• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 13:09:17 följande:
    Jaha okej va skojj :D
    Ja det är riktigt roligt. Jag kommer nog att hinna (peppar peppar) läsa 2 år innan jag är hemma. Då är det bara 1,5 år kvar sen.
  • kronanskvinna
    smoolan skrev 2009-11-05 13:06:28 följande:
    Vi ska göra KUB för att vi som du säger har en person i släkten med ett ganska ovanligt kromosomfel. Dessutom är jag en bit över 30. Fostervattenprov gör man bara vidare med om de siffror man får på KUB-testet är dåliga. Det är ju en risk i sig att ta fostervattenprov eftersom det kan leda till missfall.
    Jo men har man det i släkten så är det ju självklart att man vill kolla!! Håller tummarna att det kommer gå bra iaf :)

Jaha okej är det då man gör fostervattensprov alltså, då förstår jag!
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 13:11:16 följande:
    Ja det är riktigt roligt. Jag kommer nog att hinna (peppar peppar) läsa 2 år innan jag är hemma. Då är det bara 1,5 år kvar sen.
    Aa men det är ju skönt iaf :) läser du på distans nu?
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 13:13:04 följande:
    Aa men det är ju skönt iaf :) läser du på distans nu?
    Nej, jag läser på plats på universitetet. Just idag har vi pluggdag inför tenta i morgon går väl sådär mitt mellan rusningarna...
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    smoolan skrev 2009-11-05 13:10:36 följande:
    Aha då förstår jag. Jobbig situation! Skönt iaf att vara timmis, så att du får lite inkomst och rutin på livet. Måste vara väldigt jobbigt att ha fått arbetslös sedan i mars annars.
    Jo, det enda är ju att man inte kan planera sin fritid alls. Sedan stämplar jag ju med, så vi klarar oss
    Jag jobbade ju hela sommaren med på förlossningen, så helt arbetslös sedan i mars har jag inte varit. Förlossningen var det absolut mest underbara arbete man kan tänka sig. Jag bara ska tillbaka dit! Skitsvårt att komma in där. Det som är possitivt är att de kräver att man har dubbelkometens, vilket jag har, och det är inte många som har det
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 13:18:33 följande:
    Jo, det enda är ju att man inte kan planera sin fritid alls. Sedan stämplar jag ju med, så vi klarar oss Jag jobbade ju hela sommaren med på förlossningen, så helt arbetslös sedan i mars har jag inte varit. Förlossningen var det absolut mest underbara arbete man kan tänka sig. Jag bara ska tillbaka dit! Skitsvårt att komma in där. Det som är possitivt är att de kräver att man har dubbelkometens, vilket jag har, och det är inte många som har det
    Vad mysigt att jobba på förlossning! Hoppas att det löser sig för dig.
  • lillaemme

Hej allihop! Här disskuteras de för fullt!

Var på Vul i tis, såg en liten räka där inne..helt otroligt! allt såg bra ut men blev dock flyttad lite..7+4

Fast så tidigt vul litar ja inte på..litar mer på UL sen..

Ngn som har testat seaband? e dom bra?

• MumTwins

Har pratat med BM nu angående mina blödningar och jag kunde nog vara lugn sa hon så länge det inte blev kraftigare blödningar och smärta. Så det är bara att avvakta och se då, jobbigt men man får försöka tänka positivt som jag sagt innan. Men är inte heller det lättaste alltid när man går hemma om dagarna.

• Joggi

Kela81 - Ja men visst kan det räknas=D Dom kan ju vara som små hundar ibland=)

Och den som frågade om skinkan där - Kallrökt skinka är som parma och såna skinkor. Vanlig skinka är lugnt, den är varmrökt;) Såg att du fått svar men kan ju vara skönt att få fler än ett så du kan känna dig helt säker=)

Hur mår alla idag då? Sj är det hyffsat hittills. Örebrosnön har kommit hit! Så nu dalar det ute och inne har jag tänt ljus och grejjat=) Myys! Synd att sambon drar till jobbet snart=(

Svar på tråden BF Juni 2010!