veckan, vilket gör mig nästan skräckslagen. Sist va det ett helt projekt att ta sig ut, köra bil och sitta i ett väntrum i 10 min.. Blä..

Men men, vi ska bli mammor!
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 11:42:20 följande:
    Då hoppar jag oxå in här..Skönt med en tråd istället för tre som jag var med i tidigare =)Ska även hoppa in och skriva in mig på listan..Illamåendet är kvar här.. en och en halv vecka med det nu..Bara kräkts en dag och det är väl positivt iaf..Kan inte äta ordentligt..Undra om det har med trög mage att göra..Idag till frunch så rostade jag bröd..Fick i mig en och en halv innan det tog tvärstopp och jag nästan trodde det skulle komma upp igen..Äta mindra gör man juh senare under grav..Inte redan..Saknar att kunna äta..
    Hej!
    Ja en och samma tråd va en kanonidè, va oxå med i nån för mkt=)
    Mår lika som du och ja, det är riktigt jobbigt!
    Äter inte heller lika som innan, saknar att äta och tycka maten är riktigt god!
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 12:00:46 följande:
    Ja inget smakar som det brukar..Kan fortfarande äta och inte tycka att det smakar illa men just nånting som smaka riktigt gott var det länge sen man åt..Gått 8+4..Känns som de är länge kvar tills man blir människa igen
    Så är det för mig med, klarar av att äta lite men helt plötsligt tar det tvärstopp och då går det inte ner en tugga till för då kommer det upp igen.. Tyvärr är det inte stora portioner man klarar av just nu..
    Ska planera en favoriträtt som jag ska laga när detta har gått över=) Eller kanske beställa hem nåt riktigt gott? *drömmer mig bort*
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 14:02:52 följande:
    Köttbullar duger fint för mig bara man får äta..Korv med..Vad som hellst..Eller äta får jag men äta ordentligt..Tur jag har en såunderbar sambo som ställer upp massa mye nu när man mår såhär trots att han har jobb och grejs över öronen..
    Ja jag är oxå lycklig över att sambon finns=) Han är guld värd, städar, lagar mat och tar hant om mig..
  • Joggi
    Jenii skrev 2009-10-28 14:15:36 följande:
    Så dom som är under vecka 20 är inte riskgrupp?Ne det får la bli nej till vaccinet för min del med!
    Där jag bor så är man riskgrupp om man är gravid oavsett vilken vecka man är i. Dom hade bokat in en tid åt mig förra Tisdagen som jag avbokade.
  • Joggi
    Martinis84 skrev 2009-10-28 14:47:01 följande:
    Jo jag hade den tanken att göra det. Men väntar lite till och ser. Tycker att tröttheten kom nu iallafall... Skönt att inte må illa i allafall. Igår jobbade jag halva dagen och var hur pigg som helst! Men idag trött igen...Vi har inget privat där jag bor utan måste åka en bit, men det kan det ju vara värt. Tänkte prata med BM om det nästa vecka på inskrivningen om jag fortfarande är orolig, men det har säkert gått över tills dess. Hur är det med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?Kram
    Okej.. Vi har inte heller en privatklinik i "min" stad, men finns i närmsta stad ca 8 mil.. Nu när man har bokat en tid så längtar man bara ihjäl sig!
    Ja tyvärr vill det inte ge sig riktigt än=( Ska ringa BM imorn och få sjukskrivning i ett par veckor till... Är så himla tråkigt! Uscha..
  • Joggi

Åh va trött jag blir..
    Ringde BM nu för att få läkartid, då visar det sig att det inte finns några läkartider kvar så jag va tvungen att ringa till hälsocentralen..
    Allt blev så mkt krångligare och kostar pengar istället för att vara gratis=(
    Väntar på att hc ska ringa upp mig nu.. Dom skulle ringa 20 över..

Är det nån här som vet om man kan få ett sjukintyg skickat till en? Jag träffade läkaren för 2 veckor sen...

• Joggi
    smoolan skrev 2009-10-29 11:17:13 följande:
    Kan väl vara värt att kolla. Ingen erfarenhet tyvärr. Men är de inte ganska hårda med att de vill träffa en för att göra en bedömning?
    Ja det är möjligt.. Trist för man åker bara in för att få ett papper och det är ett helt projekt att ta sig dit=( (Pga illamåendet då)
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-10-29 11:22:42 följande:
    Ja, men det kanske är en förmildrande omständighet så att du slipper komma in. Hur ska du kunna bevisa det bara för att du kommer in liksom. Det är ju inte som att visa upp en bruten fot direkt. Ska du spy för gubben så han ser hur kasst du mår, haha.
    Precis så tänker jag!
    Är ju ingen undersökning precis!
    Haha=)
    NU får dom ringa dom jäklarna=)
  • Joggi
    hepalima skrev 2009-10-29 11:47:19 följande:
    Dottan55 : Kan du inte få en telefontid med din doktor? Han har ju redan träffat dig och vet att du är "sjuk" Han kan skicka hem pappret till dig som du sedan får kopiera å skicka in till försäkringskassan. Om han inte kan skicka in det direkt.. Idag går jag in i 8 veckan och det menas väl att jag har gått 2 månader, lr e jag ute och cyklar då? Bara 7 kvar
    Tyvärr så fick jag en läkartid, först på Onsdag..
    Hade i9nte den möjligheten att träffa samma läkare därför så kunde dom inte skicka ett sjukintyg..
    Men men.. Bara att pallra sig iväg.. Som tur är så jobbar sambon kväll då så han kan hjälpa mig med allt runtomkring.. Köra bilen tex=)
Svar på tråden BF Juni 2010!