• Joggi

BF Juni 2010!

hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:11:38 följande:

i dag har jag rullat köttbullar i massor. Ska ha julbord med ett kompisgäng till helgen, det ska bli trevligt. Är ju vissa saker man saknar som man inte kan äta på julbordet när man är på tjocken och kom på att det är 3dje julen i rad jag är gravid! Nästa jul ska jag äta allt!
    Jag och sambon rullade oxå köttbullar ett tag häromdagen=)
    Gjorde till jul som vi ska frysa in, blev 110 st..

På "mitt" julbord är det bara brieost som jag får avstå. Vad är det du menar?

Laxen tänkte jag grava Måndagen före jul så då är det ju lugnt.. Verkar som om det är många som avstår från den gravade laxen pga de gamla rekommendationerna?
    De nya står på livsmedelsverkets hemsida.

Ska på julbord till helgen på mtt favvoställe och jag tänker äta laxen där med. Dom har så otroligt mkt folk så jag tvivlar på att laxen får stå speciellt länge...
  • Joggi
    NellieMonique skrev 2009-12-08 13:55:36 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:09:43 följande:
    aha vart kan man köpa det då?Oh gott med köttbullar,hur många har du ätit upp undertiden du gjorde dem :D?
    Jag åt iaf 5 st, sambon 1 och hunden 1.. Haha.. Värst som vanligt=D
    majess skrev 2009-12-08 14:16:26 följande:
    vad duktiga ni var här då! rulla köttbullar är det tradigaste jag vet....starkt jobbat )jag sitter o gör handlalista över vad som skall inhandlas inför Jul,vi åker till Trysil o firar Julen där,skall bli jättemysigt men oj vad jag ska ha packat bilen(julgran,hyacinther,julmat,vanlig mat,kläder,utrustning....puh)
    Ja det är riktigt riktigt trist! Gjorde på 1,6 kg färs... Det blev mkt det=)
    Ja man har ju en del att göra inför julen.. I år ska vi ha jul hemma för första gången så det ska bli skönt att slippa packa bilen=)
  • Joggi
    MaraFara skrev 2009-12-09 17:31:59 följande:
    Alltså, nu blir jag fundersam.. Nånting känner jag i magen som kommer lite då och då.. Knäpper liksom till djupt där inne, känns nästan som om det skulle vara en fis som sen tillbakabildas.. Herregud, försökte förklara för mitt ex, men han skrattade bara åt mig.. Men visst förstår ni hur jag känner :)?
    Jag förstår, fast för mig kommer fisen efteråt så det är bara gaser för min del iaf, haha=)
  • Joggi

Bustrollen och msfine - Samma för mig. Så fort jag anstränger mig så känns det i magen direkt!

Summer - Det strålar för mig med, när jag reser mig upp och när jag nyser. Är riktigt obehagligt!

Sen strålar det till i blygbenet till och från. Oxå riktigt obehagligt!
    Usch jag blir så orolig av dessa symptom.. Är det normalt att känna av på det här viset? Rädd för missfall=(

Jag har oxå RUL den 7/1, såg att det va flera som hade det=)

Stor bebislängtan - Så ledsen för din skull! Hoppas du kan njuta av semestern ändå..
    Styrkekramar!

Annanazell - Styrkekramar till dig med!

• Joggi

Ja tråden är lite halvslö nu, vad händer? Jag blir rädd.....

• Joggi
    stina84 skrev 2009-12-14 19:43:10 följande:
    Ni som vart illamående har det släpt än? Tycker så synd om er...
    Jag va utanför dörren på riktigt för första gången i Lördags. Va på julbord.. Har legat ner i 10 veckor så det va lite yrsligt att vara bland folk.

Idag va jag och handlade lite julmat och har legat hela eftermiddagen. Hade så ont i fötterna, benen och ischias (stavning?) när jag kom hem.

Jag ska börja jobba igen på Torsdag därför jag tränar lite på att stå upp, haha=)

Helt klart på bättringsvägen med tanke på att jag har legat på soffan utan att sköta en endaste hushållssyssla på hela tiden! Men va tungt det kommer att bli på Torsdag, Jobbar 7.30-17.30 i köket...

