• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-16 23:17:27 följande:
    Ohhh knäckemacka med tomat och majonäs blev jag sugen på nu.....
    Oj, vilken konstig blandning. kanske på mjukt vitt bröd men knäckemacka?
    Nä, nu ska jag trycka i mig lite kaffe så magen kommer igång. Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-16 21:57:27 följande:
    Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.htm...Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare
    Gud vilken rolig tråd!! Bara läser, njuter och skrattar!!!
  • MalouG
    Thesso skrev 2009-11-17 07:53:32 följande:
    Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
    Jag ska med stor sannolikhet väga mig idag då jag ska på inskrivning kl 3.
    BTW är det jätteviktigt att kunna/veta om familj haft olika svårigheter vid grav som diabetes och havandeskapsförgiftning osv? Jag har ingen aning och vill gärna inte ta reda på det då jag gärna vill överraska dom på jul eller så nära jul som möjligt.
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-17 07:53:32 följande:
    Oj, vilken konstig blandning. kanske på mjukt vitt bröd men knäckemacka?Nä, nu ska jag trycka i mig lite kaffe så magen kommer igång. Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
    Det är svingott! Prova nångång vettja! Var min pappa som införde det när jag var liten och det har hängt med sen dess!
  • vitvåonågratill
    MalouG skrev 2009-11-17 09:16:00 följande:
    Jag ska med stor sannolikhet väga mig idag då jag ska på inskrivning kl 3.BTW är det jätteviktigt att kunna/veta om familj haft olika svårigheter vid grav som diabetes och havandeskapsförgiftning osv? Jag har ingen aning och vill gärna inte ta reda på det då jag gärna vill överraska dom på jul eller så nära jul som möjligt.
    Nej. Såna saker är inte ärftliga på nåt sätt. Däremot frågar BM ofta om andra sjukdomar i släkten, t.ex högt/lågt blodtryck, vanlig diabetes osv...och sånt vet man väl oftast isf. Så du kan nog lugnt avvakta med att berätta för nära och kära i jul!
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-16 21:57:27 följande:
    Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.htm...Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare
    Kram en dag i efterskott! Hoppas det är bättre idag! Och hoppas du fick ett VUL/UL!
  • vitvåonågratill

Har alla som varit på inskrivning vägt sig? Det fick inte jag göra...hon såg väl att jag redan såg ut som en flodhäst och inte tyckte det behövdes! Haha! Tjockis som man är ändå...bara jag inte passerar tresiffrigt innan bebis är född men jag tror att det nog är svårt att undvika då jag ligger över 90 nu!

• smurfensmamma

Min sista vägning förra gången stannade på 104 kg.......trodde ögonen skulle ploppa ur. Landar säkert på samma igen. Invägningen visade 85 kg. Nästa höst ska jag starta ett viktminskningsrace! =)

• stina84
    smultronet77 skrev 2009-11-16 20:04:51 följande:
    Hej,Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm. Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)
    Hej och välkommen!
    Ja denna tråden är det fullt ös i. Är man borta 1 dag har man många sidor att läsa ikapp
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill
    smurfensmamma skrev 2009-11-17 10:01:13 följande:
    Min sista vägning förra gången stannade på 104 kg.......trodde ögonen skulle ploppa ur. Landar säkert på samma igen. Invägningen visade 85 kg. Nästa höst ska jag starta ett viktminskningsrace! =)
    Då e jag på! Jag höll på som bäst att tappa kilon innan jag blev gravid. Det gick superlätt och var inte ens jobbigt som en del "dieter" annars kan vara...tappade från 97 ner till 90 på ungefär 7 veckor...sen stod det still och sen blev jag gravid! Sen tappade jag ju några kilon nu i början men nu har det vänt igen! Och innan första barnet vägde jag runt 70 och dit ner SKA jag sen igen, om kanske 1-1,5 år!
Svar på tråden BF Juni 2010!