• Joggi

BF Juni 2010!

Hej tjejer!

Nu har jag läst igenom det jag missat och jag kommer knappt ihåg hälften!

Längtar och väntar - Trist att du känner så. Dock håller jag med Stina84. Man kan inte hinna med att svara på allt och är det så att din fråga blir missat så får man helt enkelt skriva igen. Mina frågor blir missad ibland precis som alla andras och det får man ta om man är med i en tråd som är så här pass aktiv!

Stina84 - Va roligt att lillhjärtat pickade på som det skulle!

För övrigt är jag jättearg idag!

Va hos läkaren för mitt hemska illamående. Idioooootläkare om man får säga så.
    Han va riktigt elak i sättet och sa att jag måste jobba för fk kommer inte att godkänna det här snart. Han sa att det va sista sjukintyget han skriver ut nu och han skrev det bara tills den 13/12! Shit. Jag mår ju så hemskt illa! Jag hoppas verkligen att jag blir bra snart annars måste jag väl gå hemma utan pengar=(
    Han skrev oxå ett jättedåligt intyg där det står "orkar inte jobba!" och inte alls lika mkt info som på dom 2 andra han har skrivit. Vissa rader hoppade han över tom!=(
    Jag blev riktigt ledsen och det är trist att vården ska fungera så här. Har aldrig varit sjukskriven förr och känner nu att jag förstår alla som har problem med läkare.

En sak till. Min BM bokade en tid idag (den 2/12) fast min sjukskrivning gick ut den 22/11. Det fanns inga läkare eller läkartider före men BM sa det att eftersom du redan har ett pågående ärende så kan han sjukskriva dig tillbaka den 2. Det första jag fick va SKÄLL av läkaren pga detta! Det va ju inte ens mitt beslut! Efter att jag sa som det va (ganska irriterat då) så sa han "okej då".
    Läkaren är utlänsk och jag känner att han knappt förstår vad jag säger, han svarar inte och skrev nu det här hemska sjukintyget som jag kommer bli chockad om det går igenom!
    Hur ska vi överleva om jag inte blir frisk? Eller om inte detta går igenom? Vad ska jag göra, är så lessen=(

Ville bara skriva av mig..... Så här ska det inte gå till. Finns bara en läkare där men om jag behöver träffa läkare sen så måste jag leta upp en nån annan stans än hos barnmorskan.

• Joggi

Smoky Barrett skrev 2009-12-02 12:25:17 följande:

Dottan55: Fy vilken otrevlig läkare.. Hoppas det går igenom nu, så du kan pusta ut iaf ett litet tag. Sen får du väl söka dig någon annanstans om det inte skulle bli bättre med illamåendet. Jag förstår att du inte kan jobba, det är hemskt att må sådär dåligt, man blir u som förlamad. Sen att skriva att du inte "orkar", då hade han ju lika gärna kunna skriva, "har ingen lust".Hoppas det löser sig.
    stina84 skrev 2009-12-02 13:07:27 följande:
    Nää fy vilken läkare. Sjysst julstämning han kommit in i.. Han verkar ju inte ha någon förståelse. Märks att han själv aldrig har varit gravid och mått illa... Nästa gång (om det kommer behövas) Tycke jag att du ska säga till din BM att du vill gå till en annan läkare och fråga henne hur du ska gå tillväga, om det blir privat isåfall. Hoppas så innerligt att det löser sig! kramar
    Imorse kändes det hopplöst men nu känns det lite bättre, tro det eller ej men jag har suttit upp i köket hela eftermiddagen tills nu och pratat med mamma och syster utan att blivit dålig! Det är verkligen ett stooort framsteg. Hoppas jag blir bra så jag slipper tänka på sjukskrivningar och sånt..
    Ja att må som jag har mått önskar jag ingen, har aldrig mått så här dåligt nånsin!
    Ja så där beter man sig helt enkelt inte. Inte om man jobbar med människor! Jag blir arg bara jag tänker på hur han beter sig!
    Vi bokar läkartid via BM här och har en "gravid-doktor" och om jag nånsin behöver läkare igen pga graviditeten så kommer jag att blåneka detta pucko!