Nån mer som känner sig mer trött än nånsin? Det svider i ögonen och har gjort det i några dgr! *gäsp*..
  • Joggi

Soffe S skrev 2009-12-14 20:40:50 följande:

Jag har mått illa typ sen vecka 6 och är nu i vecka 15. Har börjat släppa lite,känner mest om kvällarna. Fick utskrivet Lergigan comp,men inte hjälpt.Mitt i alltihop fick jag även en riktigt hemsk ischias,så varit sjukskriven i 2veckor,ska börja jobba några timmar imorgon. Någon mer som har fått ischias?Ska till sjukgymnast imorgonbitti,kanske får man ett stödbälte. Känns inte riktigt som man är gravid för det har varit så mycket med illamåendet och ischiasen. Vill kunna börja njuta lite och må bra.
    Låter som mig med illamåendet. Mår oxå som sämst på kvällarna.. Ischias kände jag av idag men hoppas att jag slipper det i framtiden! Har ju varit hemma så länge så det är väl klart att det känns ikroppen min när man är på fötterna igen..
    Jag har inte heller njutit av min graviditet och hoppas att jag kommer kunna göra det..
    Har alltid sett mig med mer än ett barn och jag vill verkligen ha syskon till mina barn men just nu tänker jag hela tiden att det kanske räcker med ett. Letar fördelar med det hela tiden! Trist=(
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 10:27:21 följande:
    Vi vill veta könet så jag hoppas dom vill säga det i Hudiksvall där vi ska på UL.
    Ska oxå göra UL i Hudik, och tyvärr så får man i regel inte veta könet=( Har fått broschyr om UL i Hudik och det står klart och tydligt i pappren att man inte får veta..
    Tråkigt, jag vill veta!! Jag ska fråga väldigt snällt iaf=)
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 15:44:43 följande:
    Ja då ska jag oxå fråga mycket snällt. :) Man kan ju boka sån där köns UL men kanske inte i huddik då. vet du nått om det?
    Ja vi får hålla tummarna=)

Tror man bokar privat isf, och det finns privatklinik i Gävle närmast oss. Dom tar 300 kr/besök. Va där på tidigt UL men tyckte att läkaren va riktigt dålig så jag vill hellst inte gå dit igen.. Annars finns det väl en del kliniker i sthlm men man kanske inte vill åka ner dit bara för det..
    Jag VILL veta vilken sort vi ska få! *ivrig*
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-12-15 16:23:30 följande:
    Ja får väl ringa till gävle då om dom är motsträviga i Huddik. vet du vad den kliniken hette?Ja jag vill oxå veta ju dom måste säga i huddik annars blir jag sur. jag tycker att man själv ska få bestämma det.
    Läkarhuset
    Telefon: 026-157551

300 kr är ju väldigt billigt tycker jag. Är inte helt säker på att man kan boka köns-ul där men eftersom det är en privat klinik så borde dom ju ha det!

Jag tycker oxå att man ska få bestämma det själv, och är det så att dom är rädd för att man ska göra abort så kan dom väl skriva upp könet i journalen eller nåt om man vill det och skicka ett brev i vecka 25-30 eller så..
    Jag skulle tycka att det va jätteskönt att ha ett namn klart och slippa säga "han/hon/det". Letandet på namn blir ju lättare oxå, hälften med jobb=)

Shit va det vräker ner med snö här alltså!! Har snöat konstant sen igår och det skulle bhövas skottas igen. Skottade lite md sambon idag och tog det väldigt väldigt lugnt. Efteråt fick jag så otroligt ont i ryggen längst ner vänster om svanken om man säger. Det har inte släppt ännu=( Är orolig på hur min trötta kropp som legat på soffan i 10 veckor kommer klara av att jobba ett 10-timmars pass på Torsdag.. Orolig=( Men längtar samtidigt för jag saknar jobbet och alla jobbarkompisar.. Va bara tvungen att skriva av mig lite...
Svar på tråden BF Juni 2010!