• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

På morgnarna har jag världens svullnaste mage innan jag går upp ur sägnen. Blivit så de senaste dagarna. Man känner klart och tydligt att det är livmoderna (inte blåsan som jag skrev tidigare, förlåt Thesso )
    Den går precis under naveln och magen är jätte sne. Olika vilken sida från dag till dag. Beror på vilken sida jag legat på sist innan jag lägger mig på magen. Tar upp större delen av nedre magen.
    Någon mer som får så??
    Jag vet att jag fick så med dottern med men fick för mig att det kom lite senare.
    Gick in i v.12 idag Jippie! Inte långt kvar nu!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill

Har nog missat någon ny ser jag, så VÄLKOMMEN!

• stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:08:51 följande:
    Då e jag på! Jag höll på som bäst att tappa kilon innan jag blev gravid. Det gick superlätt och var inte ens jobbigt som en del "dieter" annars kan vara...tappade från 97 ner till 90 på ungefär 7 veckor...sen stod det still och sen blev jag gravid! Sen tappade jag ju några kilon nu i början men nu har det vänt igen! Och innan första barnet vägde jag runt 70 och dit ner SKA jag sen igen, om kanske 1-1,5 år!
    Vad bra att vi är ett gäng som vill ner i vikt sedan, då kan vi fortsätta snacka om viktminskning efteråt och peppa varandra
  • Bustrollen

Så är man hemma efter läkartiden. Fick inget ul alls, inte ens tal om det från hennes sida. Gynundersökning i alla fall och det växer som det ska och har den väntade storleken så det är ju faktiskt positivt...försöker se det positiva med det hela. Så länge jag mår skit så mår barnet bra i alla fall...

Blev lite sur dock, beklagade mig över illamåendet och först tyckte hon att jag skulle sluta ta tabletterna och spy då istället för det är kanske lättare...skulle inte tro det sa jag. HATAR att spy! Sen lite senare tyckte hon att jag skulle halvera dosen för då skulle jag må bättre...jag förstår inte den logiken. Om jag spyr utan tabletterna, slipper det med dem... om jag då halverar dosen så är det ju ologiskt (för mig i alla fall) att jag skulle må bättre med mindre medicin i mig. Nej, henne gillade jag inte.

• Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 09:46:34 följande:
    Kram en dag i efterskott! Hoppas det är bättre idag! Och hoppas du fick ett VUL/UL!
    Tack! All stöttnig är skönt att höra. Fick tyvärr inget ul men gynundersökning och det växer i alla fall så det är skönt att höra. Har varit lite orolig att det skulle ha dött och att kroppen inte har fattat det bara men det verkar gå bra i alla fall enligt läkaren.
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-17 10:10:03 följande:
    På morgnarna har jag världens svullnaste mage innan jag går upp ur sägnen. Blivit så de senaste dagarna. Man känner klart och tydligt att det är livmoderna (inte blåsan som jag skrev tidigare, förlåt Thesso )Den går precis under naveln och magen är jätte sne. Olika vilken sida från dag till dag. Beror på vilken sida jag legat på sist innan jag lägger mig på magen. Tar upp större delen av nedre magen.Någon mer som får så??Jag vet att jag fick så med dottern med men fick för mig att det kom lite senare.Gick in i v.12 idag Jippie! Inte långt kvar nu!
    Nej min mage är lika slapp som vanligt även om den är mer svullen och jag kan kanske känna en liten antydan till fastare "bulle" längst ner om jag ligger ner men livmoderkanten har jag då aldrig känt!

