-
Ja det var vad jag tog förra gången oxå och hoppas verkligen det är det enda jag behöver nu oxå!Sweetangel85 skrev 2009-11-26 12:35:14 följande:nej klart du inte behöver o ta Epidural om du inte vill..Jag tog bara akupunktur o lustgas vid min förlossning o det gick jättebra! -
Här är ett till inlägg ang att berätta eller inte på arbetsintervjun.
Jag var på anställningsintervju några dagar innan jag plusade och tyckte att jobbet verkade toppen. Var verkligen taggad till tusen att få börja där om jag nu skulle få det. Det var en liten firma på ca 8-10 pers totalt. När dom ringde och sa att jag fick jobbet kände jag mig mer eller mindre tvungen att berätta eftersom jag tyckte det vore riktigt jobbigt sen efter 6 månader när provanställningen tar slut. Jag menar, det tar ju inte så lång tid innan det syns och eftersom det var en liten firma så är dom ju känsligare när det gäller personal.
Oj vad det här blev krångligt och kanske oläsligt..
Men summasumarum. Eftersom det är Landstinget (antar jag) så skulle jag nog inte säga nåt, dom är ju stora och har inte samma problem när det gäller personal.
Men du ska verkligen göra som ditt hjärta säger. Jag hade aldrig klarat att inte säga nåt. mina föräldrar är egenföretagare och jag har förstått att det inte hade varit så poppis om jag hade sökt på deras jobb så att säga. Bättre att vara ärlig och sen kanske ha en chans att komma tillbaka sen. Annars är man nog körd tror jag.
Men som sagt är ju landstinget ingen liten arbetsgivare så jag tror inte det skulle slå så hårt mot dom så kör så det ryker och lycka till!!! -
Kollade in bilden och ja, det syns! Nu vet jag ju inte hur den såg ut sen innan men ändå. Lägg ut den oxå så man kan jämföra vettja!Xtra skrev 2009-11-27 11:24:12 följande:Hello tjejer!Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA! För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt. -
Ja det blir så himla mycket mer verkligt när man får höra hjärtat. Sa hon nåt till er om att det de påverka så barnet blev skitzo? (svår stavning)MorV skrev 2009-11-28 08:56:07 följande:Igår var vi på inskrivningen, jättekul, men jag hade tappat urinprovet på vägen. Inte på sjukhuset, utan inne i stan :) Kul för den som hittar det:)Efter Thessos rekommendationer, så var vi tvungna att fråga om vi fick höra HJÄRTAT...BM tvivlade på att vi skulle höra något, mn vi försökte, och visst hörde vi!!!!!! Den tickade på för fullt, och rörde sig dessutom en massor. Lät lite som jag har en utomjording där inne :)Så häftigt!!! Vi blev alla tre alldeles överlyckliga. Vår BM är störtskön, och tycker att graviditeten är lika kul som vi tycker :)Nu känns det plötsligt så verkligt, och när jag tänker på bebisen så fånler jag! Den lever ju faktiskt där inom mig! Har nog inte vågat tro det innan, och nu är vi i 10+5, så det är inte så lång tid kvar tills risktiden är över. Åh, vad skönt det ska bli! -
Maria heter jag skrev 2009-11-28 14:25:13 följande:
Var på inskrivning i Torsdags. Va i vecka 10.6. Proverna var bra å så. Undrade om jag fick lyssna på hjärtljud, men barnmorskan sa att de hade fått hårda direktiv att man inte fick lyssna innan vecka 15 för att barnet kunde skadas av stålningarna. Lite kostigt för på förra barnet fick jag lyssna på första besöket. Läste oxå tt MorV hade fått lyssna, konsigt att det inte gäller samma regler överallt.Ja min bm sa oxå att det kunda skadas och dom var tvugna att berätta det. Sen att jag valde att lyssna ändå och hon hade inga problem med det är ju en annan sak. Den skadan som barnet kunde få var schizofreni.
Min bm är så härlig och lik mig och suckar igenom massa tester och restriktioner så det är as skönt! -
längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:56 följande:
Så är det alltid.. Ska vi ha temadagar med musikstation så har jag kanske en kollega som är där fysiskt, men det är jag som får planera, genomföra och utvärdera.. Är så jäkla trött på det nu, och de är väl inte riktigt vana vid att jag säger nej heller..hur har det gått med julfesten och musiken?? -
Jag hade inte så ont av dom tidiga sammandragningarna. Tycker mer det känns som att det spänner som attans i magen. Har aldrig haft mensvärk och allt ska ju jämföras med den smärtan tycker jag så det är inte alltid lätt att veta.NellieMonique skrev 2009-12-04 21:50:34 följande:Okej men om man aldrig fött barn hur vet man då hur det känns :/?Är det inte farligt att ha mkt samandragningar så här tidigt?Sorry för mina kanske korkade frågor,men jag är nyfiken ^^ -
Har lärt mig en sak ang fsk och det är att prata med flera, alltså ringa fler gånger om samma sak, och att alltid alltid skriva upp namn på den man pratar med.Joggi skrev 2009-12-04 20:55:37 följande:Gaah, lät sådär.. Tjänade typ 30000 mer 2008 än vad jag kommer att göra iår.. Fast eftersom jag är sjukskriven nu så räknas väl inte det, det räknas väl på den lön jag skulle ha haft..... Tror jag. Och hoppas.
Var riktigt nära att få min sgi sänkt nu men i sista sekund kunde jag lösa det. Då hade jag pratat med dom 4 gånger och bara 2 av dom gav samma svar. -
Hallå alla härligt gravida kvinnor.
Är inne och smygläser då och då men hinner inte hålla mig uppdaterad till max tyvärr.
Lite ego snack: Gick in i v 14 igår. Är lika nervös fortfarande om inte värre. Nu har ju symtomen försvunnit och ingen reaktion i magen känner jag heller. Är i sånt där döläge. Pratade med min bm och förklarade att jag var så nervös och fjantig egentligen men hon sa att det inte är så konstigt så jag var välkommen till henne på torsdag för att lyssna på hjärtljud. Känns lugnande!
Jaja, nu har jag pratat av mig lite iaf även om det bara var ego grejer. -
Juniblomma 2010 skrev 2009-12-07 15:00:20 följande:
Åh jag hatar dom där veckorna då allt känns som vanligt innan det första livstecknet.Kan du inte boka in ett ul privat?Jo det kanske man iof skulle kunna men eftersom jag kan lyssna på hjärtat gratis så nöjer jag mig med det. Ska på ul i januari så det blir jätte kul!!