• Joggi

BF Juni 2010!

Miss Johanna skrev 2009-12-28 22:06:19 följande:

Jag har också en glassmaskin, har haft den i några år. Men tyvärr blir det inte att man gör så ofta. Men när jag gör blir det antingen vaniljglass eller någon form av sorbet. Har provat, hallon, svartvinbär, äpple och citron. Det är så gott och fräscht på sommaren. Håller med om att det inte går att jämföra med köpt. Ska nog ta och göra någon dag nu, blev lite sugen nu Apelsiner är jag också tokig i nu och har varit ända sen de började säljas för ett par månader sen. Minst 2 om dagen!Vill passa på att önska alla en god fortsättning och vi får väl hoppas att 2010 blir vårat år! För då kommer vi ju bli föräldrar ( Många av oss är säkert redan det)
    Många som säger det, att man använder den mindre efter ett tag.. Jag hoppas mitt nya intresse håller i sig *lol*.. Låter så otroligt friskt och gott med sorbet på sommaren.. Ska göra nån sorbet i dagarna tror jag.. Måste öva inför sommaren=)
  • Joggi

Usch det lät inte bra Noomi och Emilio, vore jag som du skulle jag iaf ringt till rådgivningen!

På tal om mat, är helt inne i thaimat nu.. Får såna perioder ibland=)
    Igår åt vi kyckling med färsk ananas, paprika, kokosmjölk och röd curry. Idag blir det stekt ris med räkor..
    Har flera thairecept på gång i veckan=) Så otroligt gott!

Min mage har växt otroligt på senaste 1-2 veckorna. Så snabbt det gick! På Torsdag är det UL, ska bli roligt! Hoppas jag får veta om det är en kille eller tjej=) Så nyfiken nu!

• Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 15:12:26 följande:
    Jaa de ska ringa upp mig från sjukhuset strax.. åhh..
    Skönt att du får veta hur det ligger till iaf! Håller tummarna på att det inte är nån fara...
  • Joggi

Tänkte höra med er om nån kan hjälpa mig med vagn!
    Fattar absolut ingenting och är faktiskt helt ointresserad av vagn. För mig är det bara en sak med 4 hjul som ska frakta en bebis=) (missförstå mig rätt)

Vi behöver en vagn med 4 stora hjul, har jag iaf kommit fram till. Kommer mest att köras på hundpromenader. Har en stor hund (grand danois) och vore kanon om vagnen går att fälla ihop och få in på längden i bilen (saab 9-5) alltså med handtaget utåt.
    Sen har jag en fråga, hur bra är det med vändbart handtag?

Vilken vagn skulle ni rekommendera oss?

Skulle lätt kunna lita på er och beställa en vagn via nätet efter lite efterforskning såklart=)

• Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 15:36:52 följande:
    Vi har själva en stor hund /rottweiler/schäfer.O vi valde en ganska lätt vagn o så man kan ha o köra me i skog, helst då punkeringsfria.vi har en emmaljunga city cross, o den går in på lngden i våran volv 850.Vi e supe nöjd med den agnen
    Den vagnen ser faktiskt väldigt smidig och bra ut! Om jag förstår det rätt så köper man vagnen, sen + en liggdel? Ska titta runt lite på den faktiskt=)
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 16:05:14 följande:
    Ja du kan ju välja själv om du vill ha en liggdel, eller om du använder sittdeleb o har i en hård eller mjuklift i.. Men jag själv föredra den seprata liggdelen som man sedan byte ut till sittdel.Jaa aå är du best'ller vagnen så får du väljav vilke av de altrnativen som jag skrev, o då kmmr den så
    Okej, ska kika in på barnens hus nåt tag med den i tankarna.. Den verkar bra för promenaderna vi för det mesta tar och verkar som den tar minst plats i bilen av de vi tittat på.. Tack fr tipset!
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 17:32:09 följande:
    Jaa men gör det.. den e verkligen kanon, lätt o smidig vagn som tar sig fram överallt det var så lite så =)
    Har du pratat med sjukan förresten? Hoppas det va som det skulle..
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 18:01:35 följande:
    Jaa till slut såå.. Hon trodde de kunde ha varit ett blodkärl som brustit nånstans i halsen eftersom jag spytt en del.. Men att ja kulle avvakta o se om de kom gt mr blod nästa gång, då skullejag hör av migigen..så de arnog säkert så då kanske kndes bara så konstigt när de kom rätt mkt.. me mn får lit på vad de säger =)
    Ja man har väl känsliga bloskärl som gravid efter vad jag har fattat.. Jag har haft blod i näsan konstant sen plusset, märks när jag snyter mig.. Min gravida kompis blöder mkt i tandköttet vid tandborstning.. Så det lät logiskt tycker jag!
    Förstår att det måste ha varit obehagligt, men hoppas hon har rätt!
  • Joggi
    JuliaIsabella skrev 2010-01-03 18:50:35 följande:
    Hejsan hade oxå emmaljunga city cross rekomenderar jag STARKT toppen vagn ska själv köpa en sådan syskonvagn nu då våran son är för liten för att gå lycka till
    Tack! Talar alltid för när flera pratar varmt=) Har googlat runt en del och den verkar riktigt bra! Ska bara se så den går in i bilen på tvären.. Har gjort en tråd och frågat...
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-03 20:15:47 följande:
    dottan55: Ja vagnar finns det en uppsjö av. Vi har haft både teutonia och emmaljunga. Visst är de bra, men jag tycker de är onödigt dyra. Denna gången ska jag skaffa en kronan, gå in och kika på www.kronan.com där kan du beställa en duovagn för 5.500:- Vi har ingne butik där vi bor som söljer den vagnen, men har frågat runt här på FL och det har inte varit 1 enda negativ komentar om vagnen. Ja jag ska ha en iallafall. Fick veta att den kommer finnas i färgen röd inom kort Gubben här hemma fick en multisåg i julklapp av chefen så nu har vi börjat här hemma att såga upp öppningar Alla öppningar i huset är anpassade efter dörrar och vi har inte dörrar överallt, som in till köket ex. så då har vi nu sågat upp så öppningarna blivit större. Blev riktigt luftigt och fint måste jag säga Idag har verkligen bebis i magen haft kung fu fighting! Snacka om aktivitet! Den blev nog irriterad på allt oväsen vi före när vi sågade Men än känns inget utanpå magen. Men det kommer väl så småningom Kul för er som har RUL imorgon! Får ni berätta hur det har gått
    Ja verkligen! Jättesvårt... Jag är mest ute efter en smidig vagn som går in på tvären i bilen och efter att jag har kikat runt lite så verkar city crossen bli liten och smidig.. Vet dock fortfarande inte om den går in på tvären i bilen ännu.. Gick in i V70 men deras bagage är lite större än 9-5:ans.. En vagn som inte går in på tvären är utesluten med tanke på att hunden hellst behöver minst halva hellst 2/3-delar av utrymmet... Gud så svårt...
Svar på tråden BF Juni 2010!