• Joggi

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2010-01-06 14:44:09 följande:
    Vad roligt! Då får du berätta här inne sedan vilken sort ni väntar Hm, tyckte den verkade smart, smidig och tålig i all terräng och det är ett måste för oss som bor på landet oc går mkt i skogen Sedan att den inte tar för stor plats i bilen och sist men inte minst prisvärd Färg har jag inte bestämt än. Tänkte vänta ett tag till och se om det kommer in fler kulörer, har hört att det ska göra det nu till våran Blir det inga nya färger än de som är blir det nog en traditionell svart vagn
    Ja om dom berättar, har hört att dom inte gör det i Hudik=( Vi får se.. Ska ni ta reda på kön?

Det låter som vagnen passa oss faktiskt. Vi bor ju oxå på landet kan man säga.. För en sthlmare så gör vi det iaf=) Går oxå på mkt hundpromenader i skog och på grusvägar.. Har varit mkt snö senaste åren oxå..
    Prisvärd - absolut! Och det skadar ju inte=)
    Jag är ju en sån tråkig människa som älskar svart så det blir en sån..
    När ska ni beställa då? Har hört att leveranstiden är otroligt snabb. Står 3 veckor på hemsidan men går oftast på mindre än en vecka..
    Men skulle den bli slutsåld så vore det ju trist oxå.. Svårt att veta när rätt tid egentligen är??
  • Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 15:38:23 följande:
    Jag ska oxå på RUL i morgon vi ska vara i Huddik kl 10 00. Längtar så himla mycket , ska bli så kul att få se våran lilla krok och jag ska böna och be om att få veta könet om dem nu ser det tydligt vill säga.
    Ja jag ska oxå böna och be!! Hoppas man får en snäll Hudik-tant=) Har hört att dom kan vara lite tjurig där...

Men du, en fråga! Har jag fattat det rätt att ingången till UL ligger precis bredvid ingången till förlossningen? Och till förlossningen är det väl skyltat antar jag...
  • Joggi

Har oxå massa funderingar kring hund och vagn i bil...
    Har ju en Grand Danois och fattar inte riktigt hur det ska gå.. Men vi ska köpa en saab 9-5. Ev en kronan vagn. En 9-5:a är 109 cm lång i bagaget och vagnen 89 ihopfälld. Sen får vi se vad som blir kvar åt hunden så köper vi en bur efter.
    Förra året hade vi 2 Grand Danois, herregud, hur skulle det ha gått? Minibuss.....

Tänk i framtiden när man ska åka på semester med hund och unge, haha.. Packad bil.. Svensson svensson=D

• Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 16:57:41 följande:
    Ja min Bm eller om det var dom där på förlossningen som sa att det ligger utanför BB/förlossningen när jag ringde dit och frågade om min mamma fick vara med på UL. Så ja jag kommer att gå dit så får vi väl se om man hittar det skulle stå Ultraljud på nån skylt sa dom.
    Okej.. Låter ju bra att det är skyltat iaf=)
    Så svårt borde det inte vara att hitta dit...
    annanazell skrev 2010-01-06 17:28:54 följande:
    Dottan du får skriva här om de berättade för dig könet imorn.. Jag har också hört att de inte berättar i huddik, men hoppas på att få veta ändå vid UL. Man får väl spela dum och lossas som att man inte vet att de inte säger:)
    Det ska jag absolut göra=) När är det dax för ditt UL?
  • Joggi
    Mollystar skrev 2010-01-06 19:04:27 följande:
    Ja det blir nog att vi oxå åker lite tidigare.. Man vet ju aldrig.. Vi ska vara där 13.30 tror jag att det va, måste kolla almanackan innan sängen idag=)
    Spännande ska det bli iaf! Tycker det kändes så otroligt långt borta när man fick tiden och helt plötsligt så är man där..

Lycka till alla som har UL imorn! Vi är ju ett gäng=)
  • Joggi

Hej alla!

Idag har vi varit på UL=)
    Fick en superduper trevlig tjej! Helt suverän och försökte verkligen se könet.. Bebisen ville inte ligga rätt allt för ofta men hon försökte titta flera ggr och ett par ggr låg bebisen så man såg! Hon tyckte ändå att det va svårt att se men hon trodde att det va en flicka! Hon såg 3 streck (och vi med då) och det ska tydligen se ut så om det är en flicka. Men hon sa ju oxå att det är lättare att se om det är en pojke..
    Tänk att vi kanske ska få en flicka=)

Sen tog bebisen ner handen mellan benen och då skrattade hon och sa att "då borde det va en pojke"=D

Vi är jättenöjda verkligen och hon visade allt och vi fick titta länge och fråga och hon svarade kanon! Är oxå 100 på att det är bebis jag känner och har känt i 2 veckor nu då jag kände buffen och såg bebisen sparka på skärmen flera ggr=) Buffarna blir oxå starkare, hoppas man snart känner dom utifrån!

