• Joggi

BF Juni 2010!

Sweetangel85 skrev 2009-11-29 10:36:13 följande:
    Jaa samma häär.. när de var första ggn så fick jag inte dåligt samvete, eftersom sonen inte fanns..men nu, jaa nu har mannen gått upp på morgonen, lagat mat, gått ut me hunden o ja allt som du säger.. har inte heller varit ute på 2 mån.. O de resulterar i att mannen min blir griinig o sur, o de förstår ja.. för nu har vi ju en son o ta hand om oxå.. så de e ju jobbit för mannen me.. meeen va jag längtar tills detta e över....!!!!
    Känner igen mig exakt! Dåligt samvete har jag inte speciellt egentligen är mest bara jobbigt att inte kunna/orka med nåt! Men men, jag hoppas att det släpper så man kan leva igen=) Och så man slipper bli vettskrämd inför ev kommande graviditeter!! Mådde du så här illa under din första graviditet med?
  • Joggi
    annanazell skrev 2009-11-29 12:13:51 följande:
    Hej alla! Har inte orkat skriva på ett tag. Den 10 dec har jag en bokad aborttid. Vet inte hur jag ska göra? Det gör så himla ont ändå att han lämnat mej åsså ska man kunna fatta ett sånt här beslut:( Det spelar ingen roll vad jag säger så verkar han inte vilja kämpa utan han är som en annan person:(
    Har tänkt på hur det har gått för dig din stackare! Uscha=(
    Men, hur du än gör så se till att det är DU som tar beslutet att göra abort, ingen annan. Om du kommer ångra dig så blir det jobnbigt och ett barn ångrar man inte. Hoppas att dte löser sig!
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2009-11-29 19:59:42 följande:
    Jaa det e inte alls kul o ha de s här.. =( men de blir nog bra snart Jaa jag mådde likadant fast då spydde jag flera ggr per dag oxå..Men jag mpr ändå sämre nu på ett sätt, tror att de kanske beror på att man redan har ett barn.. man kan ju inte gå upp när man vill, går inte o lägger sig i tid för att man vvill ha egentid, kan inte lägga sig på dagen hur som o man måste hålla igång trots att man inte orkar.. så jag mår lixom mer illa denna gång.. tyckte de var bättre o spy faktiskt, för då försvann de för ens tund iaf men man klarar mer än vad man tror.. detta hade ja ju glömt hur de kändes fram tills jag var här igen.. så visst klarar man de
    Hoppas så=)

Okej, jag måste säga att jag verkligen beundrar dig och alla er som mår så här med ett barn att ta hant om! Låter helt otroligt i mina öron!
    Jag har inte kräkts speciellt mkt, men mest för att jag ligger ner. Så fort jag reser mig upp så kommer det över mig direkt! Sen har jag långt till kräka, vet inte varför men har alltid haft svårt för att spy (eller om man håller sig, vet inte)
    Känns ibland som om man skulle spy om man gick till toan och bara gapade men ändå gör jag inte det..
    Shit, vilken kräk-dialog, haha=) Flåt om det är för mkt information!=)

En fråga, när gick det över för dig med första? Om det nu gjorde det.....
  • Joggi

Pepparkaksdeg - Ja jag tycker efternamn är jättecharmig, hade en granne en gång som hade en ödla som hette "herr nånting".. Fattar inte hur jag kan ha glömt det efternamnet!! Tyckte det va jättecharmigt=)

• Joggi

Idag va jag och sambon på Ultraljud!
    Konstig människa som gjorde det..
    Pratade otydligt och snabbt så jag hörde hälften av vad han sa.. Men men, jag ville veta att hjärtat slog och det gjorde det!
    Tack och lov!!!=)

Först ville han göra VUL men jag bokade tid för UL så jag sa att jag ville göra UL. Han sa att det va tidigt (gått in i v 14) men att vi kunde prova och det gick ju jättebra! Jag hade inte gjort mig redo för vaginalt.. Skulle nog ha tvättat mig mer noga och friserat lite....... Blev lite pinsamt där men men.....

Bebisen rörde sig där inne och hoppade till 2 ggr! Såg ut som en hick eller nåt, kan det vara så? Såg jätteroligt ut iaf..

Han sa att mina beräkningar (13+1) stämde bra iaf.. Fick inga mått på hur stor bebisen va..

Äsch, lämnar det där nu. Hjärtat slog och jag är super super glad!!!!!

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:07:49 följande:
    Usch, vilket skitväder! Hinner inte ens bli ljust innan det blir mörkt igen. Dessutom har det regnat hela dagen o det gör ju inte saken bättre. Hade svärföräldrarna på besök igår. Vi var o åt stående bord så jag behövde inte fixa maten själv. Skönt! Har varit så trött nu...Ha ha, fick världens utbrott igår! Höll på o stressade o försökte städa undan lite kläder o leksaker innan svärisarna skulle komma. Pojken drog bara ut mer leksaker o gubben satt framför datorn o ugglade. Sa åt honom flera ggr att han kunde hjälpa till men inget hände. Till sist tappade jag besinningen o vi började munhuggas o jag började förstås att gråta. Fick gå ut på en promenad för att lugna ner mig o efteråt kändes det mycket bättre. Jämrans hormoner!! Köpte annars en spikmatta igår. Det är väl fritt fram att använda när man är gravid?
    Har hört lite olika om spikmatta! Jag har inte vågat använda min sen plusset! Ska googla lite.....
  • Joggi

Svårt, jag tror jag väntar faktiskt..
    Men i tråden där står det om smärtlindring vid förlossning! Kan ju vara riktigt skönt att lägga sig vid värkarbetet innan man åker in!=)

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:24:04 följande:
    Tror nog jag väntar oxå då. Men ska övertala maken att prova för han gnäller ofta att han har ont i nacken o axlarna.
    Ja gör det! Min sambo ligger på mattan och han älskar den=)
  • Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:14:56 följande:
    dottan55:Vad kul med ul o skönt att allt verkade vara i sin ordning! Det kan mycket väl ha varit en hick. Min hoppade oxå till när jag var på ul. Såg lustigt ut Undrar om läkarna tänker på om man friserat sig där nere eller ej? Måste nog erkänna att jag gör det själv om jag ska på gyn.undersökning eller liknande. Otroligt nog hade jag fått det gjort samma dag som förlossningen satt igång, annars hade jag nog skämts lite...
    Oj, har missat detta inlägget! Sorry=)

Det ser himla mysigt ut när bebisen hoppar till där inne=)
    Haha, nej jag tror nog inte att dom bryr sig speciellt mkt alls faktiskt, haha.. Men man är ju som man är.... Dom har nog sett det mesta!
    Kommer nog försöka frisera lite sen innan förlossningen med om man klarar det och hinner=)
Svar på tråden BF Juni 2010!