• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smoolan
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:32:19 följande:
    Ja, vem vet, man vet aldrig.Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
    Eller hur. Jag går in i v.11 imorgon. Mitt nästa delmål är inskrivningen i v.11+6 och sedan KUB. Kommer vara i v.18 på julafton så man får se när RUL:et bokas in. Vill ju se min bebbe
  • Xtra

Vad många det verkar vara från Örebro-trakten här? Själv bor jag i Örebro . Det bara fortsätter att snöa här - marken är vit även om asfalten är bar. Önskar att snön kunde stanna, vill inte ha slask!

Jag går in i vecka 10 på lördag... längtar!

• Thesso

Här kommer en helt ot fråga.

Hur ofta skuras det golv hos er?

Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.

• JuliaIsabella

Usch är så tråkigt väder och vill att tiden ska gå fort ska flytta i dec och väntar på fvp i dec kom igen tiden rulla på vecka 9 nu 8+4 tror jag =)
    känner mig knappt gravid inte somn med sonen hoppas bara att allt är ok

• kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-05 11:17:27 följande:
    Här kommer en helt ot fråga.Hur ofta skuras det golv hos er?Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.
    Här hemma dammsuger vi varje dag & skurar oftast varannan, beroende på om det behövs! Oftast bara i köket som det blir så ofta, eftersom jag har en lite kladdgris här hemma som hellre slänger maten på golvet än att äta den :P
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:32:19 följande:
    Ja, vem vet, man vet aldrig.Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
    Jo det är sant, när jag plussade var jag bara i vecka 4 så det har ju gått ganska snabbt :)
    Vad pluggar du till?
  • Susi85
    Xtra skrev 2009-11-05 11:17:24 följande:
    Vad många det verkar vara från Örebro-trakten här? Själv bor jag i Örebro . Det bara fortsätter att snöa här - marken är vit även om asfalten är bar. Önskar att snön kunde stanna, vill inte ha slask!Jag går in i vecka 10 på lördag... längtar!
    Ja vi är ett par st örebroare ja det snöar på! man blir så sugen på advent nu tycker jag! själv gick jag in i v. 10 igår, längtar till KUB ultraljudet i vecka 13!
  • smoolan
    Thesso skrev 2009-11-05 11:17:27 följande:
    Här kommer en helt ot fråga.Hur ofta skuras det golv hos er?Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.
    Alltså, skura och skura. Vi har parkettgolv och våttorkar en gång/v när vi storstädar i övrigt. Ibland blir det dock varannan vecka... Har inga barn men en katt och sanden från lådan fastnar på hennes tassar och dras runt överallt så vi dammsuger rätt ofta utan att storstäda.
  • MumTwins

Igår kväll blev jag jätte känslosam och bara grät för att jag var orolig över mina blödningar. Jag har inte varit så orolig över det innan men har ändå haft små blödningar i 2 veckors tid. Min sambo försökte lugna mig men det var inte det lättaste, men till slut lugnade jag ner mig. Vi vill ju att allt ska vara bra och jag vet som sagt att det är vanligt med små blödningar men nu börjar även jag bli nojig.

Jag ringde BM men min som jag har hade semester så under dagen skulle det ringa upp någon annan som jag skulle få prata med. Hoppas på att dem ringer snart och hoppas på att det kanske kan lugna ner en....

• Sweetangel85

Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf..
    aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är

Svar på tråden BF Juni 2010!