• Joggi

BF Juni 2010!

Miss Johanna skrev 2010-01-07 17:48:05 följande:
    Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18. Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
    Grattis! Många i tråden som svävar nu tror jag=) Är lika lycklig jag! Bara en fördel att det va en som skulle lära sig, kanon ju!
  • Joggi

Vi är så många som gjort ul idag så jag gör som Hoppfull trots allt och gratulerar alla nu=)

• Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:22:36 följande:
    dottan55: Fick du behålla ditt BF datum?
    Nee jag fick flytta 4 dgr=( 18+0 idag istället för 18+4..
    Konstigt jag som hade stenkoll på mens och ägglossning! Hur kommer det sig att jag blivit befruktad 4 dgr senare än ägglossningen egentligen?
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:17:33 följande:
    Ja det stämmer, vi har samma problem fast din är i bakvägg och min i framvägg. Jag hoppas med att moderkakan kommer växa med livmodern upp. Jag vill absolut INTE snittas....Min bebis sov nästan hela tiden, vaknade efter BM bad mig gå och lätta på trycket lite När den ligger i framvägg så känner man sparkarna senare för moderkakan fungerar då som en stötdämpare. Jag hade det på känn innan Kände ju mkt tydligare nu med dottern och man kände även utanpå magen. Nu är det mer som buffar bara, men det kommer ju
    Missade ditt inlägg....
    Okej, då håller jag tummarna för oss. Enligt BM så växer den oftast upp om den sitter lågt så vi hoppas på det.. Jag vill verkligen inte heller snittas! Har varit helt inställd på vaginal förlossning och det va först idag som jag insåg att man faktiskt inte alltid har ett val! Man måste ju ändå vara beredd på att det kan bli snitt oavsett..
    Sen juldagen har jag känt buffar nu! Har känt dom varje dag sen dess, mest när jag ligger ner.. Längtar tills man känner utifrån så sambon får känna=) Men som du skriver, det kommer! Man får ha lite tålamod=)
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:50:36 följande:
    Fast det spelar ju inte så stor roll egetligen... Bebisen lär ju förmodligen inte komma det datumet ändå Med dottern stirrade jag blind på BF datumet, alla trodde jag skulle få tidigare så jag var ju inställd på det.. Bf kom och ingen bebis Varje dag över tiden kändes som 1 vecka! Så denna gången ska jag iallafall försöka tänka 2 veckor framför BF, eller därikring bf Jo, det sa BM till mig med Hon sa att jag inte skulle oroa mig för det och jag tänker inte göra det heller, allt löser sig till sist Lycka till med RUL imorgon och berätta hur det gick sen
    Absolut så är det ju=) Jobbigt att tänka om bara.. Ny vecka på Torsdagar nu inte Söndagar som förr.. Vi fick BF efter varandra nu såg jag!
    Mamma gick över 2 veckor med båda barnen och har hört att det är ärftligt, jag kommer oxå att ställa in mig på övertid...

Jag tänker inte heller oroa mig, men ställa in mig på att det inte alltid blir som man har tänkt sig...

Nu ska jag äta sockerkaka och dricka mjölk=) Gott!
  • Joggi

Lacoon - Okej, känns bra att höra från de som haft samma och den flyttat sig=)

Thesso - Håller tummarna för er!

• Joggi

Jag sover som en stock=) Har hittills inte vaknat på natten en gång ens tror jag=)
    Inte ens för att kissa som alla pratar om..
    Hata mig inte{#lang_emotions_embarassed}
    Tänk på att jag låg och mådde illa från v6-16{#lang_emotions_tongue_out}

Det kommer väl det där med kisseriet antar jag.....
    Däremot pratar jag enormt mkt i sömnen och väcker sambon, men det gör jag även som ogravid=) Inatt ylade jag så han vaknade! Haha=)

• Joggi
    Martinis84 skrev 2010-01-09 11:42:57 följande:
    Jo jag kommer ihåg att du hade det kämpigt i början, men skönt att du mår bättre nu! Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, däremot på dagarna så tycker jag att jag får springa titt som tätt. Borde inte det försvinna? Läste att man har det tidigt pga av hormon, men att det sedan ska försvinna. Jag har inte innan behövt springa. Kankse är att det trycker på blåsan för bebben har väl inte flyttats upp än? Eller har jag fattat det fel kankse.. Vore inte den första gången...
    Ja det känns kanon=)
    Ja men så är det för mig med! Och jag tycker oxå att det har blivit så på senare.. Kanske senaste 2 veckorna har jag upplevt att jag sprungit ofta på dagarna och det har sambon oxå märkt..
    På UL så visade hon urinblåsan och bebisen låg ju nära den, så den kanske trycker på..
  • Joggi
    Milliemolly skrev 2010-01-09 14:21:40 följande:
    Usch jag behöver råd..................Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste. Jag har RUL på tisdag kl 9.00Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv? För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen. ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............Är jag en fegis eller gör jag rätt?
    Jag skulle ha stannat hemma om jag va du, det gäller ju bara en dag och med tanke på det du har i bagaget så tycker jag att det är rätt oxå. Även fast ingen behöver veta. Ingenting du behöver ha dåligt samvete över! Stanna hemma och njut av en dag med dottern!
  • Joggi
    msfine skrev 2010-01-09 17:05:51 följande:
    dottan55...stanna hemma. Det handlar om en dag och du hade ju ingen frånvaro udnder hösten så jag tycker deu kan vara hemma med gott samvete :)
    Till Milliemolly menade du=)
Svar på tråden BF Juni 2010!