• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil

tror ni inte det är lite lättare med fikatråd för var stad?
    Lite svårt om 4olika städer ska välja datum samtidigt. då kanske man inte förstår vem som ska med vart? eller är det bara jag som är dum?
    Tycker en gbg-tråd låter bra iaf.

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Yossan
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:05:49 följande:
    Oj, vad ni skriver Hempalina, Thasso, vitvåonågratill och alla andra göteborgare - vad tror ni om att skapa en egen fikatråd som en spin-off av denna? Det är knappast så intressant för de andra att vi sitter och bestämmer fikadatum här?I övrigt så kan jag inte fatta hur mitt redan helvetiska illamående har kunnat bli ÄNNU värre. De senaste dagarna har jag spytt 4 ggr/dag och illamåendet släpper inte däremellan. Jag vet inte vad jag ska göra - vet inte hur jag ska orka. Jag blir så less på det. Halsen är sårig, magen gör ont. Ingenting jag gör hjälper. Jag mår illa om jag är hungrig, jag mår illa om jag äter. Helt hopplöst. Fattar inte att ett så litet pyre kan orsaka nåt sånt här. Visst är jag glad över bebben, men just nu är det väldigt tufft att se förbi illamåendet.
    Salta kex är min räddning! Det och iskallt mineralvatten är min räddning. Men det har du säkert redan provat?
  • mejola

känns som de blir himlans många trådar då med tanke på hur många städer de finns i sverige hehe.
    Men de  är ju bara skriva tex:

GBG:

ska vi ha fika bla bla bl

och nästa skriver GBG överst, sen en annan stad kan skriva sin stad överst.
    Tvivlar på att de kommer bombas av olika städer samtidigt.
    Man kan ju kika såhär först, blir de krångligt är de bara att göra fler undertrådar

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-09 22:23:25 följande:
    känns som de blir himlans många trådar då med tanke på hur många städer de finns i sverige hehe.Men de  är ju bara skriva tex:GBG:ska vi ha fika bla bla bloch nästa skriver GBG överst, sen en annan stad kan skriva sin stad överst.Tvivlar på att de kommer bombas av olika städer samtidigt.Man kan ju kika såhär först, blir de krångligt är de bara att göra fler undertrådar
    Det är ett stort forum. det får plats med en himlans massa trådar. hehe
  • mithrandil

Tycker fortfarande gemensam träfftråd verkar krångligare än att bara gör en för staden man bor i.

• mejola
    mithrandil skrev 2009-11-09 22:25:42 följande:
    Det är ett stort forum. det får plats med en himlans massa trådar. hehe
    jo klart, ja är den som vill ha enkelt så man slipper hoppa emellan såmycket haha
    Men börjar med en träfftråd, som ja sett i andra stora trådar så har de funkat utmärkt så
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-09 22:27:29 följande:
    jo klart, ja är den som vill ha enkelt så man slipper hoppa emellan såmycket haha Men börjar med en träfftråd, som ja sett i andra stora trådar så har de funkat utmärkt så
    fast om jag inte bor i sthlm behöver jag ju inte gå in i sthlms tråden?
    Jag hoppar ju ändå bara från denna och gbg tråden?
    haha.. jag är ledsen men jag förstår inte riktigt hur du menar.
  • Kamikazee

Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.

mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av.

Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • mithrandil
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:31:39 följande:
    Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av. Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.
    Jag håller med helt och fullt!
Svar på tråden BF Juni 2010!