Min moderkaka låg däremot långt ner så vi fick ett till UL i v 32. Hoppas att den har flyttat upp då efter vad jag har läst på när jag googlat lite nu.. Kan innebära blödningar i slutet och antagligen snitt. Men oftast har den flyttat upp. Hoppas.
    Och då kanske man verkligen får veta att det är en flicka oxå=)

Stina84 - Ja kring den veckan vill jag nog oxå ha vagnen hemma, som du skriver så vet man ju aldrig när bebis vill titta fram=)
    Jag är ett kontrollfreak och vill ha allt klart=)

Hoppfull trots allt - Jag älskar Ullared jag med!!! Försöker åka en gång/år men det är ju 80 mil typ så det är typiskt=/

• Joggi
    annanazell skrev 2010-01-07 09:38:57 följande:
    Ska göra det ganska sent så ska inte dit förren den 25/1.
    Snart din tur, tiden går fort=) Och fråga om könet, iaf hon jag hade va jätte samarbetsvillig=) Tror dom bara har 2 st där oxå..
  • Joggi
    annanazell skrev 2010-01-07 16:53:36 följande:
    ok gud vad kul då ska jag fråga:) Hur sa du det då liksom att du ville veta???? Hoppas jag får en snäll också då som säger det:)
    Jag frågade om det va helt omöjligt att få veta könet här=) Hon svarade då "Nej, absolut inte, är det någon som har sagt det?" Jag sa då att det va det jag hade hört.. Då gick hon igenom att det va så att dom egentligen inte fick lägga ner tid på att leta men såg dom så sa dom gärna det.. Och hon gick oxå igenom tydligt att svaret inte är 100% utan dom kan ju ha fel..

Jag tycker att hon laner lite tid på att titta ändå faktiskt=) Jättesnäll! Håller tummarna på att du får henne, hon hade rödtonigt hår, långt, och glasögon.. Och lugg tror jag om jag inte minns fel..
  • Joggi
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-07 17:13:46 följande:
    Vad kul med ett så lycket UL Min moderkaka låg också långt ner på RULnär jag väntade min tjej så jag fick som du komma tillbaka runt v 30. Då hade den flyttat upp sig och vi fick ett suuuperfint ansiktsporträtt att ta med hem Då kunde de dessutom se att det var en tjej vi väntade. De var tvärsäkra och hade helt rätt!
    Ja absolut=) Man blir ju lite orolig över moderkakan där, jag hoppas verkligen att den växer upp.. Vill inte snittas! Längtar tills nästa UL nu bara=)
    Och då skulle vi kolla mer på könet lovade hon, även fast hon redan nu trodde flicka=)
    Mollystar skrev 2010-01-07 17:20:20 följande:
    Vi hade nog samma då , hon såg oxå ut så och jätte trevlig. Mitt lilla barn var mindre än dom trodde så jag ska dit igen om 2 veckor och mäta för säkerhetsskull. men gud vad den rörde sig och man känner inget. Jag frågade om könet men vi börja prata om annat så det glömdes bort men nästa gång då ska jag fråga igen. Detta var det häftigaste jag har varit med om. Kul att jag fick 3 bilder oxå. Och vad mycket man såg av lillskroet , såg att den hade 4 kammrar i hjärtat och bägge hjärnhalvorna och mycket mer. :) nej fan vad kul det var nu längtar man ju som en galning tills den 22 jan när vi ska dit igen. Räkningen här på FL stämde med hur stor den var.
    Ja gud vilken trevlig människa! Min kompis fick oxå komma på ett till UL efter 2 veckor och allt såg jättebra ut och bebisen växte fint=) Det är nog mest för säkerhets skull som dom gör så, skönt att dom tar hant om oss=)
    Hoppas du får veta kön på nästa!
    Ja absolut jag med, helt otrolig känsla=) Ja man såg otroligt mkt! Och hon va så duktig på att visa och förklara vad hon visade=)

Vi blev flyttad 4 dgr.. Konstigt, jag som trodde att jag hade stenkoll på ÄL.. Testade... Men men.. 18+0 nu istället för 18+4.........
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 17:41:31 följande:
    Dottan55: Vad kul med en så trevlig BM och grattis till lyckat UL Jag har ju med varit på RUL idag och det var precis som jag trodde, moderkakan ligger i framvägg! Känner ju bebisen men inte lika hårda sparkar nu som med dottern så jag misstänkte att den låg i framvägg Ska på nytt UL i v.30 för att kolla så moderkakan flyttat sig från förlossningskanalen och växt uppåt med livmodern Sedan kommer de även då göra en tillväxtkontroll sa hon Längtar så! Så fina bilder fick vi med på bebisen. Den låg och drack fostervatten, voinkade till oss och sög på tummen Sedan fick vi 3 bilder med oss hem Blev flyttad från den 7 juni till den 10 juni. Spelar ju inte så stor roll egentligen, bebisen kommer med största sannolikhet inte den 10 ändå
    Tack detsamma! Skönt att veta att allt såg bra ut=)
    Är det samma som om moderkakan ligger för lågt som min? Om den inte flyttar sig blir det snitt här=( Ska ju tillbaka v 32. Hoppas den har växt upp! Men den låg i bakvägg annars iaf..
    Våran bebis va en riktig vilde, rörde sig hela tiden i stort sett=) Mysigt!
Svar på tråden BF Juni 2010!