• Thesso

BF Juni 2010!

Sweetangel85 skrev 2009-12-15 15:04:18 följande:
    Då e de nog inte sd du känner.. sd menas med att livmodern drar ihop sig, o livmodern är ju inte ända där uppe nu Men däremot om de spänner efter att du ätit eller druckit så kan de ju vara magkatarr eller ngt liknande.. bränner de?
    Ja jag tyckte oxå det kändes konstigt när det var så högt upp.
    Nej det bränner inte. Har iof problem med sura uppstötningar redan (hade samma med sonen men inte så här tidigt)
  • Thesso

Miss Johanna skrev 2009-12-15 18:05:34 följande:

Det verkar som att de flesta ska ta reda på könet. Jag kommer inte att göra det. Känns som att det är halva spänningen med förlossningen. Tycker inte att den informationen skulle vara till nytta att veta heller, det är ju bara ett kön.
    Håller fullständigt med dig! Det finns dessutom så mycket som är unisex nu så för just kläder, barnvagn. sängkläder osv så spelar det ju ingen roll om det är pojke eller flicka.
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-15 19:02:19 följande:
    Tycker inte det finns mye unisex då det kommer till kläder..Vill manha lite tuffare eller lite sötare så är det ujppdelat på pojke eller flicka..Redan på strlk 50..Trist då jag inte vill köpa massvis med tråkiga plaina kläder..Har varit på lindex och hm och här på byn påden lokala klädaffären och det är verkligen sååå uppdelat
    Kan förstå dig lite men helt ärligt så behöver man ju inte sååååå mycket kläder första dagarna som gör att det blir problem att hitta unisex så för den saken tycker jag inte det spelar nån roll vad det är för kön. Tar mycket hellre överraskningen vid födseln!
  • Thesso
    Joggi skrev 2009-12-15 19:12:48 följande:
    Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak..Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här)För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=)Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val.Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..
    Jag kan förstå dom som vill kolla för att dom är nyfikna. Sen tycker jag inte att det blir så stort problem med kläder och sånt som folk verkar vilja "skylla" på. men jag förstår som sagt att man vill stilla nyfikenheten.
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-12-16 08:51:32 följande:
    Jag köper även lite större kläder, upp till 62 så det ska finnas så man slipper stress om detta barn skulle växa lika fort som lilltjejen gjorde,Jag kommer kolla på UL och hoppas dom ser massa säkert vad det är, fast man vet juh att hundra är det inte..Jag vet inte alls vad jag bär på eller "önskar" mig..En kille skulle vara skoj för sambon så gärna vill ha en grabb (typiskt karlar tror jag ) och vi, eller jag, har en tjeja redan, men på samma gång så skulle en flicka vara sååå gulligt då det är en sommarbebis, finns juh så otrooooligt söta klänningar
    Har en son sedan innan och lite kul hade det ju varit med en tjej för som du säger så finns det ju så himla söta klänningar!!!
    Men, jag välkomnar lika mycket en till pojk så denna gången finns faktiskt ingen "önskan" om vilket kön det blir.
  • Thesso

För mig är det jätte olika hur ofta jag är på toa på natten. Det är allt från ingen gång till typ 3-4 per natt.
    Har sovit skit dåligt i natt. Vaknat flera gånger och haft problem att somna om. Funderade på om det kunde vara fullmåne men den verkar man ju inte kunna skylla på heller.

• Thesso
    Bustrollen skrev 2009-12-19 20:56:31 följande:
    En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.htmlSå ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...
    Måste ju säga att dom där bilderna som fanns på den sidan var väldigt stora allihop tycker jag!!
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-12-20 12:01:08 följande:
    De flesta bilder jag hitta är folk stora på, det är det som gör mig så nojjig. Jag är antagligen bara larvig men jaja...det hör väl till.
    I min värld var dom stora iaf.
    Tycker inte du ska oroa dig nåt. Allas mager blir ju olika stora. Tänk dom som inte vet att dom är gravida föränn månad 6 och så. På dom kan det ju inte synas nånting alls!
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-12-20 19:37:03 följande:
    Hej tjejer! Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten. Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden! Några tips på apoteksgrejer som hjälper? Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon! Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går. Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen
    Köp microlax!!!
    Finns på apoteket och hjälpte mig jättemycket i början när man hade förstoppning hela tiden.
  • Thesso
    Ja, maken kör med de argumenten också. Han berättar om de som inte vetat om att de varit gravida osv och säger att det visst syns, han ser det. Men inte jag... jaja, det smäller väl till sen efter årsskiftet kanske. Det växer tydligen så det knakar enligt alla böcker och dyl dessa veckor så det kommer väl så småningom om.
    I min förra grav så såg jag det inte själv på jättelänge men det gjorde nog andra för när jag kollar på kort nu från den tiden så fattar jag inte hur jag kunde missa det!
Svar på tråden BF Juni 2010!