• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Xtra
    vitvåonågratill skrev 2009-11-16 15:40:09 följande:
    Ser att du inte heller bor med den blivande fadern...samma här, vi hann inte flytta ihop helt enkelt! Bara varit ihop sen i början av maj i år! Men nu är det klart med lght så i maj flyttar vi ihop, när mitt jobb är avslutat här där jag bor nu! Ska ni flytta ihop senare med eller förbli särbo (e ju många som har det så nu för tiden med)?
    Haha, vi vet inte hur det blir. Vi bor väldigt nära varann ändå så just nu tänker vi fortsätta som särbo, sedan tar vi det lite som det kommer. Till saken hör att han har 3 egna katter själv (precis som jag) och tillsammans blir det 6 och det klarar han inte riktigt av, han är lite överkänslig mot katter. Så om vi flyttar ihop får det bli nånstans där katterna kan gå in och ut för ingen av oss tänker göra sig av med någon katt - aldrig i livet!
  • smoolan
    Fargoli skrev 2009-11-16 13:36:11 följande:
    Tjejer, jjag måste få fråga er om en sak? Är det nån mer som har katt? Jag och min sambo har En innekatt. Han går på låda och sambon byter den, men tvärr inte så ofta, så det är alltid massa skit i den, sen sover katten på kudden bredvid mig, är det farligt? Vet ju att man inte ska göra rent kattlådan som gravid, men är det farligt om katten just varit dit och sen lägger sig med mig? :-sJag vågar knappt vara nära min älskade lilla katt.
    Har också innekatt och min sambo har nu fått äran att tömma lådan efter att det varit min uppgift Jag kan väl iofs erkänna att jag gör det någon gång ibland fortfarande. Men jag skulle aldrig acceptera att den var full med skit. Så fort hon varit där ska den tömmas, och om inte min sambo ser det säger jag till honom. Sanden fastnar ju på tassarna och sen dras den runt i lägenheten så för mig är det jätteviktigt att lådan är fräsch. Dessutom skulle jag inte själv vilja gå på en ospolad toa...
  • Xtra

Här finns mer att läsa om toxoplasmos - på den här länken står det där om att avföringen inte blir en smittohärd förrän efter minst 1 dygn:

http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Wiki/a97.html

En till länk:

http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=21

Där kan man läsa bland annat att för att smittas genom kattbajset så krävs det att man får kattbajs på händerna och att man sedan för händerna till munnen - alltså, om man ska vara extra varsam så kan man använda handskar när man rensar lådor eller så tvättar man helt enkelt händerna efteråt.

Dessutom, om katten ska vara bärare av toxoplasma så ska den vara utekatt. Innekatter blir inte smittade av parasiten (om de inte äter rått kött).

På den här sidan kan man också läsa om andra sätt man kan bli smittad på

• Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-16 13:36:11 följande:
    Tjejer, jjag måste få fråga er om en sak? Är det nån mer som har katt? Jag och min sambo har En innekatt. Han går på låda och sambon byter den, men tvärr inte så ofta, så det är alltid massa skit i den, sen sover katten på kudden bredvid mig, är det farligt? Vet ju att man inte ska göra rent kattlådan som gravid, men är det farligt om katten just varit dit och sen lägger sig med mig? :-sJag vågar knappt vara nära min älskade lilla katt.
    Hantera katten som vanligt du, DET är ingen fara. Låt bli kattlådan dock, den får din man ta hand om! Toxoplasma finns i avföringen hos katten och kanske att din katt har pyttelite med sig, men så länge du inte slickar på kudden (om han legat/suttit där) är det nog helt ok!
  • Xtra
    vitvåonågratill skrev 2009-11-16 15:41:27 följande:
    Läste på din sida nu och fick nog svar tror jag!
    Ja, sen är vi ju inte ett par heller för den delen enligt honom men jag känner honom och jag vet att han inte kommer kunna vara utan vare sig mig eller bebis... så jag TROR att vi någon gång i framtiden kommer att flytta ihop. NÄR det blir vet jag dock inte...
  • Fargoli

Tack för era svar om katten! Men vi ska ju flytta till hus i december, då kommer katten bli utekatt och lådan ryker, är det då farligt att vara uppe i katten när han är utekatt?

• smoolan
    Fargoli skrev 2009-11-16 15:52:52 följande:
    Tack för era svar om katten! Men vi ska ju flytta till hus i december, då kommer katten bli utekatt och lådan ryker, är det då farligt att vara uppe i katten när han är utekatt?
    Nej det tror jag inte. För då kommer ni väl inte ha lådan kvar? Men man kanske inte ska hantera möss och annat som den kan dra hem. Vad härligt för din kisse att få springa ute! Det hoppas jag att min också kan göra så småningom.
  • kozzan

jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...

• vitvåonågratill
    smoolan skrev 2009-11-16 16:06:04 följande:
    Nej det tror jag inte. För då kommer ni väl inte ha lådan kvar? Men man kanske inte ska hantera möss och annat som den kan dra hem. Vad härligt för din kisse att få springa ute! Det hoppas jag att min också kan göra så småningom.
    Har alltid haft låda trots att min katt varit utekatt (varit skriver jag för han är fösvunnen sen en vecka tillbaka ) Han var inte ute så mycket om det regnade eller var vinter med snö så då var en låda nödvändigt!
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-16 16:31:41 följande:
    jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...
    Uäk...blir mätt bara av att höra om det!
Svar på tråden BF Juni 2010!