• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    MumTwins skrev 2009-11-05 13:29:37 följande:
    Har pratat med BM nu angående mina blödningar och jag kunde nog vara lugn sa hon så länge det inte blev kraftigare blödningar och smärta. Så det är bara att avvakta och se då, jobbigt men man får försöka tänka positivt som jag sagt innan. Men är inte heller det lättaste alltid när man går hemma om dagarna.
    Håller tummarna här för att det är som det ska där inne!
  • 0810

kela81: Gravida rekommenderas ju att inte bada bubbelpool, eftersom det kan vara ganska mycket bakterier i vattnet. Bastu ska man väl ta det lite lugnt med, men det är nog ingen fara om man bara känner efter och går ut när det blir för varmt.

• vitvåonågratill
    Summer skrev 2009-11-05 08:13:07 följande:
    Oj, så du har också bott på gynakuten. Vi känner alla där nu och jag har blivit undersökt av de flesta läkare. Det är så jobbigt med problem såhär i graviditeten. Alldeles nyss kände jag hur det högg och krampade i min vänstra äggstock (så hårt att jag inte kunde sitta upprätt). Hoppas att det inte kommer mer blod nu bara :(
    Näe, det var ju bara en gång jag var där, resterande kontroller skedde på min mvc, specmvc just den graviditeten. Dock inte för att det var någon riskgrav utan bara för att dom hade plats att ta emot mig då mitt vanliga mvc inte kändes rätt efter första graviditeten!
  • Miss Johanna

På tal om olika livsmedel. Har hört lite olika när det gäller, gravad och kallrökt lax, samt sushi , är det någon som vet? Verkar som att livsmedelsverket nyligen ändrat till att man får äta det(?) Tänkte göra en paj ikväll med spenat och kallrökt lax, då är den iaf upphettad så då kan det väl inte vara någon fara?

Läsa också i GP idag att grönt the kunde innehålla mycket gifter. Undra hur hårt man ska tro på det? Jag dricker en kopp om dagen...

• MumTwins
    Joggi skrev 2009-11-05 13:37:01 följande:
    Håller tummarna här för att det är som det ska där inne!
    Tack såå mycket =)
  • vitvåonågratill
    kela81 skrev 2009-11-05 13:06:37 följande:
    Tror ni det är en dålig idee att bada bubblepool och bastu i helgen (som jag mår ok) vi ska iväg på en weekend med några kompisar, (planerad sen länge) och jag hoppas verkligen att jag har två bra dagar i helgen så vi kan åka Men så kom jag och tänka på relax delen?
    Basta är helt okej, men att bubbla i bubbelpool är inte bra så hoppa över den.
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-05 13:15:40 följande:
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-05 13:15:40 följande:
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
    Måste tillägga att man får betala om man inte är i någon "risk zon" alltså om man har ds i släkten eller om man är över 35.
  • Joggi

Miss Johanna skrev 2009-11-05 13:43:40 följande:

På tal om olika livsmedel. Har hört lite olika när det gäller, gravad och kallrökt lax, samt sushi , är det någon som vet? Verkar som att livsmedelsverket nyligen ändrat till att man får äta det(?) Tänkte göra en paj ikväll med spenat och kallrökt lax, då är den iaf upphettad så då kan det väl inte vara någon fara? Läsa också i GP idag att grönt the kunde innehålla mycket gifter. Undra hur hårt man ska tro på det? Jag dricker en kopp om dagen...
    Det jag har läst och som verkar vara de nya rekommendationerna så har frysningen inget med saken att göra. Gravad lax fryser man ju före eller efter gravning ändå! Utan grejjen är den att man ska se till att den är nygjord och nypackad! Det står på livsmedelsverkets hemsida.
  • smoolan
    Det jag har läst och som verkar vara de nya rekommendationerna så har frysningen inget med saken att göra. Gravad lax fryser man ju före eller efter gravning ändå! Utan grejjen är den att man ska se till att den är nygjord och nypackad! Det står på livsmedelsverkets hemsida.
    Ja det är väl samma sak med sushi? det käkar jag glatt
Svar på tråden BF Juni 2010!