• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Golvmoppen
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:31:39 följande:
    Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av. Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.

Håller med!
  • mejola
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:31:39 följande:
    Oki, fixar en fikatråd och lägger in den i mejolas träfftråd.mejola - ta inte illa upp Med tanke på hur många det är som håller till i denna tråd så känner iallafall jag att det är jättesvårt att hålla reda på alla. min erfarenhet av fikatrådar är att det genast börjas prata om vart i orten man bor och andra mer nära grejer, och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Om det är fler än vi i göteborg som vill fika så kommer denna tråd snart snart bli överbelarmrad med "tack-för-fikat-och-gud-vad-kul-vi-hade" som ingen annan är intresserad av. Jag personligen känner ibland att det är skönt att få respons från andra som bor i samma region och som känner till samma mvc, förlossningar etc. Som det är nu drunknar gärna ens inlägg om råd i alla andra inlägg.
    inga illa taget

fast då är de ju ingen träfftråd utan en snacktråd och då har de ju inget med denna snacktråd att göra utan en helt annan tråd. Eller missuppfattar ja dig nu?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Är jag tråkig eller så när jag tycker att det är lite fånigt att träffa folk man pratar med på ett forum? Vad har man gemensamt liksom? Har ni inga kompisar att umgås med?

Men alla gör som de vill i alla fall, men jag är inte intresserad av att träffa någon, vet inte vad jag skulle få i utbyte av det. Så snälla prata om fika och så, i andra trådar!

• mejola
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:38:54 följande:
    Är jag tråkig eller så när jag tycker att det är lite fånigt att träffa folk man pratar med på ett forum? Vad har man gemensamt liksom? Har ni inga kompisar att umgås med? Men alla gör som de vill i alla fall, men jag är inte intresserad av att träffa någon, vet inte vad jag skulle få i utbyte av det. Så snälla prata om fika och så, i andra trådar!
    haha nä samma här, har inge större behov av att träffa folk från nätet, har fullt upp av alla IRL folk som finns

Ego...
    Borde verkligen sova ändå så sitter man och pluggar vidare på nått som inte ska vara klart förs nästa vecka men så skönt att ha de gjort, men sömn är rätt bra att ha de också
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Precis, jag hinner knappt träffa mina kompisar som jag redan har!
    Sen är jag inte sådan som bara vill snacka om min graviditet, gjorde dock det med en kompis häromdagen, men hon är höggravid så det blev så. Men jag kommer aldrig prata bajs och blöjor när vi får barn. Vill kunna fortsätta prata "vuxensnack" liksom..

mejola skrev 2009-11-09 22:41:57 följande:
    haha nä samma här, har inge större behov av att träffa folk från nätet, har fullt upp av alla IRL folk som finns Ego... Borde verkligen sova ändå så sitter man och pluggar vidare på nått som inte ska vara klart förs nästa vecka men så skönt att ha de gjort, men sömn är rätt bra att ha de också
  • Kamikazee
    mejola skrev 2009-11-09 22:37:26 följande:
    inga illa taget fast då är de ju ingen träfftråd utan en snacktråd och då har de ju inget med denna snacktråd att göra utan en helt annan tråd. Eller missuppfattar ja dig nu?
    Jag tror att det lätt blir en snacktråd utav det. Eftersom man snabbt vill få tag i dem man fikat med och säga tack för fikat. I denna tråd är det inte ovanligt att det skriv 10-15 sidor varje dag och det blir krångligt att försöka fortsätta snacka om det man snackade om på träffen. Så en renodlad fikatråd tror jag att det är svårt att få till när vi är så många som vi är här inne. (Någon som har roat sig med att räkna efter hur många som satt upp sig på BF-listan?)
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Golvmoppen

Längtar o v: När jag var gravid med min dotter, så gick jag med i en tråd här på FL för oss i Gbg. Vi var många från början, men delade på oss i 2grupper.
    Vi var ett gäng på 10-12st som träffades rätt regelbundet och än idag har jag kontakt med ngr. Barnen är ju i samma ålder o de träffas och leker ngn ggn ibland.
    Det var väldigt bra för mig, då jag inte kände så många och inte gravida. Flyttar man in i en stad/ort och har 25-30mils avstånd från där man är uppvuxen, så är det rätt gott att knyta lite kontakter. Framför allt då man gick hemma samtidigt.

• mejola
    Kamikazee skrev 2009-11-09 22:43:28 följande:
    Jag tror att det lätt blir en snacktråd utav det. Eftersom man snabbt vill få tag i dem man fikat med och säga tack för fikat. I denna tråd är det inte ovanligt att det skriv 10-15 sidor varje dag och det blir krångligt att försöka fortsätta snacka om det man snackade om på träffen. Så en renodlad fikatråd tror jag att det är svårt att få till när vi är så många som vi är här inne. (Någon som har roat sig med att räkna efter hur många som satt upp sig på BF-listan?)
    kan ju rekomendera denna isåfall som är just för de ändamålet
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m47610012.html
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Jo, men då är det en annan sak. Jag har många kompisar som jag hellre träffar oftare än lär känna nya. Har även vänner som kommer ha barn i ungefär samma ålder.

Känner bara att jag är inte typen där allt kretsar kring barnet (missförstå mig rätt), känner att det lätt blir att man bara pratar om barnen om man träffas så. Men det kanske är mina fördomar inte vet jag.

Golvmoppen skrev 2009-11-09 22:44:59 följande:
    Längtar o v: När jag var gravid med min dotter, så gick jag med i en tråd här på FL för oss i Gbg. Vi var många från början, men delade på oss i 2grupper. Vi var ett gäng på 10-12st som träffades rätt regelbundet och än idag har jag kontakt med ngr. Barnen är ju i samma ålder o de träffas och leker ngn ggn ibland. Det var väldigt bra för mig, då jag inte kände så många och inte gravida. Flyttar man in i en stad/ort och har 25-30mils avstånd från där man är uppvuxen, så är det rätt gott att knyta lite kontakter. Framför allt då man gick hemma samtidigt.
Svar på tråden BF Juni 2010!