• Thesso

BF Juni 2010!

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:16:02 följande:

Fast som musiklärare är jag ensam om att fixa lucia och avslutning, måste köpa in en massa, repa, se till att alla har sina kläder och är på rätt plats vid rätt tid etc.. Kören är runt 25-30 personer, så det är inte lite att hålla reda på. Sen har många andra också mycket att göra, men vissa kolleger verkar tro att det tar en kafferast att sätta upp ett luciatåg.Kan säga att jag aldrig skulle hålla på att "flirta" med andra på jobb när jag är gift.. Tycker att man itne gör sådant, oerhört pinsamt.Jag vet inte om jag känner för att gå heller, har så svårt att sitta ner så länge. Då kommer jag inte kunna röra mig efteråt. Dessutom vet jag inte var vi ska vara än, och jag är rätt beroende av det också, eftersom jag varken cyklar längre eller kan gå längre sträckor.
    Kan du inte bara avsäga dig från allt som har med festen att göra och bara anmäla dig för middagen. Sen när du närmar dig och ser var ni ska vara samt hur du känner dig kan du kanske avböja?
    Hoppas verkligen det löser sig för dig!
  • Thesso
    kozzan skrev 2009-11-26 07:17:55 följande:
    jag har fått 6emån mage, vad beror det på att magen är så stor i v 13, bebisen e ju fortfarande pluttiplutt?
    Är det första?
    Har så dålig koll på vilka som väntar första, andra osv..

Har du ingen bild?
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:26:13 följande:

Nej, då blir det sura miner. Alla arbetslag har var sitt uppdrag att fixa något.. Så om jag säger blankt nej blir det sura miner.. Men bara för jag är musiklärare så har jag inte färdiga allsånger att ta fram t.ex. Jag tycker inte ens om allsång, vi hade inte ens det på vårt bröllop Vet inte om jag kan avböja dagarna innan, för det ska beställas mat och så.. Ska till sjukgymnast nästa torsdag. Men just nu är klockan 7.30 och jag har redan ont i baken liksom.
    Fy, lag lider verkligen med dig. Är så glad att jag slipper sån värk!

Men du, vad ska det vara för allsång. Ska det vara roliga omgjorda fest texter eller ska det vara mer vanliga låtar?
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:30:59 följande:

Det ska vara 15 minuter, så typ 1-2 låtar är det enda vi hinner med. Så inte så avancerat egentligen, men jag blev bara så anti när de räknar med att jag som musiklärare fixar det
    Jaha, så ni ska uppträda till dom eller? Trodde det var mer allsångshäfte som man får på kräftskivor om du förstår hur jag menar..
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:35:20 följande:

Nej, vi ska dela ut papper så alla är med på sången/sångerna. Jag tror att de andra i arbetslaget tror att det ska vara ett häfte också. Ska berätta idag att det inte är så.. Ja, vi får väl se om jag orkar gå. Frågan är om det är värt att få så ont efteråt?
    Är det roliga låtar det ska vara seriösa?
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:45:33 följande:

Det kan vi nog välja själv. Min ena kollega menade att "men du har väl många sångböcker".. ja, om de kommit för 2 veckor sen. Vi flyttar snart och har börjat flyttpacka, så alla mina sångböcker är nerpackade.
    Ja det är väl typiskt.
    Ta inte på dig nåt som du inte orkar bara. Du och barnet är prio 1!
  • Thesso

Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?

• Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:56:04 följande:
    Bara att jag toklängtar! Men inget mer än så än nej.
    Samma här. Längtar som bara den!!!
    MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:56 följande:

Så är det alltid.. Ska vi ha temadagar med musikstation så har jag kanske en kollega som är där fysiskt, men det är jag som får planera, genomföra och utvärdera.. Är så jäkla trött på det nu, och de är väl inte riktigt vana vid att jag säger nej heller..
    Då är det hög tid att du är lite egoistisk!
  • Thesso
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-26 08:59:08 följande:
    Direkt när jag fick papprena på inskrivningen så förflyttades jag rent psykiskt från att just börjat acceptera den här graviditeten till att planera förlossnigen.Känner att det börjar klia i fingrarna efter en ateckningsbok med checklista inför både förlossning och efteråt.Herregud jag är ju bara i Vecka 10
    Oj vad du lät organiserad, det är verkligen inte jag.
    Måste bara fråga vad du antecknar? shit, ska jag oxå göra nåt sånt?
Svar på tråden BF Juni 2010!