• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Kamikazee

Och BM tyckte att jag skulle vara sjukskriven pga av illamåendet. Det kanske är klokt med tanke på att jag mår illa dygnet runt, även på natten och kan inte sova bra pga det. Klarar inte heller av jobbet helt utan får lämna över en del till kollegorna och det är inte heller schysst.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • smoolan

Vad härligt att BM verkar vara så förstående och säger att man ska överväga sjukskrivning. Man får ju tänka på att man inte bara ansvara för sig själv utan också för det lilla livet i magen. Min BM sa att man absolut ska överväga att gå en månad innan BF, och att dessförinnan dra ner på tiden och bara jobba typ 4 dagar/vecka. Att man ska planera för det redan nu. De är så kloka Annars är det lätta att tänka att man är tuff och orkar.

• Kamikazee
    smoolan skrev 2009-11-05 16:25:03 följande:
    Vad härligt att BM verkar vara så förstående och säger att man ska överväga sjukskrivning. Man får ju tänka på att man inte bara ansvara för sig själv utan också för det lilla livet i magen. Min BM sa att man absolut ska överväga att gå en månad innan BF, och att dessförinnan dra ner på tiden och bara jobba typ 4 dagar/vecka. Att man ska planera för det redan nu. De är så kloka Annars är det lätta att tänka att man är tuff och orkar.
    Jo, hon är toppen Jag tänkte gå ned i arbetstid, men ska kolla upp på försäkringskassan vad det är som gäller när det kommer till SGI:n. Det står att man får behålla sin SGI om man går ned i arbetstid i senare delen av graviditeten. Jag vet inte om de med "den senare delen" menar från och med v 21 eller om de menar ännu senare. Det blir lite jobbigt att leva på 80% av 80% och om de räknar med att man får behålla SGI:n fr om v 21 så kan jag bita ihop. Är det så att de menar ännu senare får jag fundera ut en annan lösning.
  • smoolan
    Kamikazee skrev 2009-11-05 16:51:24 följande:
    Jo, hon är toppen Jag tänkte gå ned i arbetstid, men ska kolla upp på försäkringskassan vad det är som gäller när det kommer till SGI:n. Det står att man får behålla sin SGI om man går ned i arbetstid i senare delen av graviditeten. Jag vet inte om de med "den senare delen" menar från och med v 21 eller om de menar ännu senare. Det blir lite jobbigt att leva på 80% av 80% och om de räknar med att man får behålla SGI:n fr om v 21 så kan jag bita ihop. Är det så att de menar ännu senare får jag fundera ut en annan lösning.
    Alltså jag kommer bli galen av att rapportera och hålla på att räkna ut. Tycker det verkar jättekrångligt!

Vad jobbar du med? Jag har inget tungt jobb, sitter på kontor, men jag märker att jag får himla ont i ryggen redan. Kanske mer beror på dålig hållning iofs
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-05 13:51:49 följande:
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
    Men det är nog bara för oss som går privat och som inte är över 35....är man över 35 och går på vanlig mvc så tror jag det är gratis även i Gbg!?
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-11-05 14:19:53 följande:
    Kan berätta att jag ska göra fostervatten prov i december någon gång ska inte göra någe KUB alls då min läkare tyckte att jag skulle gå direkt på fvp jag är så nervös och jag är dock bara 28 år
    min läkare tyckte jag skulle göra KUb direkt........................så olika.

Vet du vilken downs det är...........................finns ju 4 varianter? Varav 2 kan vara ärftliga.

Mitt MA berodde på Downs syndrom.
  • Kamikazee
    vitvåonågratill skrev 2009-11-05 17:15:11 följande:
    Men det är nog bara för oss som går privat och som inte är över 35....är man över 35 och går på vanlig mvc så tror jag det är gratis även i Gbg!?
    Är man över 35 är det gratis. Annars kostar ett privat 1800 kr. Tror inte att landstinget låter en göra det hos dem om man inte är över 35 eller har föreliggande skäl (som jag).
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-11-05 16:00:48 följande:
    Var på hälsosamtal och då sa BM att det var jättebra att äta laxen på sushin. Så länge stället är fräscht. Så jag antar att de fryser laxen innan. Tonfisken vet jag inget om, gillar den inte ändå
    Ja lax som ska gravas eller ätas rå fryser man, annars kan man bli sjuk gravid eller ej så det är ju helt rätt=)
  • Winterfresh

Xtra: Här är en till örebroare, eller bor i Lillkyrka bort mot Arboga men tillhör USÖ :)

• lillaemme
    Nivde skrev 2009-11-05 15:50:36 följande:
    lillaemme: Jag provade seaband under min förra graviditet och det hjälpte tyvärr inte mig mot mitt illamående. Jag gav dem till en gravid kompis och för henne fungerade de jättebra!
    aha..supertack för svar! ska nog köpa och testa imorrn..vore ju skönt om de fungerade..
Svar på tråden BF Juni 2010!