Är glad att ni på FL finns så man kan skriva av sig ordentligt=)
  • Joggi

Harley - Välkommen till tråden! Kul att det kommer in fler=)

• Joggi

Hej tjejer!

En fråga till er som redan har barn kommer här..
    Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.
    Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?

• Joggi
    0810 skrev 2009-12-03 14:09:01 följande:
    De växer ju ganska fort i början, så jag skulle nog köpa 62 i alla fall. Bättre med för stort än för litet, då kan hon ju växa i det! Man får ju oftast ganska mycket kläder i början, så jag tyckte att det var bara bra att få lite större kläder också. Mysigt att shoppa bebiskläder!
    Ja det låter logiskt. Är så himla svårt, men som du skriver så gör det absolut inget om det är för stort! Värre om det är för litet.....
    Fick ett set från ellos av min syster igår och det va så gulligt så jag köper det till släktingen.
    Här är det:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232287&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
    Mina första bebiskläder=) Jag förstår ingenting!!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-12-03 14:14:02 följande:
    Jag hade satsat på antingen 62 eller 68. Gör ju inget om det är för stort på jul, växer i det snart ändå haha vad olika det är, när min dotter föddes hade vi med strl. 50 till BB, hon kunde inte ha den strl. Fick gå på 56 direkt
    Tack för svaret=)
    Hon är väldigt liten bebis.. Och antagligen världens finaste. Fram tills Juni
  • Joggi

Kommer man göra nån gyn-undersökning under graviditeten? Alltså rutin...

Trodde faktiskt man skulle göra ett bland dom första besöken innan när jag tänkte på det.. Men varför vet jag inte=) Cellprov har jag ganska nyss tagit så det behövdes inte.....

Och vad händer på BM-besöken i framtiden? Intressant att veta vad som väntar=)

• Joggi
    Summer skrev 2009-12-03 18:10:59 följande:
    Vad menar du med gynundersökning? Du har ju ett RUL =Rutinultraljud i v. 18-19 :)
    Menade vaginal undersökning, klumpigt uttryckt kanske=)
    Xtra skrev 2009-12-03 18:21:16 följande:
    Jag fick göra en gynundersökning alldeles i början av min graviditet, när jag fick träffa MVC-läkaren, men jag vet inte om det är rutin. Jag är ju ett "specialfall" då jag är reumatiker och har högt blodtryck. Vid de senare kontrollerna hos bm vet jag att de mäter magen o sånt... mer får någon mer berätta, för jag har aldrig varit gravid tidigare.
    Smoky Barrett skrev 2009-12-03 18:23:36 följande:
    Om man väljer att gå på ett läkarbesök brukar dom göra en gynundersökning, för att se hur livmodern ligger bl a tror jag? Jag kommer inte gå på ett läkarbesök denna gången, då både jag och bm tyckte det var onödigt. Läkaren på mott läser i journalen och om han tycker att han vill träffas iaf, så brukar det bli så. Bm brukar inte göra gynundersökningar om inte det, som du säger ska tas cellprov eller möjligtvis klamydiaprov.Sen vet jag inte riktigt hur resterande besök kommer att se ut. Jag antar att  jag nästa gång jag kommer dit, ska få höra hjärtljuden och så ska hon väl börja mäta sf-måttet.
    Tack för svaren
  • Joggi
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Gaah, lät sådär.. Tjänade typ 30000 mer 2008 än vad jag kommer att göra iår.. Fast eftersom jag är sjukskriven nu så räknas väl inte det, det räknas väl på den lön jag skulle ha haft..... Tror jag. Och hoppas.
  • Joggi
    krissa skrev 2009-12-05 11:07:25 följande:
    Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig*
    Det har jag med.. Nu för illamående och jag tror att beräknas på lönen man skulle ha haft.
Svar på tråden BF Juni 2010!