-
Så himla lämpligt ju!=) Och mkt lättare att hitta saker tycker jag=)majess skrev 2009-11-19 09:28:38 följande:jag med,handlade hela mitt kök på internet när vi byggde om....hade inte sett det live förräns vi packa upp allt...julklappar med,var på stan i fredags o skulle handla men hittade nada,åkte hem,gick ut på nätet o vips hade jag beställt både det ena o det andra..Ja! Haha, exakt så ser det ut för mig med fast mest på vänster då=) Haha, ser så otroligt kul ut!stina84 skrev 2009-11-19 10:23:41 följande:Var bara tvungen att lägga upp en bild på min snea morgonmage. Visst syns det!? -
Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid!
Halvlyckat besök måste jag säga.....
Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt.............
Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=)
Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24.. -
Hihi, ja det kan väl det antar jag=)majess skrev 2009-11-19 16:44:29 följande:hi hi hi du är tuff iaf det kan drabba vem som helst,mej bad dem kissa när jag var där 20 sek senare ska jag göra ul o den bm talade om för mej att det minsann inte var så mycket kiss i blåsan så att gjorde det ont så typ skyll dig själv....hmf.. )
Ja det va ju verkligen ditt fel!! *inte*.. Ibland funderar man=)Jaha, trodde det skulle gå snabbt jag=) För min kompis tog det en kvart! Men hon är lite seg min BM, långa pausar mellan meningar och sitter och tittar en i ögonen bara. Så där kan vi nog dra bort en kvart minst=)Winterfresh skrev 2009-11-19 17:37:39 följande:Min inskrivning tog också 1 timme 15 min. Pratade massor fast att det var 2:a graviditeten och med samma bm :). Blodprov till KUB togs sist jag var i väg....6 rör *pust* Är livrädd för sprutor och svimmar bara jag ser nålen, så sa att det nog är bäst att jag får ligga ner när hon tar proverna så hon slipper ha mig på golvet :)Tog 45 min för henne att ens hitta en ven att sticka i, och då med hjälp av blodtrycksmanschetten. Så tillslut fick hon sina rör och jag fick ett stort blåmärke på armen...
Jag fick bara lämna ett rör, ett STOORT, och det brast när hon skakade den, då va det kört, haha=) 6 rör lät otroligt mkt, Ua!
Hon frågade innan om jag ville sitta eller ligga och jag svarade att det så bra att sitta så=) Men nu vet man tills nästa gång.....
Hon hittade rätt direkt och det hela gick väldigt fort, ändå blev det som det blev=) -
längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:13:19 följande:
Jag vill verkligen inte filma förlossningen, känns inte som något jag vill titta på senare. Dessutom, var ska man rigga kameran, eller ska mannen hålla i den?Frågar igen om någon vet var man kan köpa snickarbyxor?Hittade en tråd om gravid-snickarbyxor när jag googla. Har dock inte läst den och kollade inte in fler sidor så om du inte får tips där så kan du googla=)
www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-11/m37585962.html -
Idag har vi gått in i vecka 13 och jag trodde jag skulle känna mig lugnare, men tyvärr så är jag inte det=( Man kanske aldrig blir det?
UL om en vecka då kanske man slappnar av lite.. Om allt ser bra ut då..
I Fredags hade jag såna spänningar i magen, nån mer som kännt så? Det drog lixom hela dagen... Obehagligt! -
Ja det är väl så att det helt enkelt växer så himla mkt så vissa dagar känner man av det mer... Hoppas bara att allt står rätt till!Summer skrev 2009-11-22 20:19:18 följande:Jag hade magknip imorse men förövrigt har jag haft grym växtvärk de senaste dagarna, de lär växa så det knakar där inne :D -
Exakt så kände jag med hela Fredagen!Mollystar skrev 2009-11-22 21:39:43 följande:Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång. Har nån av er kännt nått sånt? Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3) -
Nån mer som har en cykel på 35 dgr eller så? Kom på att jag skulle fråga det.. När jag va hos BM och hon räknar hur långt gången jag är så räknar hon fel! Jag säger klart och tydligt att jag har en cykel på 5 veckor och hade ägglossning 3 veckor efter mensen och sen BIM efter yttligare 2 veckor.
12+1 idag BF 5 Juni
Enligt BM - 13+1 idag BF 29 Maj.
Svaret jag får är "Ja om det är så, så är det ju som du säger, men vi väntar tills ultraljudet och ser"..
Gud, jag blir arg! Tycker hon kan lita på mig, säger tom att jag testade med äl-test. Hon känns väldigt väldigt trångsynt och gammaldags och kan bara räkna på de som har en cykel på 28 dgr..... -
Fick man inte lära sig på barnmorskeskolan att alla har olika långa cyklar? Irriterande..Summer skrev 2009-11-23 14:33:51 följande:Jag har också en lång cykel och min barnmorska ville också räkna mig en vecka före tills jag hade gjort UL. Hon var dessutom väldigt virrig och slarvig med allt.Jag säger bara BYT barnmorska om du inte är nöjd. Det ska jag!
Gillar inte henne speciellt men har ingen ork och lust att byta. Det går bra ändå, det får funka..
Ska bli najs att få säga att jag hade rätt sen=) -
Usch tjejen! Det va verkligen inte roligt att läsa=( Förstår att du är chockad efter så lång tid. Jag hade inte förstått nåt alls! Förstår oxå att du är arg för att han inte vill kämpa vidare, ett förhållande går upp och ner (såg i ditt andra inlägg att han hade känt så i en månad) och motgångar är sånt man måste ta sig igenom!annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...