Ja, idag är jag i v 10+3, det går snabbt men ändå inte! Längtar tills man är i runt v 20 när alla vet, det syns och man kanske även känner bebisen varje dag eller ofta iaf....nu känner jag mig inte gravid alls mer än att jag mår lite illa och har ömma bröst om jag tar på dom.
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-17 10:19:27 följande:
    Så är man hemma efter läkartiden. Fick inget ul alls, inte ens tal om det från hennes sida. Gynundersökning i alla fall och det växer som det ska och har den väntade storleken så det är ju faktiskt positivt...försöker se det positiva med det hela. Så länge jag mår skit så mår barnet bra i alla fall...Blev lite sur dock, beklagade mig över illamåendet och först tyckte hon att jag skulle sluta ta tabletterna och spy då istället för det är kanske lättare...skulle inte tro det sa jag. HATAR att spy! Sen lite senare tyckte hon att jag skulle halvera dosen för då skulle jag må bättre...jag förstår inte den logiken. Om jag spyr utan tabletterna, slipper det med dem... om jag då halverar dosen så är det ju ologiskt (för mig i alla fall) att jag skulle må bättre med mindre medicin i mig. Nej, henne gillade jag inte.
    Byt BM om du inte klickade med henne...en bra kontakt med sin BM är A och O under graviditeten...för man har mycket känslor och grejs i kroppen nu som man inte har annars och har man på toppen av det även en BM man avskyr så blir det inte direkt roligare! Bara att ringa och säga till i receptionen om det!
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:26:23 följande:
    Byt BM om du inte klickade med henne...en bra kontakt med sin BM är A och O under graviditeten...för man har mycket känslor och grejs i kroppen nu som man inte har annars och har man på toppen av det även en BM man avskyr så blir det inte direkt roligare! Bara att ringa och säga till i receptionen om det!
    Min bm är jättebra, förståendet och väldigt förklarande.
    Idag fick jag inte komma till henne utan skulle till en läkare. Jag gillar inte läkare...de är onda och sadister och gör allt för att plåga en. Maken bara skrattar åt mig...
    Sen hjälpte det väl inte riktigt att jag inte fick göra vul som jag förstått på bm tidigare att jag skulle göra idag och att läkaren tänkte ta mina överlevnadspiller
    Bara liiiiite känslig just nu
  • stina84
    Bustrollen skrev 2009-11-17 10:19:27 följande:
    Så är man hemma efter läkartiden. Fick inget ul alls, inte ens tal om det från hennes sida. Gynundersökning i alla fall och det växer som det ska och har den väntade storleken så det är ju faktiskt positivt...försöker se det positiva med det hela. Så länge jag mår skit så mår barnet bra i alla fall...Blev lite sur dock, beklagade mig över illamåendet och först tyckte hon att jag skulle sluta ta tabletterna och spy då istället för det är kanske lättare...skulle inte tro det sa jag. HATAR att spy! Sen lite senare tyckte hon att jag skulle halvera dosen för då skulle jag må bättre...jag förstår inte den logiken. Om jag spyr utan tabletterna, slipper det med dem... om jag då halverar dosen så är det ju ologiskt (för mig i alla fall) att jag skulle må bättre med mindre medicin i mig. Nej, henne gillade jag inte.
    Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt dig. Men skönt att höra iallafall att lilla bebisen mår bra Hoppas ditt illamående ger med sig snart!
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:24:04 följande:
    Nej min mage är lika slapp som vanligt även om den är mer svullen och jag kan kanske känna en liten antydan till fastare "bulle" längst ner om jag ligger ner men livmoderkanten har jag då aldrig känt! Ja, idag är jag i v 10+3, det går snabbt men ändå inte! Längtar tills man är i runt v 20 när alla vet, det syns och man kanske även känner bebisen varje dag eller ofta iaf....nu känner jag mig inte gravid alls mer än att jag mår lite illa och har ömma bröst om jag tar på dom.
    Mitt på dagen så känner jag livmoderns kant en bit ovanför blygbenet men på morgonen är den jätte högt upp. Magen står rakt upp och är jätte sne. T.o.m blivande pappan som alltid är så skeptisk till allt jag säger och att jag överdriver blir helt lyrisk på morgnarna och säger: Här är min lilla bebis och så pussar han och klappar den
    Jag längtar med till jag är runt v. 20 och ingen tar miste på att man är gravid. Min kompis sa till mig igår att jag ser lite pluffsig ut! Sjysst! Fast å andra sidan förstår jag för de som inte vet att jag är gravid tror nog att jag gått upp i vikt... SKönt att snart så ser de sanningen
Svar på tråden BF Juni 2010!