• Thesso

BF Juni 2010!

majess skrev 2009-12-08 07:26:04 följande:
    jag har två olika i bagaget sedan innan,först ett planerat snitt pga säte,sedan en vanlig förlossning.med facit i hand kan jag säga att nu vill jag definitivt ha ett snitt...jag kände oxå efter första att jag ville vara med om en vanlig förl.men det anser jag vara helt klart överskattat,fick klippas o hade ett hematom utan desslike i 2mån...visst med snitt har du ett ärr men det stramar ju bara...plus att det är lugn o ro,du vet när det kommer och allt sköts under lugna ordnade former,så för mig blir det att tjata o ljuga ,vad som helst för att få ett snitt denna gång.
    Om du hade en sån vaginal förlossning förstår jag verkligen om du väljer snitt.
    Men jag måste ändå slå ett slag för den varianten. Om man slipper ha det så jävligt och får en rätt så bra förlossning så finns det inget bättre!
    Nu har inte jag gjort ks så jag vet inte hur det är men jag riktigt längtar till förlossningen nu!!
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-08 08:22:49 följande:
    God morgon flickor..Igår lyssnade jag på bebisens hjärta,så enormt tydligt och starkt det var..Mitt eget hjärta lugnade ner sig och ögonen tårades..Så underbart..Jobbigt dock för jag vet inte riktigt vars jag är i grav..Enligt BM fick jag BF 4 juni först..Sen gjorde vi juh ultraljudet och då fick v 8 juni och igår hos BM så räknar hon fortfarande på 4 juni och sa att dom gör det fram till RUL så nu är jag längre gången än jag räknade med igen och kommer säkert bli tebaxflyttade då ytterligare en gång vid RUL..HM.. Jaja..
    Vad skönt att få en bekräftelse!! Jag ska och lyssna på torsdag. Fick en "akut tid" eller vad man ska kalla det eftersom jag var orolig.
    Eftersom det bara skiljer 4 dagar mellan vul och bms uträkning så kan det ju inte spela så stor roll. För mig skiljer det 10 dagar på våra uträkningar så det blir spännande på rul!
  • Thesso

Miss Johanna skrev 2009-12-08 17:58:41 följande:

Igår när jag var och red på min ridskola (som ligger mitt ute i skogen) så fick jag bilrutan inslagen och min väska var borta med nycklar, telefon och plånbok, m. m. Var helt knäckt! Hade en del kontanter, plus typ 20 olika kort. Så det blev många ringa och spärra-samtal både igår och idag... Måste byta lås hemma och lämna in bilen. Jag blir så jä.....a arg på dessa idioter som inte kan ge fan i andras prylar! Hade dessutom väskan i bakom passagerarsätet på golvet + att vi har tonade rutor så jag tror inte att de kan ha sett den. Var bara tvungen att beklaga mig lite Stina84: Lycka till på intervjun!
    Fy vad jobbigt. Ja varför kan inte folk bara förstå skillnaden på mitt och ditt.
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-09 09:06:49 följande:
    God morgon flickor..Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..Nån som har likadant..Ja ni är duktiga ni som bakar..Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..Bara att laga mat är nog..Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..Känner mig lat och tjock..Måste komma ihåg att börja fota magen..Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...Hur går det för er med vikten??
    Har du problem med foglossning eller är det något annat som ger problem?
    Här kanske man oxå skulle ta tag i lite städning. Sonen fyller 2 på fredag och då blir det kalas. Hade tänkt stor städa i morgon när han är på dagis, är så mycket lättare då, men man kanske skulle börja lite lätt idag. Känns bara som att man kommer att få städa igen om man gör det för tidigt..

Herregud så lite du gått upp :) själv har jag gått upp ca 4 kilo sen jag blev gravid. Men det verkar stå still där nu iaf så det är ju skönt om det gör ett tag till.
  • Thesso
    annanazell skrev 2009-12-09 13:57:41 följande:
    Ja jag tror ibland att han gått in i nån form av depresion när jag blev gravid. Han blev ju glad då och sa till sonen att han skulle få ett syskon och att han hoppades på en pojke osv. sen berättade vi för de närmaste. helgen innan han lämna mig berätta han för sin bror sen helgen efter lämnar hanm mig bara. Säger att han har inte känslor för nått och han känner inget för mig. Sen är han bara iskall. Han har inte heller frågathur jag ska göra med barnet. Det enda han har sagt är - jag är rädd för att bli pappa. - vill inte bli pappa... Jag fattar ingenting. Men han har inte sagt rent ut till mig jag vill att du tar bort det.. Ja jag tog ut spiralen i feb och vi sa blir det så blir det. Enda förklaringen han har det är att jag känner ingenting, jag vill inte kämpa och ser ingen annan utväg.:( Beter man sig såhär underligt om det bara var att han tappat känslorna??? Är man såhär kall å elak då?
    Låter verklige helkonstigt. Det kanske är som du säger att han har kommit in i nån form av depresion. Hoppas verkligen det kommer att lösa sig för er i slutändan!
  • Thesso

Fick lyssna på hjärtljud idag igen. Låg fint på 150. Känns riktigt skönt eftersom jag varit lite orolig. Fick även en tid till innan ul så jag inte behöver känna nån större oro. Hon sa även att risken att få mf är så otroligt liten nu att det behöver jag inte ens tänka på. Tycker det är så jobbigt med den här mellanperioden då man inte har några direkta symtom och inte heller känner något i magen. Hon sa dock att nu kan jag börja känna. Berättade att jag tyckte mig känna nåt i förrgår men trodde bara det var mitt psyke som spökade men hon log och sa att det var säkerligen barnet jag kände. Skönt om det skulle komma igång så tidigt. Kände inte föränn nästan v 25 tror jag med sonen.

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Thesso

vad är det där testet för nåt? intelligender eller vad det nu hette.

• Thesso
    Summer skrev 2009-12-14 18:47:41 följande:
    Jag sökte på: www.intelligender.com och insåg att det var det testet som en kompis beställde från USA men som inte fungerade...tyvärr... :(
    ahaa. nu känner jag igen det. Kommer ihåg att det var massa prat om det där för inte alltför länge sen
  • Thesso
    NellieMonique skrev 2009-12-14 22:15:16 följande:
    Oh varför är det bara så i Norrköping för..Att det inte gör könsbestämmning.Jag som ville veta om det blev kille/tjej.Men ingen lust att betala pengar för det :/jaja imorgon åker jag hem till Lund och stanar julen ut hos familjen.Så om ni inte hör av mig så vet ni varför :DGod Jul alla och Lycka till med magarna
    Det är likadant här. Ska göra RUL på NÄL i Trollhätta och där berättar dom inte heller. Tror nästan det är mer ovanligt än vanligt att man får vet apå sitt vanliga RUL.
  • Thesso

Måste fråga en grej om dessa sd.
    Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15.
    Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner

Svar på tråden BF Juni 2010!