• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kela81

Dottan: nä ingen hund här, men en katt som tror han är en hund räknas det däremot så har mina svärisar min gammla hund (han fick flytta dit för flera år sen när vi bodde i en etta och båda jobbade och pluggade heltid) och han är väääääääldigt svartsjuk på alla som kommer i närheten av mig, så det blir kanske lite krongligt.....

LinaMarie: va bra att du får dricka iallafall det är ju viktigt. jag är med supertörstig hela tiden, måste ha ett glas vatten vid sängen på natten, har jag aldrig haft förut...

Summer: urs va jobbigt! Din stackare!!! Jag märkte med att telefonnätet låg nere igår, fast jag inte behövde det lika väl som du. Men vad skönt att den lilla verkar må bra, man är ju känsligare där nere nu och blödningar är ju inget ovanligt, fast jag förstår att det är svårt att trösta sig med det!

Ellie: jag tror inte de vanliga "rökta" skinkan man köper som pålägg i affären är rökt ens, utan det är oftast bara tillsatta smakämnen som gör att det smakar rökt, så det är nog ingen fara, fast sen kan man ju undra hur bra det är i sig

Thesso: i vanliga fall så dammsuder vi en gång i veckan, skurar kanske var tredje eller närd et behövs. Just nu så håller vi på med en stor renovering av nästan hela undervåningen och på övervåningen så ligger alla saker + att dammsugaren har gått sönder så jag tittar inte ens ner på golvet just nu :-/

8+6 här idag, på måndag får ska jag på nytt vul och se vad som hänt med twinsen :-/ *nervös* igår hadde jag en riktig s**t dag hoppas jag mår lite bättre idag :-/
    Trodde illamåendet skulle minska med tiden, inte öka

• kronanskvinna
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande:
    Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf.. aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!!
    Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!

Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra??

Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
  • Bustrollen
    Xtra skrev 2009-11-05 11:17:24 följande:
    Vad många det verkar vara från Örebro-trakten här? Själv bor jag i Örebro . Det bara fortsätter att snöa här - marken är vit även om asfalten är bar. Önskar att snön kunde stanna, vill inte ha slask!Jag går in i vecka 10 på lördag... längtar!
    Ja...vi är nog några stycken. Har dålig koll faktiskt ska jag erkänna. Kanske skulle skriva in stad på BF-listan?

Vi har snö med alldelles vitt i luften hela dagen än så länge....mysigt
  • Bustrollen
    smoolan skrev 2009-11-05 11:04:26 följande:
    Eller hur. Jag går in i v.11 imorgon. Mitt nästa delmål är inskrivningen i v.11+6 och sedan KUB. Kommer vara i v.18 på julafton så man får se när RUL:et bokas in. Vill ju se min bebbe
    Jag vill också se...mest för att lugna mig och att se att illamåendet inte är inbildning och jäkelskap, haha
    Jag tror jag kommer gå in i v. 16 runt julafton...dålig koll så långt frammåt faktiskt
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 11:30:39 följande:
    Jo det är sant, när jag plussade var jag bara i vecka 4 så det har ju gått ganska snabbt :) Vad pluggar du till?
    Jag läser till förskolelärare
  • smoolan
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Vi ska göra KUB för att vi som du säger har en person i släkten med ett ganska ovanligt kromosomfel. Dessutom är jag en bit över 30. Fostervattenprov gör man bara vidare med om de siffror man får på KUB-testet är dåliga. Det är ju en risk i sig att ta fostervattenprov eftersom det kan leda till missfall.
  • kela81

Tror ni det är en dålig idee att bada bubblepool och bastu i helgen (som jag mår ok) vi ska iväg på en weekend med några kompisar, (planerad sen länge) och jag hoppas verkligen att jag har två bra dagar i helgen så vi kan åka Men så kom jag och tänka på relax delen?

• stina84
    smoolan skrev 2009-11-05 10:17:42 följande:
    Vill du ha en fast tjänst? Om inte så finns det säkert många kortare tjänster via bemanningsföretag som du kan ta. Där behöver de ju inte bry sig om man är gravid eller inte, om det ändå är för en begränsad tid.Jag har själv en sådan anställning. Hade det iofs innan jag blev gravid och är rätt säker på att jag kommer få förlängt. Men för mig känns det bättre "moraliskt" att inte börja på ett nytt jobb och mörka en graviditet bara för att bli fast anställd. Önskar att jag inte kände så för det ska man ju inte behöva göra. Att bli gravid är ju naturligt. Jag trivs jättebra, och anledningen till att jag bara är inhyrd just nu är att ftg har anställningsstopp.
    Japp, vill ha en fast tjänst. Vi bor i hus och är beroende av 2 inkomster. En fast tjänst är dte enda jag skulle känna mig trygg med. Nu har vi ju snart dessutom 2 barn att försörja.
    Jag söker jobb som undersköterska, utbildade mig för inte så länge sedan. Det är detta jag vill jobba med. Har bara varit arbetslös sedan i mars så jag tänke inte söka andra jobb, och undersköterskejobb finns att söka här. Nackdelen är att det är många sökande och sedan går de ju efter sk. inlasnings listor. Jag är tim. anställd både inom kommun och landsting för att kunna konkurera om alla tjänster. Jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag får jobb, men helst hade jag velat ha ett innan jag blev mamma ledig.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 13:08:17 följande:
    Japp, vill ha en fast tjänst. Vi bor i hus och är beroende av 2 inkomster. En fast tjänst är dte enda jag skulle känna mig trygg med. Nu har vi ju snart dessutom 2 barn att försörja.Jag söker jobb som undersköterska, utbildade mig för inte så länge sedan. Det är detta jag vill jobba med. Har bara varit arbetslös sedan i mars så jag tänke inte söka andra jobb, och undersköterskejobb finns att söka här. Nackdelen är att det är många sökande och sedan går de ju efter sk. inlasnings listor. Jag är tim. anställd både inom kommun och landsting för att kunna konkurera om alla tjänster. Jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag får jobb, men helst hade jag velat ha ett innan jag blev mamma ledig.
    Aha då förstår jag. Jobbig situation! Skönt iaf att vara timmis, så att du får lite inkomst och rutin på livet. Måste vara väldigt jobbigt att ha fått arbetslös sedan i mars annars.
Svar på tråden BF Juni 2010!