• Joggi

BF Juni 2010!

Sweetangel85 skrev 2010-01-03 20:37:28 följande:
    på tvären menar du väl att man ställer in vagnen på sidan om man säger?Men går ngn vagn in på tvären o samtidigt att man kan ha e stor hund?tror de flest har så att man lixom kör in vagnen framåt o har hunden på andra sidan.. förstår du?
    Ja men så menar jag=) Alltså handtaget utåt...
  • Joggi
    Martinis84 skrev 2010-01-04 19:36:12 följande:
    Hmm har du också stor hund? Jag har rottweiler som idag sitter i en stor bur. Även om vi kortar ner den så kommer vi inte kunna ha bur om vi ska få in en barnvagn. Eller kan man lägga den lite på tvären..??
    Ja man har ju det.. Har ingen bur i gamla bilen men ska köpa en till den nya.. Måste ha en vagn som går in med handtaget utåt, borde det inte gå då tro?
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-05 10:47:15 följande:
    Ja visst är den fin! Har hört att nu till våren så kommer den komma i flera kulörer med Ja den går att fälla ihop utan att ta bort liggdelen De visar nog bara hur man kan få den som så liten som möjligt om man har mkt att packa kanske Men visst verkar den prisvärd? Tycker 5.500 för en duovagn är helt överkomligt
    Nu har jag kollat för fullt på Emmaljunga city cross och Kronan sen igår.. Har kollat upp att kronan går in åt rätt håll i bilen, och det gör den!=)
    Frågade sambon vad han tyckte och han tittade på båda, och han tyckte kronan! Så just nu lutar det åt en sån. Tycker det är såå lämpligt att beställa från nätet oxå! Kommer efter 3 veckor hem till dörren lixom! Kanon=)
    Som du säger är det ett otroligt bra pris på vagnen och det skadar ju inte=)

Beslutångest man har=)

Kollade lite på bilbarnstol oxå och hittade en emmaljunga first class tror jag den hette. Den såg kanon ut, men jag vill så gärna kunna beställa via nätet! Vilka bilbarnstolar är bra? Är dom olika tung?
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-05 13:01:29 följande:
    Här blir det en akta logico s... bilbarnstol alltså..Vet ingen sida där man kan beställa stolar..
    Har tittat på dom faktiskt, en kompis har en sån.. Har du några erfarenheter av den? Är den lämplig att bära och så? Eller det kanske alla är.....
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-05 13:23:02 följande:
    Alla mina kompisar har den..Tycker den är praktisk, ganska rymlig, skönt med basenheten som sitter fast i bilen, skönt med fristående suflett, hade en britax till dottern där solskyddet satt fast i bärhandtaget vilket jag bara störde mig på då bebis var född..Den är kanske inte den lättaste men ändå skön att bära.Enligt mig..
    Okej.. Min kompis har ingen bebis i sin ännu så jag kan inte riktigt fråga hur den är ännu=) Men skönt att FL finns!!
    Ingen känns väl egentligen kanske riktigt lätt efter en stunds bärande iofs.. Ska kolla lite mer på den!
  • Joggi
    Harley skrev 2010-01-05 13:22:54 följande:
    I mitt landsting får man hyra den första bilbarnstolen för 300 kr och ha den i 9 månader tills det är dags att köpa den för lite större barn. Tror att vi hyr även denna gång.
    Oj, vilken peng ni sparar på det!
  • Joggi
    Thesso skrev 2010-01-06 09:02:47 följande:
    Vi hade en sån förra gången och är otroligt nöjda. Se bara till att du får med en bas till den. Jag skulle aldrig i livet skaffa ett babyskydd utan bas!! Tänk att stå där i regnet och fippla med bältet, NEJ tack! Bara att sätta i barnet inomhus och spänna till och så och sen ut i bilen och klick, klart! Värt varenda krona det kan kosta extra!Här kan man hyra rätt så billigt på sjukhuset så man tar med sig den när man åker från BB. Har för mig att det är rätt bra pris oxå! Vi hyrde på babyproffsen och det kostade då 700:- (plus deposition på 700 men tror NÄL hade rätt så mycket billigare.
    Tack för tipset! Inget jag hade tänkt på, däremot antagligen förväntat mig=)
    Låter jättelämpligt!
  • Joggi
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 14:05:58 följande:
    Ser redig ut! Passar nog bra att gå i skogen med Kul att du känner dig nöjd med ditt köp.Så trist att vara som jag. Kommer säkert slå till på nån jag tror jag absolut vill ha,för att sedan sälja och köpa en annan. Velmaja=Jag
    Anmäler mig till velmaja-klubben!{#lang_emotions_wink}
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-06 14:25:10 följande:
    Hej alla!Oj vad ni pratar på idag, roligt Mycket att läsa ikapp Noomi och Emilio: Jag ska med på UL imorgon, ska vara där vid 14 Längtar så jag spricker även om detta är 3:dje gången för oss Hade ett vul i v.6, så ingenting då men det gjorde läkaren Sedan kub i v.13Ska bli så mysigt att få se bebisen igen ♥ SKulle du ta reda på könet med? Får du säga vad det blir imorgon isåfall Nu ska vi åka till min mamma, är bjudana på lamstek idag *mums*
    Vi har UL imorn med, kl 13.30 tror jag.. Så spännande! Hoppas på att få veta kön!

En vagnfråga kommer här. Vad fick dig att fastna för Kronan? Och vilken färg ska du beställa?
Svar på tråden BF Juni 2010!