• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • msfine
    hemljuvahem skrev 2009-11-16 18:30:39 följande:
    Någon som prövat Ingefärate måt illamående? isf har det funkat? Smakar det bedrövligt?Drar i alla trådar nu..
    Har köpt ingefära te, grack det imorse höll på att dö men med mjölk i slinker det ner. Vet inte om de hjälper men har kännt mig ganska ok de sista dagarna
    Prova och se, det finns på hälsokost
  • smultronet77

Hej,

Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)

Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm.

Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)

• MaraFara

Så var då mina ömma bröst tillbaka och även mensvärk :).. Snacka om dag till dag-symtom..

• Yossan
    Joggi skrev 2009-11-16 17:03:16 följande:
    Skönt att höra att det är nån som vet att det går 1000 g på ett kg här...Är ett par stycken i tråden som har skrivit att dom har gått upp 1 gram genom att vågen har ändrat från (tex) 66,5-66,6..Och nu kunde jag inte hålla tyst om det, hihi=)
    Hihi har också reagerat på det men varit lite finkänslig och inte kommenterat det...
  • Joggi
    smultronet77 skrev 2009-11-16 20:04:51 följande:
    Hej,Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm. Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)
    Välkommen! Ja den här tråden gäller det att hänga med i varje dag annars är man borta, ibland sticker den iväg, hehe=)
    Mår oxå illa och är sjukskriven=( Mitt va oxå som allra värst i vecka 7-8...
    11+1 idag och tyvärr så har det inte gett med sig...
  • Thesso
    kozzan skrev 2009-11-16 16:31:41 följande:
    jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...
    Exakt samma här. skit jobbigt. sitter och äter knäckemackor med ost och tomat nu. Det var det nyttigaste jag kunde hitta som kändes gott samtidigt. men efter några få timmar efter att jag ätit middag så är jag vrålhungrig. När jag blir hungrig vid den här tiden så är det bara att äta nåt eller att lägga sig omgående så man hinner somna innan hungern slår till ännu mer för då får jag ont i magen.
  • Bustrollen

Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )

Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.
    Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.

Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!

Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!

Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.html
    Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare

• Thesso

I morgon bär det av till mvc. Har ingen aning om varför men vi får väl se. Ska försöka få till så vi kan testa och lyssna på hjärtat men vi får se hur svår flirtad hon är. Blir spännande att se vad vågen visar. Eller spännande kanske inte är rätt ord, skrämmande passar nog bättre.

• kozzan
    Thesso skrev 2009-11-16 21:46:05 följande:
    Exakt samma här. skit jobbigt. sitter och äter knäckemackor med ost och tomat nu. Det var det nyttigaste jag kunde hitta som kändes gott samtidigt. men efter några få timmar efter att jag ätit middag så är jag vrålhungrig. När jag blir hungrig vid den här tiden så är det bara att äta nåt eller att lägga sig omgående så man hinner somna innan hungern slår till ännu mer för då får jag ont i magen.
    knäckemackor är betydligt bättre än mina hemmagjorda havrebollar. har nog fått i mig 4st idag
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-16 21:46:05 följande:
    Ohhh knäckemacka med tomat och majonäs blev jag sugen på nu.....
Svar på tråden BF Juni 2010!