• Joggi

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-30 16:26:01 följande:
    mejola: Låter ju som att du fått ett blodtrycksfall, är jätte vanligt när man är gravid. Ta det bara lugnt och vila.haha nej, jag har inte tagit fler bilder, får väl göra det snart dottan55: Låter hur mysigt som helst! Förstår att du blev besviken på läkaren att han var så kort emot er.. Men det viktigaste är ju som du säger att bebisen mår bra och hjärtat slår På onsdag har jag mitt kub *längtar* 13 fulla veckor idag ♥ tiden går sååå fort
    Ja men det är helt okej=) Man är så glad så det är inte mkt som kan förstöra=)
    Åh så snart! Roligt för er, ja tiden går verkligen jättefort!

Idag har vi berättat för alla så de heta samtalsämnet är nog jag och sambon just nu..... =) Skönt att folk fattar varför man är sjukskriven iaf och att man slipper skylla på annat.....
  • Joggi
    Milliemolly skrev 2009-11-30 18:46:31 följande:
    Lycka till på onsdag. Det hade varit roligt att jämföra mått. Vår bebis var 66,5 mm från hjässa till rumpa medans svägerskans var 63 mm..........det skillde endast 2 dagar på oss???????????? Jag trodde foster växte i samma takt i början..............hade varit skoj o få dina mått? Eller andras????
    Jag fick inga mått på mitt ultraljud idag! Dåligt tyckte jag.. Men men...
  • Joggi

Pepparkaksdeg - Nej jag vet inte.. Skriver dom journal fast man bara har bokat ett privat UL när jag egentligen går nån annanstans? Orkar inte lägga ner mer energi på det stället. Den 7 Jan ska jag på RUL på ett annat ställe. Där vet jag att dom skriver mått på bilden=)

• Joggi

Bara jag som har världens huvudvärk idag?

Och här öser regnet verkligen ner. Får butta ut hunden för att han ska kissa, haha.....

• Joggi

Smoky Barrett skrev 2009-11-30 21:12:03 följande:

Samma här, jordens huvudvärk.. Spelar ingen roll att jag tar alvedon, hjälper inte ett dugg. Hade ofta ont i huvudet tidigare i graviditeten, men det vart bättre och jag trodde jag hade sluppit det nu.. Har ni börjat handla julklappar än? Jag har verkligen inte kommit för mig att göra det än. Ska väl börja i veckan. Imorgon har sonen julspel i skolan. Han är såå taggad! haha. :D
    Har oxå knaprat alvedon men det vill inte ta.. Så nu ska jag natta och hoppas att det har släppt tills imorn=)

Mina julklappar är förresten klara=) Handlade dom på nätet och handlade sista den 2/11=) Har legat med illamående och det va en perfekt sysselsättning
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:25:44 följande:
    Åh tack så mkt, men det e ju en sak som man måste klara av, sen om man inte klagar de e ju en annan sak.. jag klagar som tusan för mannen Jaa jag gör samma sak.. haha, de hjälper faktiskt när illamåendet kommer rusande, då springer jag o lägger mig Jaa jag har oxå svårt för o spy, fast de försvann lite efter sonen, kanske inte var så konstigt iofs haha de e lugnt, jag har inget svårt för o prata om saker, hehe..De försvann lite pö om pö om man säger, gick längre mellan ggr då jag spydde oså samma med illamåendet.. Men var nog fram till v17-19 nånting som jag mådde illa.. Sen spydde jag nån gång mer i v26 sista ggn.. men då var de ju jätte långt mellan ggr..
    Ja det är väl så..
    Ja men klaga får man=) Jag har klagat mkt jag med!=)
    Ne kanske inte så konstigt att det försvann då, då fick du öva ordentligt=)

Åh det låter så långt borta, men jag hoppas att det iaf ger med sig innan jul. Annars vet jag inte hur man ska orka med julstöket! Kan bli jobbigt.....
  • Joggi
    Summer skrev 2009-12-01 16:06:28 följande:
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :)Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;)Längtar efter Bebis!
    Åh va roligt! Jag längtar jag oxå!! Men det är lååångt tills Juni=(
    Lycka till imorn!=)
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 17:50:55 följande:
    Själv orkade jag inte baka (lathet enbart...är ju utbildad så jag kan inte skylla på att jag inte kan ) hittade därimot lite chokladsnitt i frysen...mumsigt
    Är oxå utbildad konditor/bagare=) Fast mamma har varit här och julbakat åt mig eftersom jag är så illamående.. Gillar inte själva bakningen heller egentligen, är en garnerare=) Imorn kommer hon och fixar lite knäck, mm=)
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 18:05:18 följande:
    Jag bakar faktiskt hellre bröd och så numera...har så dåligt tålamod Dock så tycker jag det är roligt att garnera tårtor för egen del, till mig själv utan prestationskravet. Om det är till andra så jämför de jämt med superkonditorer och marsipanskulturerare och det är inte jag...inte ens nära Knäck låter gott!
    Tårtor är vad jag bara älskaar att göra=) Längtar som token tills jag får garnera tårtor till bebisen=) Önskar att jag gillade bakdelen mer men det kanske kommer=)
    Vart gick du i skolan då? Är det gymnasieutb du gick? Jag gick i S-svall iaf..
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 18:19:57 följande:
    Jag gillade mest tårtor först, jag fick först ett kondisjobb men sen slutade vår bagare så jag fick hoppa in där och upptäckte att det var lika roligt. Tycker deg har så skön konstistens Jag gick livsmedelsprogrammet med inriktningen bageri&konditori i Linköping. Vet dock inte när jag gick ut...3-4 år sen kanske. Tiden går så väldigt fort...
    Ja det där kan ju ändras lätt.. Tror oxå att jag skulle gilla det mer om jag hade jobbat mer med bageri (i skolan och på jobb)..
    Ja tiden går så otroligt fort! tror jag gick ut -04 såg att vi inte är lika gammal på din press=)

Usch, jag är så otroligt sugen på choklad just nu! Nån mer? Har nästan äcklat mig tidigare........ Konstigt det dära. Har ingen choklad hemma så jag ska sätta mig framför teven och äta frukt!

Ha en superbra kväll alla! Glöm inte dom desperata husfruarna kl 21 på femman. Älskaaar Tisdagar och mina fruar=)
Svar på tråden BF Juni 2010!