• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-05 13:51:49 följande:
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
    Jo jag vet, det skiljer jätte mycket från olik län. Precis som att i vissa län får göra VUL vid inskrivning andra inte. Vissa avslöjar könet vid RUL om man vill, andra inte.. SKiljer sig jätte mycket.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • JuliaIsabella
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande:
    Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf.. aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är
    Jag visste inget i förväg att våran son hade DS (har) men hade nog varit glad att få veta det för att slippa choken och hinna läsa på mer om det och så lycka till hur du än gör och jag kan säga att jag är en stolt Downis mamma =)
  • JuliaIsabella

Kan berätta att jag ska göra fostervatten prov i december någon gång ska inte göra någe KUB alls då min läkare tyckte att jag skulle gå direkt på fvp jag är så nervös och jag är dock bara 28 år

• Joggi
    smoolan skrev 2009-11-05 14:07:27 följande:
    Ja det är väl samma sak med sushi? det käkar jag glatt
    Det vet jag inte faktiskt.. Men tonfisk som är på sushi ska man inte äta för mkt iaf, bara nån gång per år..
    Ska göra hemmagjord sushi nåt tag tänkte jag=) Gott!
  • majess
    Joggi skrev 2009-11-05 14:23:36 följande:
    Det vet jag inte faktiskt.. Men tonfisk som är på sushi ska man inte äta för mkt iaf, bara nån gång per år.. Ska göra hemmagjord sushi nåt tag tänkte jag=) Gott!
    det finns ju säkra vaeianter...typ med crabfish osv i..fast det är ju iofs inte riktigt samma sak....
  • Joggi
    majess skrev 2009-11-05 14:38:58 följande:
    det finns ju säkra vaeianter...typ med crabfish osv i..fast det är ju iofs inte riktigt samma sak....
    Tänkte göra med gravad lax, förr en gång gjorde jag med räkor men det är ju inte riktigt samma sak.. Men det är gott ändå=)
  • Nivde
    lillaemme: Jag provade seaband under min förra graviditet och det hjälpte tyvärr inte mig mot mitt illamående. Jag gav dem till en gravid kompis och för henne fungerade de jättebra!
    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • smoolan
    Joggi skrev 2009-11-05 15:17:13 följande:
    Tänkte göra med gravad lax, förr en gång gjorde jag med räkor men det är ju inte riktigt samma sak.. Men det är gott ändå=)
    Var på hälsosamtal och då sa BM att det var jättebra att äta laxen på sushin. Så länge stället är fräscht. Så jag antar att de fryser laxen innan. Tonfisken vet jag inget om, gillar den inte ändå
  • Sojalattemamma

Usch jag mår så illa idag.... trodde verkligen det hade börjat gå över. Var hemma hos några kompisar som jag inte berättat för och lekte med barnen och det var jättesegt. Hemskt skönt att komma hem, men illamåendet sitter kvar....Blä.... (förlåt, måste bara gnälla lite. Känns som jag bara kan gnälla till mannen annars och han fattar liksom inte)

• Kamikazee
    Sojalattemamma skrev 2009-11-05 16:02:46 följande:
    Usch jag mår så illa idag.... trodde verkligen det hade börjat gå över. Var hemma hos några kompisar som jag inte berättat för och lekte med barnen och det var jättesegt. Hemskt skönt att komma hem, men illamåendet sitter kvar....Blä.... (förlåt, måste bara gnälla lite. Känns som jag bara kan gnälla till mannen annars och han fattar liksom inte)
    Hehe, och här sitter jag och mår illa på mitt håll. Fy van alltså.
    Var på ett tidigt inskrivningssamtal idag. Fick göra ett UL och allt såg normalt ut. Enligt UL är jag i v 7+5 vilket stämmer precis med den ÄL som jag hade.
    Ska tillbaka i v 10+3 och ta blodprov för KUB och då skickar läkaren även en remiss till Östra om KUB-UL och UL med organscreening.
    Så det blir mycket nu framöver.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden BF Juni 2010!